مسلمانان اروپا هویت دینی خود را مهم‌تر از قوانین مدنی غرب می‌دانند
کد خبر: 1343420
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۸
نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد:

مسلمانان اروپا هویت دینی خود را مهم‌تر از قوانین مدنی غرب می‌دانند

گروه بین‌الملل: نتایج یک نظرسنجی میدانی نشان می‌دهد که مسلمانان اروپا هویت دینی خود را مهم‌تر از قوانین مدنی غرب می‌دانند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی« La Voix de la Russie»، بر اساس نتایج منتشرشده یک نظرسنجی میدانی که توسط موسسه‌ای آلمانی صورت گرفته است، 45 درصد مسلمانان اروپا نسبت به سیاست‌های کشورهای غربی در قبال اسلام، به دیده تردید نگاه می‌کنند.

بر اساس این نظرسنجی که در کشورهای عضو اتحادیه اروپا و طی چندماه انجام شده است، دو سوم مسلمانان ساکن اروپا، باورهای خود را مهم‌تر از قوانین مدنی می‌دانند و معتقدند که دستورات دین اسلام فراتر از قوانین بشری موجود در قانون اساسی است.

همچنین، نزدیک به نیمی از مسلمانان اروپا معتقدند که کشورهای غربی در تلاش برای تخریب چهره اسلام هستند.

شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی با اشاره به سیاست‌های غرب در قبال مسلمانان، مساجد و مراکز دینی، تاکید کرده‌اند که غرب درصدد است تا به صورت کامل اسلام را از میان بردارد و چهره این دین آسمانی را خدشه‌دار کند.

همچنین نکته جالب در این گزارش، نتیجه‌ نهایی است که اعضای این موسسه آلمانی از نظرسنجی خود برداشت کرده‌اند؛ این نظرسنجی در میان 12 هزار شهروند مسلمان اروپایی صورت گرفته است و برگزارکنندگان آن به این نتیجه رسیده‌اند که مسلمانان هلند به دلیل وابستگی بیشتر به شریعت اسلامی، «بنیادگراتر(!)» هستند درحالی‌که مسلمانان آلمان باوجود این‌که آزادی‌های کمتری نسبت به هلند دارند، به سمت بنیادگرایی نرفته‌اند.

captcha