جهاد دانشگاهی نقش كليدی در مسير توسعه علمی كشور دارد
کد خبر: 1070318
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۹
حجت‌الاسلام خاتمی

جهاد دانشگاهی نقش كليدی در مسير توسعه علمی كشور دارد

امام‌جمعه زنجان با اشاره به فرا رسيدن سالروز تشكيل جهاد دانشگاهی با تشريح روند شكل‌گيری اين نهاد به فرمان امام راحل، گفت جهاد دانشگاهی نقش تأثيرگذار و كليدی در روند توسه علمی كشور داشته و موجب شكوفايی و پيشرفت نظام در صحنه‌های مختلف شده است.


گروه سياسی و اجتماعی: امام‌جمعه زنجان با اشاره به فرا رسيدن سالروز تشكيل جهاد دانشگاهی با تشريح روند شكل‌گيری اين نهاد به فرمان امام راحل، گفت: جهاد دانشگاهی نقش تأثيرگذار و كليدی در روند توسه علمی كشور داشته و موجب شكوفايی و پيشرفت نظام در صحنه‌های مختلف شده است.







حجت‌الاسلام خاتمی، نماينده ولی فقيه در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه زنجان، حجت‌الاسلام والمسلمين علی خاتمی، روز گذشته، 13 مرداد‌ماه در خطبه‌های اين هفته نماز جمعه زنجان با اشاره به دستاوردهای جهاد دانشگاهی در صحنه‌های مختلف علمی كشور، اين فرايند را نشأت گرفته از اراده و ايمان استوار فعالان جهاد دانشگاهی استان زنجان عنوان كرد و افزود: جهاد دانشگاهی خدمات ارشمندی برای كشور و نظام داشته و اين روند در حال حاضر با تأكيد و اراده خاص در حال انجام است.


وی در ادامه با اشاره به جنايات آمريكا در عراق و افغانستان و سكوت مجامع مدعی حقوق بشر در خصوص جنايات دولت‌های استعماری، تصريح كرد: برداشت و ديدگاه غرب در خصوص حقوق بشر در تضاد آشكار با اصل و فلسفه وجودی حقوق بشر و برداشت سليقه‌ای است.


حجت‌الاسلام و المسلمين خاتمی با بيان اينكه غرب ديدگاهی متضاد با اصل حقوق بشر دارد، اظهار كرد: استكبار جهانی با دفاع از همه تروريست‌ها و اقدامات ضدبشری علاوه فعاليت‌های وحشتناك خود، كارنامه ننگينی در نقض آشكار حقوق بشر به جا گذاشته است.


خطيب نمازجمعه زنجان، كشتار مظلومانه 26 هزار مسلمان ميانماری در مقابل سكوت مجامع بين‌المللی را يادآور شد و ادامه داد: هيچ يک از سازمان‌های مدعی دفاع از حقوق بشر در جهان، واكنشی نسبت به قتل‌عام و نسل‌كشی اين مردم مظلوم نشان ندادند.


وی با بيان اينكه مجامع بين‌المللی با درگيری در اغتشاشات سوريه، اذهان جهانيان را از كشتار مسلمانان ميانماری منحرف ساختند، افزود: سكوت دولت‌ها و مجامع مدعی حقوق بشر در مقابل جنايت بر عليه مسلمانان ميانمار جای سئوال بسياری برای اذهان عمومی دارد.


حجت‌الاسلام خاتمی با يادآوری تاريخچه ناكارآمدی و سكوت مجامع مدعی حقوق بشر در خصوص جنايات بر عليه برخی ملت‌های جهان به خصوص ملت‌های مسلمان، ابراز كرد: شكنجه‌های ضد انسانی زندانيان گوآنتانامو و ابوغريب همگی نمونه بارز و آشكاری از جنايت ضد بشری استكبار و در رأس آن‌ها دولت آمريكا به‌شمار می‌آيد.


امام‌جمعه زنجان، دين اسلام را بهترين مبين كرامت و حقوق بشر دانست و گفت: اسلام برای همه بشريت حقوق و كرامت خاصی بخشيده و برنامه‌های خود را هم‌سو با حفظ شخصيت و منزلت انسان ارائه می‌كند.


وی با بيان اين‌كه امروز دولت‌های استكباری و در رأس آن‌ها رژيم غاصب صهيونيستی به خوبی از عمق كرامت انسان در دين مبين اسلام آگاهی دارند، افزود: از اين رو به مقابله با اسلام و مسلمانان برخواسته و غرق در خون هزاران مسلمان بی‌گناه و بی‌دفاع در جهان گشته‌اند.


نماينده ولی‌فقيه در استان زنجان همچنين به فرا رسيدن 17 مرداد، سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار جمهوری اسلامی ايران در مزار شريف افغانستان اشاره كرد و افزود: مزدوران آمريكايی 17 مرداد سال 77 هشت نفر از ديپلمات‌ها و خبرنگاران ايران اسلامی را دستگير و پنهانی به شهادت رساندند، به همين خاطر اين روز به نام روز خبرنگار در تقويم‌ها به ثبت رسيد.


حجت‌الاسلام خاتمی با بيان اينكه خبرنگاران مؤمن متعهدانه و منصافه قلم می‌زنند، تصريح كرد: دقت، صداقت و صراحت از ويژگی‌های خبرنگاران مؤمن و متعهد است.


وی با تأكيد بر اين‌كه خبرنگاران بايد با اصل صداقت نسبت به انعكاس معضلات و مشكلات جامعه بپردازند، ادامه داد: خبرنگاران بايد بدون جوسازی‌های كاذب، به انعكاس مشكلات و مسائل جامعه بپردازند.


نماينده ولی‌فقيه و امام جمعه زنجان در ادامه بر لزوم توسعه فعاليت‌های خيرخواهانه و همچنين اهتمام ويژه به اين امر در سال‌روز ولادت حضرت امام حسنی مجتبی(ع) تأكيد و خاطرنشان كرد: در سطح استان زنجان فعاليت‌های خيرخواهانه در سال‌روز ولادت امام حسن مجتبی(ع) كم است كه اين امر بايد در شهر شور و شعور حسينی، بيشتر مورد توجه قرار گيريد.


وی در پايان با اشاره به فرا رسيدن هفته اكرام نيازمندان، اكرام و اطعام نيازمندان وكودكان يتيم را دارای ريشه و پشتوانه دينی و مذهبی در اسلام و در بين ائمه معصوصين(ع) عنوان كرد و گفت: حضرت علی(ع) به عنوان بزرگ‌ترين شخصيت جهان همواره به اكرام ايتام و نيازمندان می‌پرداختند.

captcha