محکومیت اهانت به قرآن به سبک قرآن‌دوستان روستا + عکس
کد خبر: 4160426
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۳

محکومیت اهانت به قرآن به سبک قرآن‌دوستان روستا + عکس

یک بانوی قرآنی به‌ همراه قرآن‌آموزانش در خانه قرآن حضرت رقیه(س) روستای باغ انار میلاس شهرستان لردگان در پی هتک‌حرمت رذیلانه به ساحت قدسی قرآن کریم در سوئد و دانمارک، اقدام به راه‌اندازی پویش «من قرآن را دوست دارم» کرده است؛ حرکتی که با نشر گسترده در فضای مجازی، این روزها امتداد آن را در مراکز قرآنی شهرها و روستاهای چهارمحال‌وبختیاری مشاهده می‌کنیم.

محکومیت اهانت به قرآن کریم

یک بانوی قرآنی، مداح و طلبه سطح دو حوزه علمیه از اهالی روستای باغ انار میلاس شهرستان لردگان از قریب به دو دهه پیش تاکنون جلسات آموزش قرآن را برای بانوان در حسینیه و منازل اهالی روستا تعطیل نکرده و آرزو دارد این آموزش‌های قرآنی در تمامی روستاها نهادینه شود. 

مدیر خانه قرآنی حضرت رقیه(س) در طول سال کلاس‌های مختلف قرآنی اعم از روخوانی و روانخوانی، حفظ موضوعی، تجوید، مفاهیم، نهج‌البلاغه و تدبر و تفسیر قرآن کریم، قصه‌های قرآنی، نقاشی و ... را برای دختران و پسران خردسال و نوجوان و جوانان و بانوان روستا برگزار می‌کند. 

این بانوی قرآنی در پی هتک‌حرمت رذیلانه به ساحت مقدس قرآن کریم در سوئد و دانمارک و تکرار چندین باره این اقدام شیطانی زیر چتر حمایت دولت‌های غربی و تحت عنوان آزادی بیان، اقدام به راه‌اندازی پویش «من قرآن را دوست دارم» کرده است، حرکتی که با نشر گسترده در سطح فضای مجازی، این روزها امتداد آن را در برخی مراکز قرآنی شهرها و روستاهای چهارمحال‌وبختیاری با الگوگیری از ابتکار خانم فتاحی مشاهده می‌کنیم و همچنان در حال گسترش است. 

فاطمه فتاحی میلاسی، مدیر خانه قرآن حضرت رقیه(س) روستای باغ انار میلاس در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری با ابراز تأسف و انزجار از اهانت به ساحت نورانی قرآن کریم که در روزهای اخیر بارها در کشورهای به اصطلاح آزاد غربی اتفاق افتاده است، اظهار کرد: این حرکت‌های شنیع و اتفاقاً ناقض مفهوم مقدس آزادی بیان، دل‌ میلیاردها مسلمان و انسان‌های آزاده جهان را به درد آورده و می‌طلبد کشورهای اسلامی و به‌ویژه ایران برای جلوگیری از این اقدام شنیع و تضمین عدم تکرار آن، چاره‌ای عاجل بیندیشند.

وی با ذکر اینکه قرآن کریم یکی از شفاعت‌کنندگان در دنیا و آخرت است، ادامه داد: امیدواریم همانطور که در حد بضاعت از این کتاب آسمانی حمایت می‌کنیم، قرآن نیز شفیع ما باشد؛ همه ما به‌ویژه فعالان و مربیان قرآنی وظیفه داریم همانطور که برای آموزش و ترویج فرهنگ قرآنی در سطح جامعه تلاش می‌کنیم، در برابر توهین‌کنندگان به مصحف شریف نیز محکم بایستیم و اعلام انزجار کنیم. 

فتاحی در خصوص راه‌اندازی پویش «من قرآن را دوست دارم»، توضیح داد: مقام معظم رهبری در بخشی از پیام محکومیت هتک حرمت قرآن کریم فرمودند: «توطئه‌گران پشت صحنه نیز بدانند که حرمت و شوکت قرآن کریم روز به روز افزون‌تر و انوار هدایت آن درخشان‌تر خواهد شد»، بنده هم به‌عنوان یک فعال و دغدغه‌مند در حوزه فعالیت‌های قرآنی لازم دانستم که در راستای نمایش حرمت و شوکت معجزه خاتم‌الانبیا(ص) اقدامی نمادین انجام دهم و لذا پویش من قرآن را دوست دارم در کلاس‌های قرآنی خانه قرآن حضرت رقیه(س) راه‌اندازی شد. 

وی افزود: در راستای اجرای این پویش، قرآن‌آموزان کلاس‌های قرآنی روستا برای دقایقی با دست داشتن کتاب آسمانی، احترام و حمایت خود را از ساحت قدسی قرآن کریم اعلام می‌کنند که تصاویر این حرکت نمادین به‌صورت‌ گسترده در کانال‌ها و گروه‌های قرآنی و نیز شبکه‌های مجازی ذیل مجموعه سپاه و بسیج منتشر شد؛ خوشبختانه بسیاری دیگر از فعالان قرآنی در لردگان و دیگر مناطق از این حرکت الگوگیری کرده و در مجموعه‌های خود این پویش را برگزار می‌کنند. 

