انتقال بودجه ۳ هزار میلیارد تومانی سلامت/ تدریس سرفصل طب اسلامی - ایرانی از مهر 94
کد خبر: 1374583
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۴
سلامت در هفته‌ای که گذشت؛

انتقال بودجه ۳ هزار میلیارد تومانی سلامت/ تدریس سرفصل طب اسلامی - ایرانی از مهر 94

گروه سلامت: انتقال بودجه سه هزار میلیارد تومانی سلامت به معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری، تدریس سرفصل طب اسلامی ـ ایرانی از مهر 94 در دانشکده‌های پزشکی، تأثیر انتقال منابع مالی بلوکه شده کشور بر حوزه دارو و ... مهمترین اخبار این هفته در حوزه سلامت بود.

ایرج فاضل، وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی هفته جاری در گفت‌وگویی تفصیلی با ایکنا به تأثیر روحیه انقلابی در جهش فعالیت‌های حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: کاری که پزشکی این مملکت در زمان جنگ انجام داد کارستان بود و نظیر نداشت و یکی از اوراق زرین پزشکی کشور است.
انتقال بودجه ۳ هزار میلیارد تومانی سلامت به معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری
موضوع داغ این هفته حوزه سلامت، بحث انتقال اعتبار 3000 میلیارد تومانی ناشی از یک درصد درآمد‌های مالیات بر ارزش افزوده به بیمه سلامت بود که حتی باعث ناراحتی قلبی وزیر بهداشت شده بود و سرانجام برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق بازگشت. ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت که یکی از حاضران در کمیسیون تلفیق در پایان این نشست به ایکنا گفت: براساس این جلسه مقرر شد تا این رقم یاد شده در اختیار معاونت نظارت راهبردی رئیس جمهور قرار بگیرد.
تأثیر انتقال منابع مالی بلوکه شده کشور بر حوزه دارو
سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت نیز طی این هفته در گفت‌‌وگو با ایکنا با اشاره به انتقال نخستین بخش از منابع مالی بلوکه ‌شده‌ به کشور بر اساس توافق هسته‌ای ژنو، گفت: سابق بر این، مسیر انتقال پول برای مباحث دارویی دچار مشکل بود که از طریق مبلغ یاد شده، گشایشی در حوزه دارویی حاصل خواهد شد.
تغییر عنوان طب سنتی به طب اسلامی ـ ایرانی/ تدریس این سرفصل از مهر 94 در دانشکده‌های پزشکی
براساس گزارش ایکنا، 155 جلسه کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی این هفته به ریاست ‌علی‌اکبر ولایتی برگزار شد و اعضای کمیته در این نشست، تغییر عنوان طب سنتی به طب اسلامی ـ ایرانی و تدریس این سرفصل در دانشکده‌های علوم پزشکی از مهر 1394 را تصویب کردند.
هفت دستاورد مهم نظام بهداشت و درمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی
محمدرضا واعظ‌مهدوی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز این هفته در آستانه یوم‌الله 22 بهمن‌ با اشاره به دستاوردهای نظام سلامت پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: به واقع در فضای انقلابی می‌شد که دست کمپانی‌ها و مجموعه‌های چندملیتی از نظام بهداشت و درمان قطع و امکان اجرای طرح‌های مهم این حوزه شکل بگیرد.
13 درصد تهرانی‌ها به دلیل هزینه‌های بهداشتی و درمانی به زیر خط فقر می‌روند
بخش پایانی اخبار این هفته مربوط به نشست خبری معاون درمان وزارت بهداشت بود که محمد آقاجانی در این نشست گفت: متاسفانه هزینه‌های فاجعه‌بار سلامت که باعث سقوط افراد به زیر خط فقر می‌شود از دو درصد سال 85 به هفت درصد برای کل کشور و 13 درصد برای شهر تهران رسیده است.

captcha