مسابقات قرآن سپاه استان تهران امروز آغاز می‌شود
کد خبر: 1336948
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۴
هاشمی:

مسابقات قرآن سپاه استان تهران امروز آغاز می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول روابط عمومی سپاه استان تهران گفت: مسابقات سپاه سیدالشهداء(ع) استان تهران امروز چهارشنبه، 20 آذرماه با حضور بیش از 150 متسابق برگزار می‌شود.


سیدعقیل هاشمی، مسئول روابط عمومی سپاه سیدالشهداء(ع) استان تهران، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به آغاز مرحله نیمه‌نهایی  مسابقات قرآن کارکنان سپاه استان تهران، گفت: این مسابقات از صبح امروز چهارشنبه، 20 آذرماه آغاز می‌شود.



وی در ادامه با اشاره به اینکه این مسابقات به مدت یک روز ادامه دارد، افزود: متسابقان در این دوره در دو بخش بانوان و آقایان شاغل، در حسینیه الزهرا(س) سپاه سیدالشهداء(ع) استان تهران به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.



 مسئول روابط عمومی سپاه سیدالشهداء(ع) استان تهران تصریح کرد: در این دوره از مسابقات، متسابقان در رشته‌های قرائت ترتیل و قرائت تحقیق و حفظ سه جزء قرآن به بالا ویژه بانوان و حفظ پنج جزء به بالا، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و اذان ویژه آقایان، حضور خواهند یافت.



هاشمی در ادامه با تأکید بر اینکه این دوره سومین دوره مسابقات قرآن سپاه استان تهران است، اظهار کرد:  در مسابقات امسال در بخش بانوان شاهد رقابت 30 نفر خواهیم بود و در بخش آقایان نیز 130 متسابق آماده رقابت با یکدیگر شده‌اند و برگزیدگان این مسابقات به مرحله نهایی مسابقات قرآن کل نیروهای سپاه که اواخر آذرماه در تهران برگزار می‌شود، راه خواهند یافت.



وی در ادامه با اشاره به اینکه احتمال افزوده شدن بر تعداد شرکت کننده‌ها وجود دارد، گفت: به دلیل اینکه هر لحظه امکان مأموریت‌های آموزشی و اداری برای کارکنان وجود دارد، بنابر این احتمال افزایش شرکت کننده‌ها تا قبل از آغاز مسابقات وجود دارد.



مسئول روابط عمومی سپاه استان تهران در ادامه بیان کرد: مراسم افتتاحیه این مسابقات از ساعت 9 صبح امروز چهارشنبه، 20 آذرماه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین نعمت‌الله فخری، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان تهران آغاز می‌شود و تا ساعت 14 همان روز رقابت متسابقان ادامه خواهد داشت.



هاشمی خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه این مسابقات یک روزه نیز بعد از ظهر امروز چهارشنبه، 20 آذرماه و با تجلیل از نفرات برتر برگزار خواهد شد.



وی در ادامه به برگزاری کلاس‌های حفظ قرآن کریم ویژه بانوان و آقایان اشاره کرد و گفت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری در مورد تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم، اقدام به برگزاری دوره‌های آموزش حفظ قرآن برای بانوان با عنوان طرح «حضرت معصومه(س)» و آقایان با عنوان طرح «الحافظون» کرده‌ایم که با استقبال خوب کارکنان همراه بوده است.

captcha