رعایت عفت؛ مهم‌ترین شاخصه‌ سبک زندگی اسلامی در مسیر اعتلای جامعه اسلامی
کد خبر: 1347742
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۱

رعایت عفت؛ مهم‌ترین شاخصه‌ سبک زندگی اسلامی در مسیر اعتلای جامعه اسلامی

گروه اجتماعی: رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد گفت: وظیفه دختران و زنان جامعه امروز این است که با رعایت عفت به‌عنوان یکی از شاخصه‌های سبک زندگی اسلامی در مسیر اعتلای جامعه اسلامی حرکت کنند.


حجت‌الاسلام صفدر پناهی، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه ‌و بویراحمد، با بیان اینکه اسلام با سایر مکاتب اعم از مکاتب غربی و شرقی و یا عبارتی مکاتب توحیدی غرب و مکاتب الحادی شرق دیدگاه‌های متفاوتی دارد، اظهار کرد: در این حوزه اسلام بشر معتقد به توحید را بشری می‌خواهد که در همه لحظات خود به خدا بیاندیشد و همه کارها، رفتار و گفتارش در مسیر خدایی باشد.



رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که ما در سبک پوشش با جوامع غربی تفاوت بسزایی داریم، عنوان کرد: اسلام در بحث حجاب و نوع پوشش هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان تأکیدات فراوانی دارد؛ در نحوه خوراک اسلام معتقد به حلال و حرام است و فضای زندگی اسلامی را از زندگی غیر‌اسلامی جدا می‌کند.



حجت‌الاسلام پناهی ابراز کرد: وظیفه دختران و زنان جامعه امروز این است که با رعایت عفت به‌عنوان یکی از شاخصه‌های سبک زندگی اسلامی در مسیر اعتلای جامعه اسلامی حرکت کنند.



وی خاطرنشان کرد: ما در روایات فراوان می‌خوانیم که در رابطه با مسائل اخلاقی اسلام چه تذکراتی به ما داده که اگر این‌ها رعایت شوند، باجوامع غربی که دنبال شایعه و برخی مطالب ناسازگار حتی با مبانی انسانی است فاصله می‌گیریم و جامعه آرمانی خواهیم داشت.



رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در این فضا اگر آن‌چه که اسلام در حوزه بایدها و نبایدها اعم از خوراک، پوشاک، گفتار و کردار برای ما دارد را رعایت کنیم، جامعه ما جامعه‌ای اسلامی است یعنی سبک زندگی ما سبک زندگی اسلامی می‌شود.



حجت‌الاسلام پناهی ما باید تهاجم علیه غرب را در بعد رسانه‌ای سازماندهی کنیم، چون هیچ وقت نباید منتظر باشیم تا در حالت تدافعی باشیم؛ بلکه ما باید با برنامه‌ریزی دقیق هجوم فرهنگی علیه غرب را ساماندهی کنیم.



وی ادامه داد: اسلام برای این‌که مردم در کشورهای اسلامی زندگی شرافت مندانه‌ای داشته باشند دستوراتی داده که براساس آن‌ها زندگی کنیم و این سبک زندگی اسلامی نامیده می‌شود.



مهمترین هدف دشمن دور کردن مردم از ‌سبک زندگی اسلامی



رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد درادامه به تقابل دنیای غرب با جهان اسلام و همچنین گسترش، نفوذ اسلام و فتح سنگرهای کلیدی دنیا توسط مسلمانان اشاره و یادآور شد: دنیای غرب برای جلوگیری از این اتفاق در پوشش رسانه‌ای گسترده‌ای که در اختیار دارد برنامه‌ریزی فوق‌العاده‌ای انجام داده که ما را از سبک زندگی اسلامی دور کند.



حجت‌الاسلام پناهی عنوان کرد: غرب با برنامه‌ریزی دقیق در کشور اسپانیا که حدود 800 سال در اختیار جامعه اسلامی بود با هدایت کلیساها فساد و فحشا را ‌بین جوانان و سردمداران ترویج و حاکمیت این کشور را از دامن اسلام جدا کرد.



وی اضافه کرد: دنیای غرب بعد از آماده سازی این فضا با هجوم نظامی اسپانیا را که 800 سال در اختیار دنیای اسلام بود را از ما گرفت و الان در اسپانیا جز مساجدی که نمونه‌هایی از تمدن اسلامی هستند و برخی ظواهر جزئی دیگر چیزی از نمادهای اسلامی وجود ندارد؛ در حالی که کشوری که مدت زیادی در دامن اسلام بود باید تا هزاران سال نمادهای اسلامی در آن نمایان باشد.

captcha