حضرت معصومه(س) ایجاد کننده فرهنگ جهانی در حوزه تشیع است
کد خبر: 1373543
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۸
حجت‌الاسلام ذوالفقاری:

حضرت معصومه(س) ایجاد کننده فرهنگ جهانی در حوزه تشیع است

گروه اجتماعی: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی -هنری مساجد استان مرکزی گفت: همانگونه که حضرت زینب(س) یک فرهنگ جهانی عاشورایی را در سطح جهان ایجاد کردند، حضرت معصومه(س) نیز با هجرت به چنین نقشی را با محوریت عقلانیت شیعی ایجاد کردند.

حجت‌الاسلام مصطفی ذوالفقاری،‌ مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان مرکزی ضمن تسلیت وفات حضرت فاطمه معصومه(س) در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)‌از استان مرکزی، گفت: همانگونه که حضرت زینب(س) یک فرهنگ جهانی عاشورایی را در سطح جهان ایجاد کردند، حضرت معصومه(س) نیز با هجرت به چنین نقشی را با محوریت عقلانیت شیعی ایجاد کردند. 

وی تصریح کرد: تواضع بزرگانی همچون حضرات مراجع عظام و تقلید در ساحت نورانی حضرت معصومه(س) نشان‌دهنده مقام علمی و معنوی آن حضرت است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان، افزود:‌ در میان امامزادگان موجود مانند فاطمه معصومه(س) نداریم که اینگونه  توسط امام معصوم(ع) تکریم شده باشد در این زمینه امام صادق(ع) که جد حضرت معصومه(س) است قبل از تولد ایشان از فضایل این بانو در حدیثی یاد می‌کند و می‌فرمایند؛ دختری از فرزندان من در قم به خاک سپرده می‌شود که هر کس در حالی که او را می شناسد زیارتش کند بهشت بر او واجب است.

وی ادامه داد:‌ از متن روایات بسیاری که در شان بانوی کرامت آمده درمی‌یابیم که شأن آن حضرت تنها در نسب نیست و بزرگداشت او علاوه بر انتصاب به خاندان نبوت به‌واسطه مقام علمی و معنوی است که علمای زمان خود را متحیر ساخته است.


این مقام مسئول در پایان به برگزاری مراسم نورانی ختم قران کریم در کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان مرکزی اشاره کرد و گفت:‌ این مراسم امشب به مناسبت سالروز وفات حضرت معصومه(س) در مساجد برپا می‌شود.

captcha