سیره مدیریتی حضرت علی(ع) مبتنی بر عدالت بدون غرور بود
کد خبر: 1361396
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۸
منتخب مردم پیرانشهر در مجلس:

سیره مدیریتی حضرت علی(ع) مبتنی بر عدالت بدون غرور بود

گروه اجتماعی: ائمه اطهار(ع) و به‌ویژه امام علی(ع) مظهر کامل مدیریت مبتنی بر عدالت بدون تکبر و غرور بودند، از همین رو مدیران جامعه نیز هرچقدر در راستای برقراری عدالت گام بردارند، به همان نسبت نظام در سطح جهان قدرتمند می‌شود.


رسول خضری، منتخب مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌ غربی، عنوان کرد: در دین مبین اسلام مدیریت اشخاصی چون حضرت محمد(ص)، ائمه اطهار(ع) و به‌ویژه امام علی(ع) مظهر کامل مدیریت مبتنی بر عدالت بدون غرور و تکبر بود چون اهل بیت(ع) و حضرت امیرالمؤمنین(ع) در بحث عدالت‌محوری و اجرای احکام اسلامی میان مردم تفاوتی قائل نبودند.



وی اضافه کرد: جهان اسلام نه تنها برای مذاهب خود بلکه برای سایر ادیان صاحب کتاب مثل مسیح، یهود و کلیمی که معتقد به پیامبر و خداوند هستند محل امن و مأمن بود، در سایه این مؤلفه، جهان اسلام به موقعیتی رسید که دوران پرافتخاری را تجربه کرد چون در آن دوران سرزمینی وجود نداشت که محتاج زکات باشد.



خضری تصریح کرد: امیرالمؤمنین علی(ع) شبانه به‌سوی خانه فقرا و نیازمندان می‌رفت و به آن‌ها کمک می‌کرد؛ بنابراین امام اول شیعیان نمونه بارز یک مدیر اسلامی بود و باید حضرت علی(ع) سرلوحه مدیران اسلامی در بحث عدالت و نگرش باشد.



منتخب مردم پیرانشهر در مجلس افزود: بنابراین مدیران الهی باید خدا، کلام الهی و اصول دین را در سمت مدیریتی خود در نظر گرفته و آن را در اخلاق، کردار و رفتار خود نشان دهند تا سایر آحاد جامعه نیز از آن‌ها تبعیت کنند.



خضری عنوان کرد: مردم برای مسئولان مهم هستند و به فرموده امام خمینی(ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، وارثان و صاحبان این انقلاب همین مردم هستند.



عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: مدیران و مسئولان جامعه هر اندازه در راستای برقراری عدالت و وحدت و اتحاد میان مردم گام بردارند، به همان نسبت نظام و انقلاب و امت اسلامی در سطح جهان مقتدر و قدرتمند می‌شوند.

captcha