بهبود جایگاه استفاده از فضای مجازی در ترویج قرآن و اهل بیت(ع)
کد خبر: 1314192
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۴
مدیر پورتال مناظره و گفت‌وگو اظهار کرد:

بهبود جایگاه استفاده از فضای مجازی در ترویج قرآن و اهل بیت(ع)

گروه فضای مجازی: حجت‌الاسلام والمسلمین محمد پیکری بیان کرد: پیگیری‌ها نشان می‌دهد که روز به روز جایگاه صحیح استفاده از فضای مجازی در مسیر قرآن و اهل بیت(ع) بیشتر شده است و این جای شکر و امیدواری دارد.


حجت‌الاسلام والمسلمین محمد پیکری، مدرس دانشگاه و مدیر اولین پورتال تخصصی «مناظره و گفت‌وگو» در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به این مطلب گفت: فضای مجازی محیطی است که باید با برنامه‌ریزی و هدفمند استفاده شود به صورتی که بتواندبرای شکل دادن به یک شخصیت الهی و انسانی با اهداف الهی و انسانی مؤثر باشد.



وی بستر فضای مجازی را برای تبیین آموزه‌های قرآن و معارف اهل بیت(ع) بسیار مناسب دانست و افزود: امروزه جامعه ما در استفاده از فضای مجازی در مسیر قرآن و اهل بیت(ع) خوب پیش می‌رود. میزان سایت‌هایی که برای خدمت به اهل بیت از ناحیه مسئولیت آحاد مردم چه در قالب وبلاگ شخصی و چه در قالب پورتال‌های جمعی به وجود می‌آید آمار بسیار خوبی است.



مدیر اولین پورتال تخصصی مناظره و گفت‌وگو فضای حاکم امروز در فضای مجازی را خوب دانست و افزود: در فضای مجازی با حضور مسئولانه آحاد مردم مسلمان و شیعیان مواجه می‌شویم و این بسیار جای امید‌واری دارد. یقیناً این حضور می‌تواند بسیاری از موارد نیاز که برای جامعه نسبت به قرآن و اهل بیت(ع) در ناحیه فضای مجازی وجود دارد، تأمین کند.



این مدرس دانشگاه با اشاره به پهنای نامناسب اینترنت برای اشاعه فرهنگ اهل بیت(ع) و قرآن گفت: گاهی اوقات مواجه شده‌ایم با گلایه‌های بسیاری که می‌خواستند به عنوان مثال فیلم دعای آیت‌الله ناصری را درخصوص اخلاق ویا معارف اهل بیت دانلود کنند اما با پهنای باند مناسب مواجه نیستند و اعتراض می‌کنند.



پیکری پیگیری‌های مردم  در استفاده از فضای مجازی را برای دریافت آموزه‌های قرآنی و اهل بیت(ع) امیدوارنه دانست و افزود: این پیگیری‌ها و جست‌وجو‌ها نشان می‌دهد که روز به روز جایگاه صحیح استفاده از فضای مجازی در مسیر قرآن و اهل بیت(ع) بیشتر شده است و این جای شکر و امیدواری دارد.



وی با اشاره به راه‌کارهای بالا بردن فرهنگ استفاده صحیح از فضای مجازی گفت: اولین راه‌کار این است که ما به‌ خود‌مان و اطرافیان نزدیک و کناردستمان، استفاده صحیح از فضای مجازی را در مسیر قرآن و اهل بیت(ع) پیگیر باشیم.



پیکری با اشاره به آیه‌ای از قرآن و ارتباط آن به استفاده از فضای مجازی بیان کرد: قرآن‌ می‌فرماید: یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا قُوا أَنفُسَکُمْ وَأَهْلِیکُمْ نَارًا؛ ما باید نزدیکانمان را و خودمان را از بدی‌های فضای مجازی بر حذر بداریم و هم نسبت به خوبی‌هایش تشویق کنیم.



وی اضافه کرد: هرکس در دایره اطراف خودش و همچنین خودش، استفاده صحیح از فرصت‌ها و تهدید‌های فضای مجازی را بداند و عمل کند، کمکی خواهد شد به فرهنگ عمومی استفاده از فضای مجازی. دستور قرآن این است که تغییر ایجاد نخواهد شد مگر اینکه تک تک تغییر کنیم.



مدیر اولین پورتال تخصصی مناظره و گفت‌وگو با اشاره به آیه‌ای از قرآن تصریح کرد: قرآن می‌فرماید : اِنَّ اللّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّیَ یُغَیِّروا ما بِاَنفُسِهِم. مهمترین کار در استفاده فرد و اطرافیان نزدیک آن از فضای مجازی ایجاد یک فضای مثبت است تا فرد بتواند در فضای مجازی یک ارتباط مثبت در مسیر قرآن و اهل بیت(ع) داشته باشد و این مهمترین قدم است.

captcha