شاخصه قدرتمندی جهان اسلام، توجه به وحدت است
کد خبر: 1358211
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۵
خضری:

شاخصه قدرتمندی جهان اسلام، توجه به وحدت است

گروه اجتماعی: منتخب مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس گفت: وحدت و همدلی باید در جامعه بیشتر شود تا ضمن بهره‌مندی ملت از برکات آن، جهان اسلام به‌عنوان قدرت بین‌المللی مطرح شود.


رسول خضری، منتخب مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌ غربی، در رابطه با مسئله وحدت جهان اسلام گفت: در دین مبین اسلام و قرآن کریم خداوند متعال به‌صورت مکرر به وحدت کلمه تأکید کرده است و حتی امام خمینی(ره) چه پیش و چه پس از انقلاب اسلامی به حفظ وحدت و یکپارچی اصرار داشتند.



وی افزود: به‌طور قطع هرچه وحدت بین مذاهب اسلامی بیشتر باشد، دشمنان و استکبار جهانی این جرأت را به خود نمی‌دهند که مانند دوران هشت سال دفاع مقدس، جنگ را بر کشور ایران تحمیل کنند.



وی ادامه داد: دشمن هیچ‌گاه تصور نمی‌کرد که این همه انسجام و اتحاد میان مردم وجود داشته باشد و امت اسلامی یکپارچه در مقابل استکبار ایستادگی کنند.



افزایش روز افزون وحدت و همدلی در جامعه



خضری با تأکید بر افزایش روز افزون وحدت و همدلی در جامعه افزود: انسجام و اتحاد موجب می‌شود که مردم از برکات این یکپارچگی بهره بیشتری برده و در نتیجه به‌عنوان قدرت نخست جهان اسلام در سطح بین‌المللی مطرح باشد.



این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به اینکه بحث بیداری اسلامی که در دنیا به‌وجود آمده به‌طور یقین برگرفته از نظام اسلامی و منشور انقلاب است، تأکید کرد: طبق فرمایش امام خمینی(ره) صدور انقلاب اسلامی یکی از وظایف اصلی ایران اسلامی است.



به گفته وی، صدور انقلاب اسلامی به دنیا باعث شده که بیداری اسلامی به خروش آمده و شاهد بسیاری از تحرکات آزادی‌خواهانه و معنوی و اسلامی در سطح جهان غرب باشیم.



خضری تأکید کرد: البته استکبار جهانی نیز هیچ‌گاه بی کار نمی‌نشیند چون وقتی ایران اسلامی به‌عنوان قدرت بزرگ در منطقه خاورمیانه مطرح است تمام نقشه‌های طراحی شده دشمن را نابود می‌کند.



منتخب مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس تأکید کرد: بنابراین اتحاد و انسجام چه در سطح بالاتر و چه سطح پایین جامعه برکات و تأثیرات خاص خود را داشته و روز به روز پیشرفت روزافزون جهان اسلام و ایران اسلامی را در پی دارد.



انقلاب اسلامی اولین حرکت آزادی‌خواهانه در خاورمیانه بود



وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی به‌عنوان اولین حرکت آزادی‌خواهانه، در خاورمیانه آغاز شد و توانست دموکراسی را نهادینه کند و در این راستا برگزاری انتخابات متعدد در کشور دلیل وجود دموکراسی در ایران اسلامی است چون در بسیاری از کشورهایی که ادعای دموکراسی دارند، یک دهم این انتخابات نیز برگزار نمی‌شود.



منتخب مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس خاطرنشان کرد: به‌طور حتم اگر انقلاب اسلامی وجود نداشت، حسنی مبارک و یا صدام سقوط نمی‌کرد، در واقع نخستین ثمره انقلاب اسلامی ایران، برچیده شدن دیکتاتوری در منطقه و بسته شدن راه سلطه غرب بود.

captcha