آموزش و پرورش، مؤسسات قرآنی را در جذب قرآن‌آموز یاری دهد
کد خبر: 1318213
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۲
دیناروند:

آموزش و پرورش، مؤسسات قرآنی را در جذب قرآن‌آموز یاری دهد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر مؤسسه قرآنی ام‌ابیها شهرستان دورود خواستار همکاری آموزش و پرورش با مؤسسات قرآنی در راستای ترغیب دانش‌آ‌موزان به شرکت در کلاس‌های آموزش قرآن مؤسسات قرآنی شد.


رامش دیناروند، مدیر مؤسسه قرآنی ام‌ابیها شهرستان دورود در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، در تشریح فعالیت‌های مؤسسه قرآنی ام‌ابیها دورود به برگزاری کلاس‌های مهد قرآن اشاره کرد و گفت: این کلاس‌های مهد قرآن ویژه کودکان سه تا پنج سال است و ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی نیز حفظ قرآن بر پا شده است.



وی برگزاری کلاس‌های حفظ سور منتخب را از دیگر فعالیت‌های این مؤسسه قرآنی بیان کرد و افزود: کلاس‌های آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن‌ کریم ویژه افراد بی‌سواد و همچنین مفاهیم کد 1007 ویژه نوجوانان در این مؤسسه قرانی دایر است.



دیناروند در بیان مشکلات مؤسسه قرآنی ام‌ابیها به بالا بودن اجاره‌بها اشاره کرد و گفت: مؤسسه قرآنی ام‌ابیها وابسته به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در حال حاضر پنج کلاس آموزش قرآن در این مؤسسه دایر است.



مدیر مؤسسه قرآنی ام‌ابیها دورود استقبال نوجوانان و جوانان از کلاس‌های قرآنی را نسبت به خردسالان ضعیف دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سرگرمی‌هایی مثل ماهواره، بازی‌های رایانه‌ای، اینترنت در اختیار نسل جوان و نوجوان قرار دارد آنها رغبت کمتری برای شرکت در کلاس‌های آموزش قرآن دارند.



وی اضافه کرد: به‌منظور جذب نوجوانان و جوانان به برنامه‌های قرآنی از آموزش و پرورش درخواست کردیم که مربیان قرآن در زنگ  پرورشی دانش‌آموزان به مدارس مراجعه و دانش‌آموزان را با فعالیت‌های قرآنی آشنا کنند که تاکنون با این درخواست موافقت نشده است.



دیناروند خواستار همکاری آموزش و پرورش با مؤسسات قرآنی در راستای ترغیب دانش‌آموزان به شرکت در کلاس‌های آموزش قران مؤسسات شد و گفت: در سال‌ تحصیلی گذشته با فرصتی که آموزش و پرورش در اختیار مؤسسه قرآنی ام‌ابیها قرار داد موفق به جذب 70 قرآن‌آموز از بین دانش‌آموزان شدیم.

captcha