فتاحی تأکید کرد: بنده در پی پیام رهبر معظم انقلاب در محکومیت اهانت به قرآن بر خودم واجب دانستم که به دفاع از قرآن برخیزم و عملاً کاری برای قرآن در محکومیت این اقدام مذبوح داشته باشم که در این راستا پویش من قرآن را دوست دارم در دو مرحله اجرا شد و به‌ویژه تأکید داشتم که پیام این حرکت هر چند در دل روستایی کوچک در لردگان نشر حداکثری پیدا کند و خوشبختانه همینطور هم شد، یعنی مجموعه‌های فرهنگی و مؤسسات و خانه‌های قرآنی، جلسات خانگی قرآن در روستاها و شهرها و نیز پایگاه‌های بسیج این پویش را در دفاع از قرآن برپا می‌کنند. 

این بانوی قرآنی لردگان با اشاره به اینکه فعالان باتجربه در فضای قرآنی استان باید دست به ابتکارات در این حوزه و تلنگری را در اذهان بزنند، گفت: راه‌اندازی این دست اقدامات در حمایت از قرآن و نیز دیگر مسائل مبتلابه جامعه قطعاً خالی از تأثیر نیست و اذهان عمومی را جلب می‌کند.

فتاحی اضافه کرد: همانطور که قرآن‌سوزی و اهانت به قرآن در مقابل چشم جهانیان به تصویر کشیده می‌شود، ما نیز باید بتوانیم تصاویری فاخر از ادای احترام به این کتاب آسمانی تهیه و به‌صورت گسترده منتشر کنیم تا پیام حمایت و دفاع ما از اسلام و قرآن در چشم جهانیان به نمایش درآید. اگر به قرآن بی‌حرمتی شود، دیگر مقدسات دینی نیز مورد هجمه قرار می‌گیرد.

ترویج فرهنگ حجاب و عفاف 

این بانوی طلبه ادامه داد: به‌عنوان نمونه، در حوزه حجاب و عفاف نیز تلاش کردیم اهمیت حجاب را برای اهالی روستا در قالب یک حرکت ملموس نشان‌ بدهیم. در این راستا در روز عاشورای حسینی، دست‌نوشته‌ها و پوسترهایی ناظر بر موضوع حجاب و امر به معروف و نهی از منکر از کلام امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) و نیز بیانات رهبر انقلاب و شهدا تهیه و در چهار ایستگاه صلواتی در چهار نقطه روستا به نمایش درآمد تا دختران و بانوان به اهمیت حجاب پی ببرند. 

فتاحی با اشاره به اینکه همه ما باید گوش به فرمان امام جامعه باشیم، تأکید کرد: مبنای کار بنده این است که بیانات و مطالبات رهبرانقلاب را سرلوحه کار قرار بدهم و در هر زمان مطالبه‌ و تأکیدی دارند، حتماً یک کار عملیاتی و میدانی ناظر بر لبیک به سخن ایشان انجام بدهم. در این راستا، منتظر کسی نمی‌مانم و به‌صورت جهادی و خودجوش اقدام می‌کنم زیرا هر فردی و به‌طور اخص قرآنیان باید لبیک‌گوی رهبر جامعه باشند. 

وی پاسخگويی به شبهات آحاد جامعه به‌ویژه نسل جوان را از دیگر رسالت‌های قرآنیان و اهل فن مطرح کرد و توضیح داد: آیه‌های حجاب استخراج شده و هر روز در خصوص این آیات شریفه با دختران قرآن‌آموز بحث و تبادل نظر می‌کنیم. درواقع تلاش می‌کنم نه فقط در قامت یک طلبه یا فعال و مربی قرآن بلکه با ارائه مستندات قرآنی، مفهوم و ضرورت حجاب و عفاف را برای نسل نوجوان و جوان تبیین کنم.

فتاحی افزود: از قرآن‌آموزان در کلاس‌هایم می‌خواهم اگر با فردی که در خصوص حجاب و پوشش اسلامی شبهه دارد و پایبند این فریضه دینی نیست، مواجه شدند از آیات ناظر بر حجاب در سور مبارکه احزاب یا نور و ... بیاورند و با زبان قرآن آنان را متوجه اشتباه خود کنند. 

وی با تصریح اینکه در دهه اول محرم هر روز محفل عزای حسینی در حسینیه روستا برپا بود، گفت: نوجوانان و جوانان بانیان اصلی این برنامه‌ها بودند زیرا معتقدم باید به آنان میدان داد و کارها را با اعتماد کامل به آنان سپرد تا در جریان این برنامه‌ها تربیت دینی و اجتماعی فرزندانمان نیز اتفاق بیفتد. کودکان و نوجوانان در دل این فعالیت‌های اجتماعی و دینی خصلت‌های نیکویی همچون بخشش و کارهای خیر و خداپسندانه، روحیه کار جمعی، احترام به رأی و عقیده دیگران، سعه صدر در برابر رفتار نامناسب دیگران و ده‌ها صفت نیکو از این قبیل را می‌آموزند.

انتهای پیام
captcha