رشد 6.2 درصدی اهدای خون در تاسوعا و عاشورای حسینی/ کمبود ذخایر خون مرتفع شد
کد خبر: 1318683
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۶

رشد 6.2 درصدی اهدای خون در تاسوعا و عاشورای حسینی/ کمبود ذخایر خون مرتفع شد

گروه سلامت: مدیرکل دفتر مدیر عامل و روابط عمومی سازمان با اعلام افزایش 6.2 درصدی آمار اهدای خون همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی در کشور، گفت: با حضور پرشور داوطلبان اهدای خون در مراکز انتقال خون، کمبود ذخایر خون کشور، مرتفع و در حال حاضر به میزان مطلوب رسیده است.


بشیر حاجی بیگی، مدیر کل دفتر مدیر عامل و روابط عمومی سازمان انتقال خون در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اعلام افزایش 6.2 درصدی آمار اهدای خون همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی در کشور، گفت: با حضور پرشور داوطلبان اهدای خون در مراکز انتقال خون، کمبود ذخایر خون کشور، مرتفع و در حال حاضر به میزان مطلوب رسیده است.



وی افزود: پایگاه‌های انتقال خون کشور در این ایام شاهد حضور پرشور مردم عزاداری بود که با نذر خون، به عشق مولایشان امام حسین(ع) برای کمک به همنوعان خود، خون اهدا کردند.



حاجی بیگی با تشکر از حمایت‌ها و حضور پرشور اهداکنندگان خون در این ایام، گفت: با حضور حماسی مردم در این ایام، ذخایر خونی در حال حاضر به میزان مطلوب رسیده و دیگر گزارشی حاکی از کاهش منابع خون در کشور وجود ندارد.



حاجی بیگی گفت: در شب تاسوعا و روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، 47 هزار و 560 نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون سراسر کشور مراجعه کردند که از این تعداد، 39 هزار و 329 نفر موفق به اهدای خون شدند.



مدیرکل دفتر مدیرعامل و روابط عمومی، افزایش آمار اهدای خون در ایام یاد شده نسبت به روزهای مشابه در سال پیش را 6.2 درصد عنوان کرد و افزود: تهران با 4 هزار و 489 واحد اهدای خون، آذربایجان غربی با 3 هزار و 150 واحد و آذربایجان شرقی با 3 هزار و 28 واحد، بیشترین آمار اهدای خون را به خود اختصاص داده‌اند.



وی افزود:  خراسان رضوی، خوزستان، گیلان، اصفهان، مازندران و اردبیل به ترتیب مراکزی هستند که در ردیف بیشترین آمار اهدای خون قرار دارند.

captcha