همایش «همه واقف باشیم» در بجنورد برگزار شد
کد خبر: 1351555
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۵

همایش «همه واقف باشیم» در بجنورد برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: همزمان با آخرین روز از هفته وقف، همایش همه واقف باشیم با حضور امام جمعه بجنورد، واقفان و دیگر مسئولان برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد یکشنبه، 15 دی در همایش همه واقف باشیم، اظهار کرد: وقف برای جامعه دینی به اموال انسان برکت و به جانش سلامت می‌بخشد.



وی گسترش این سنت دینی و دعوت مردم به سمت این فرهنگ را بسیار با ارزش دانست و افزود: فضاسازی و نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه، عزت انسان‌ها را ارتقا می‌بخشد.



حجت‌الاسلام یعقوبی خاطرنشان کرد: وقف سفره‌ای است که اسلام پهن کرده و مردم را به آن دعوت کرده تا هر آنچه دارند کنار این سفره بگذارند و دیگران را نیز به این سفره معنوی دعوت کنند.



وی از ولایت به‌عنوان مائده آسمانی و غذای روح و معنویت انسان یاد کرد و گفت: خداوند در کنار این سفره ولایت برکات زیادی به انسان نازل کرده که یکی از آن‌ها سفره موقوفات است.



وی با بیان اینکه نشستن بر سر این سفره لیاقت و شایستگی بسیاری می‌خواهد، خاطرنشان کرد: موقوفات چیزی است که بر سر سفره دین و ولایت می‌گذاریم تا همگان از آن بهره‌مند شوند.



قائم مقام نمایندگی ولی فقیه در خراسان شمالی پیامبر(ص) و امامان معصوم را بزرگترین واقفان دانست و گفت: هر کس که واقف می‌شود، بی شک صفت پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) را پیدا می‌کند.



حجت‌الاسلام یعقوبی متذکر شد: وقف پررنگ‌ترین عامل قرب الی‌الله است و آن چیزی که وقف را ماندگار می‌کند وقف برای رضای خدا است.



در ادامه حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در این همایش تصریح کرد: در نگهداری وقف باید دقت کافی صورت گیرد.



وی با تأکید بر اجرای درست نیت واقف به‌عنوان یکی از اقدامات اساسی سازمان، تصریح کرد: با اجرای درست نیت واقف اطمینان خاطر در واقف بیشتر می‌شود.



حجت‌الاسلام سهرابی‌ راه‌اندازی سامانه جامع موقوفات و دعوت از سرمایه‌گذاران برای ورود هرچه بیشتر متولیان به این امر را به‌عنوان دیگر اقدامات یاد کرد.

captcha