برگزاری طرح «آیات رویش» در دارالقرآن آموزش‌و‌پرورش لردگان
کد خبر: 4145491
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱

برگزاری طرح «آیات رویش» در دارالقرآن آموزش‌و‌پرورش لردگان

رئیس دارالقرآن امام خمینی(ره) آموزش‌و‌پرورش شهرستان لردگان ضمن تشریح اهم برنامه‌ها و دوره‌های قرآنی پیش‌بینی شده برای دانش‌‎آموزان این شهرستان در ایام فراغت تابستان، از برگزاری طرح ملی «آیات رویش» در این شهرستان خبر داد.

قرآن آموزانرضا فتاحی، رئیس دارالقرآن امام خمینی(ره) آموزش‌و‌پرورش شهرستان لردگان در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری در تشریح اهم برنامه‌ها و دوره‌های قرآنی پیش‌بینی شده برای دانش‌‎آموزان این شهرستان در ایام فراغت تابستان، اظهار کرد: دوره شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم با همکاری مؤسسه مجمع‌القرآن فاطمیون گراش برنامه‌ریزی شده و در حال ثبت‌نام از دانش‌آموزان هستیم.

وی ادامه داد: همچنین برگزاری طرح ملی «آیات رویش» با همکاری مؤسسه انصارالقرآن تهران در دستور کار قرار دارد که با پنج مربی این طرح را در حوزه تربیت قرآنی دانش‌آموزان برگزار خواهیم کرد.

فتاحی با تصریح اینکه برنامه تربیتی، آموزشی آیات رویش، در طول مدت چهار سال و در ۱۲ ترم ۳۲ ساعته برگزار می‌شود، بیان کرد: آغاز این دوره با دانش‌آموزان پایه‌های چهارم و پنجم است و ادامه می‌یابد که محتوا و منابع نیز توسط مؤسسه انصارالقرآن در اختیار ما قرار می‌گیرد و به‌صورت دقیق به قرآن‌آموزان ارائه می‌شود.

این قاری ممتاز چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای برپایی دوره‌ها و آموزش‌های فوق برنامه قرآنی نظیر آموزش روخوانی، و رانخوانی و ...، محافل انس با قرآن کریم و نیز برنامه‌های ورزشی و تفریحی از دیگر بخش‌های طرح ملی آیات رویش است تا هم اوقات فراغت این دانش‌آموزان به‌صورت غنی و پرمحتوا طی شود و هم بر مباحث قرآنی از روخوانی و روانخوانی تا تدبر آگاهی کافی پیدا کنند.

فتاحی تربیت دانش‌آموزان اندیشه‌ورز و انتخاب‌گر را از اهداف اصلی طرح آیات رویش خواند و افزود: این طرح در مناطق مختلف استان برگزار می‌شود که در لردگان نیز پنج مربی اجرای این طرح را در کلاس‌های 15 نفره اجرا خواهند کرد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر مهم‌ترین مشکلات دارالقرآن لردگان، تصریح کرد: براساس چارت سازمانی، باید 72 ساعت نیرو به دارالقرآن اختصاص یابد اما متأسفانه تنها یک مربی به دارالقرآن تعلق گرفته است.

فتاحی افزود: در زمینه زیرساخت‌ و ابزار و تجهیزات از جمله نیاز به ویدئو پروژکتور، وسایل و امکانات  ورزشی و ... نیز در مضیقه هستیم که امیدواریم مراجعات و پیگیری‌های ما در این خصوص ثمربخش باشد.

رئیس دارالقرآن امام خمینی(ره) آموزش و پرورش شهرستان لردگان بیان کرد: نام‌نویسی از دانش‌آموزان علاقه‌مند برای کلاس‌های روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم در قالب طرح اوقات فراغت 1402، ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی وپایه‌های اول تا ششم تا روز چهارشنبه 24 خردادماه ادامه دارد.

فتاحی در پایان گفت:  ثبت‌نام از دانش‌آموزان برای حضور در دوره‌های آموزشی به‌صورت حضوری با مراجعه دارالقرآن کریم امام خمینی(ره) شهرستان لردگان واقع در زمین شهری، جنب سالن تربیت بدنی آموزشگاه‌ها انجام می‌شود که افراد علاقه‌مند هر یک از این دوره‌ها می‌توانند در روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت ۸ تا ۱۲ به این مرکز مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha