کمبود نیرو و تجهیزات؛ مشکل دارالقرآن حضرت زهرا(س) آموزش‌و‌پرورش چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4146174
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۱

کمبود نیرو و تجهیزات؛ مشکل دارالقرآن حضرت زهرا(س) آموزش‌و‌پرورش چهارمحال‌وبختیاری

مدیر مرکز دارالقرآن حضرت زهرا(س) آموزش‌و‌پرورش ناحیه ۲ شهرکرد با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه ایام فراغت تابستان، برخی مشکلات این مرکز را تشریح کرد.

دارالقرآن حضرت زهرا سلام الله علیها

زهره عسکری‌فرد، مدیر مرکز دارالقرآن حضرت زهرا(س) آموزش‌و‌پرورش ناحیه ۲ شهرستان شهرکرد در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به ثبت‌نام دوره‌های آموزشی ویژه ایام فراغت تابستان، اظهار کرد: در کنار کلاس‌های آموزش قرآن کریم، برپایی دوره‌های مداحی ویژه پسران و قصه‌گویی ویژه دختران نیز در رده‌های مختلف سنی پیش‌بینی شده است. 

وی با ذکر اینکه اطلاع‌رسانی و جذب مخاطب از طریق فضای مجازی و مدیران مدارس انجام می‌شود، ادامه داد: مدیران مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی و طلایه‌داران و مربیان پرورشی و دیگر بسترها نیز ما را در امر تبلیغ و اطلاع‌رسانی یاری‌گر هستند.

عسکری‌فرد بیان کرد: در طول سال نیز دوره‌های آموزشی متنوعی به مخاطبان ارائه شد که کلاس‌های روخوانی و روانخوانی، قرائت، حفظ، مداحی و... برای دختران و پسران مقاطع تحصیلی مختلف و نیز دوره‌های آموزش قرآن ویژه بزرگسالان نیز برگزار شد. 

وی ناآشنایی خانواده‌ها و دانش‌آموزان با کارکردهای دارالقرآن را یکی از مشکلات فعالیت این مجموعه عنوان کرد و توضیح داد: این امر موجب استقبال اندک از برنامه‌های دارالقرآن شد؛ در سال‌های قبل این مکان بیشتر محل برپایی کلاس‌های رایانه، زبان، هنر و ... بوده که تلاش کردیم به رویکرد قرآنی تغییر یابد.

عسکری‌فرد تصریح کرد: در سال تحصیلی که گذشت برای نخستین بار، جلسات توجیهی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان در محل دارالقرآن حضرت زهرا(س) برگزار شد که این آموزش‌ها در خارج از وقت اداری ارائه شد، همچنین این مسابقات در سطوح و مراحل مختلف به میزبانی دارالقرآن برگزار شد و دبیرخانه مرحله استانی در دو بخش نیمه‌نهایی و فینال نیز در دارالقرآن مستقر بود. برپایی اردوهای تربیتی و تفریحی از دیگر برنامه‌های دارالقرآن در طول سال بوده است.

مدیر مرکز دارالقرآن حضرت زهرا(س) آموزش‌و‌پرورش استان مشکلات این مرکز را مورد تأکید قرار داد و گفت: این مرکز از حیث تجهیزات و نیروی انسانی بسیار ضعیف است و بنده ناچار شدم که نیروهایی از بیرون مجموعه را به کمک بگیرم اما چون مجوز چنین کاری هم نداریم، به تنهایی باید بتوانم همه امور را پيش ببرم.

عسکری‌فرد با گلایه از اینکه سرانه‌ای برای دارالقرآن‌های آموزش‌و‌پرورش وجود نداشته و مدارس در اولویت هستند، بیان کرد: وقتی برای بیان مشکلات به اداره مراجعه می‌کنیم می‌گویند دارالقرآن سرانه ندارد و نمی‌توانیم برای ۱۰ قرآن‌آموز به شما نیرو یا تجهیزات بدهیم.حتی برای نظافت دارالقرآن و آبیاری درختان هم نیرو نداریم و برخی کارها را خودم ناچارم انجام دهم لذا از حیث نیروی کار واقعاً ضعیف هستیم.

عسکری‌فرد نبود سردر مناسب با نام دارالقرآن را نیز یادآور شد و افزود: این موضوع باعث شده که مراجعات برای کلاس‌های تابستانی بیشتر برای کلاس‌های غیرقرآنی فراوان باشد و گویی دانش‌آموزان و خانواده‌ها این مکان را به‌عنوان کانون پرورش فکری تلقی می‌کنند. وقتی برای این مشکل هم مراجعه می‌کنم می‌گویند دارالقرآن در اولویت نیست.

وی گفت: انتظار می‌رود که در مقوله فعالیت‌های قرآنی نگاه و توجه بهتری را شاهد باشیم و این مقوله تقویت شود.

انتهای پیام
captcha