محکومیت گسترده اظهارات سیاستمدار انگلیسی در مورد قرآن کریم
کد خبر: 1372369
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۶

محکومیت گسترده اظهارات سیاستمدار انگلیسی در مورد قرآن کریم

گروه بین‌الملل: اظهارات عضو انگلیسی پارلمان اتحادیه اروپا در مورد لزوم به‌روز شدن قرآن کریم با اعتراضات گسترده سیاستمداران، مسلمانان و غیرمسلمانان انگلیس مواجه شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «On Islam»، جرارد باتن، عضو انگلیسی پارلمان اتحادیه اروپا و عضو حزب استقلال این کشور اخیراً در اظهاراتی توهین‌آمیز اعلام کرد که مسلمانان باید «منشور رد خشونت» را که شامل ممنوعیت ساخت مساجد جدید و لزوم به‌روز شدن قرآن کریم است، امضا کنند!
باتن روز سه‌شنبه، 15 بهمن، در گفت‌وگو با گاردین، با هشدار نسبت به اینکه اجازه ساخت مساجد بی‌شمار در سراسر سرزمینمان یک اشتباه بزرگ است، عنوان کرد که باید یک نظام‌نامه رفتاری برای مسلمانان تعریف شود.
جرارد باتن در ادامه گفت که در سال 2006  یک منشور رفتاری برای مسلمانان تنظیم کرده است که تصحیح و به‌روز کردن بخش‌هایی از قرآن(!) جزء آن است و مسلمانان باید متعهد به امضای این منشور شوند.
وی در ادامه در مورد دلایل تنظیم چنین منشوری فقط برای مسلمانان و نه هیچ گروه دینی دیگر، گفت: مسلمانان کسانی هستند که بمبگذاری می‌کنند و پیروان دیگر ادیان را هدف قرار می‌دهند!
اظهارات باتن با انتقادات گسترده سیاستمداران مسلمان و غیرمسلمان بریتانیایی مواجه شد و آنها از رئیس حزب استقلال انگلیس، خواستند که با باتن برخورد کند.
گروه‌های راست افراطی در بریتانیا مانند حزب استقلال، لیگ دفاع انگلیس و حزب ملی بریتانیا مدت‌ها است که به بهانه کنترل مهاجرت، به ترویج اسلام‌ستیزی در این کشور می‌پردازند.

captcha