پیشرفت تمدن اروپایی درسایه ذخایر دانش اسلامی محقق شد
کد خبر: 1365856
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۴
خضری:

پیشرفت تمدن اروپایی درسایه ذخایر دانش اسلامی محقق شد

گروه اجتماعی: منتخب مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس گفت: وقتی تمدن اسلامی به اروپا و به‌ویژه «اندلس» یعنی اسپانیای فعلی رسید، بنا بر اعتراف اسلام‌شناس معروف فرانسوی، تمدن اروپایی را 100 سال به پیش انداخت.


رسول خضری، منتخب مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌غربی، در رابطه با تأثیر گسترش اسلام، عنوان کرد: وقتی تمدن اسلامی به کشورهای اروپایی و به‌ویژه اندلس یعنی اسپانیای فعلی رسید بنا بر اعتراف اسلام‌شناس معروف فرانسوی، تمدن اروپایی را به مدت 100 سال به پیش انداخت.



وی افزود: این از برکات دین مبین اسلام در عصری بود که زنده به گور کردن دختران رواج داشت و حکومت‌ها براساس قتل و زورمداری اداره می‌شد؛ بنابراین دین مبین اسلام در چنین شرایطی ندای عطوفت و مهربانی و همدلی را سر داد و سایر ادیان الهی را زیر چتر حمایت خویش قرار داد بدون اینکه به آن‌ها اجبار کند که دین اسلام را بپذیرند.



فلسفه وجود اسلام تسلیم در مقابل حق است



وی ادامه داد: اسلام دینی است که در مقابل عظمت خداوند متعال تسلیم شده است یعنی فلسفه وجود اسلام تسلیم در مقابل حق است؛ بنابراین با اینکه آموزه‌های دینی اسلام در قرآن کریم پس از 1400 سال به این شیوه درست و صحیح بیان شده است، بسیاری از تعالیم و احکام اسلامی پس از سال‌ها تازگی خود را حفظ کرده است.



خضری ابراز کرد: بسیاری از قوانین و احکام دین مبین به حدی زیبا است که غیر مسلمانان نیز از آن بهره‌مند می‌شود چون این دین، تنها دینی است که درستی و عدالت و سلامت در آن وجود داشته و همه را به یک چشم می‌بینند.



منتخب مردم پیرانشهر در مجلس گفت: دوران اعراب جاهلیت، اوج نادانی در سطح کره زمین بود و برای همین خداوند فرمود من در جایی اسلام را نازل می‌کنم که از همه جا عقب‌‌مانده‌تر باشد، پس یکی از دلایل ظهور اسلام از عربستان به این دلیل بود.



این نماینده مجلس گفت: فلسفه ظهور اسلام این بود که کسی را از چتر حمایتی خود و برکات و نعمات خود محروم نکند چون اسلام تنها برای یک قشر خاص نیست بلکه برای بشریت و رستگاری آن‌ها آمده که بزرگترین پیام اسلام است.

captcha