محفل انس با قرآن در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برگزار شد
کد خبر: 4143002
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
با حضور سعید رحمانی

محفل انس با قرآن در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برگزار شد

محفل انس با قرآن کریم با حضور «سعید رحمانی»، قاری و مدرس قرآن و مدیرکل برنامه‌ریزی شورای عالی قرآن امروز به همت کانون قرآن و عترت(ع) و روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهرکرد در نمازخانه ستاد دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد برگزار شد.

محفل انس با قرآن دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، «محفل انس با قرآن کریم» با حضور سعید رحمانی، قاری و مدرس قرآن و مدیرکل برنامه‌ریزی شورای عالی قرآن امروز دوم خردادماه به همت کانون قرآن و عترت(ع) و روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهرکرد در نمازخانه ستاد دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد برگزار شد.

در این محفل قرآنی که رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهرکرد و جمعی از دانشگاهیان علوم پزشکی شهرکرد حضور داشتند، سعید رحمانی ضمن قرائت آیات ۵۱ تا ۷۰ از سوره مبارکه یس به بیان نکات تفسیری کوتاه از آیات قرائت شده پرداخت.

رحمانی با اشاره به داستان خلقت و نیاز انسان به وجود یافتن و آفریده شدن در دنیا، اظهار کرد: قصه این است که ما موجود نبودیم و سراسر نیاز شدیم و از خدا خواهش کردیم که خدا ما را به دنیا ببرد، لذا این پرسش حاکی از ناشکری و گلایه که خدا چرا ما را آفرید موضوعیت ندارد و نباید از جانب ما مطرح شود. 

وی ادامه داد: سراسر وجود انسان التماس برای موجودیت یافتن در دنیا بوده و خداوند متعال از سر خلاقیت و رحمانیت ما را به این دنیا آورده و به تصریح آیه ۶۰ سوره مبارکه یس «أَلَمْ أَعْهَدْ إِلَيْكُمْ يَا بَنِي آدَمَ أَنْ لَا تَعْبُدُوا الشَّيْطَانَ»، از ما عهد گرفته است که از طريق انبيا، عقل و فطرت تابع شیاطین نباشیم اگرچه متأسفانه بسیاری از ما این عهد را فراموش و نقض کرده‌ایم.

رحمانی با تأکید بر اینکه مؤمنان بر سر این عهد بوده و آن را حفظ می‌کنند، گفت: آنان کسانی هستند که به هر قیمتی ایمان خود را از دست نمی‌دهند و به اندک دنیا از آخرت خود نمی‌گذرند.

این مدرس قرآن کریم با اشاره به مضمون آیه «وَمَنْ نُعَمِّرْهُ نُنَكِّسْهُ فِي الْخَلْقِ» (یس/68)، توضیح داد: خداوند هر نعمتی که از قوای جسمانی، شادابی، جوانی و نظیر اینها را به انسان عطا فرموده بعد از مدتی از انسان می‌گیرد و این قوا بتدريج و با افزایش سن زایل می‌شود. این قصه را کسانی درک می‌کنند و عبرت می‌گیرند که به تعبیر این آیه، اهل تعقل و تدبر باشند. 

رحمانی گفت: قرآن برای انذار دادن است و کسانی این را درک می‌کنند که به تعبیر آیه ۷۰ این سوره، زنده‌دل باشند؛ درواقع، انسانی که خود را باخته باشد و فهم معنایی از قرآن نداشته باشد، انذار نیز در او فاقد تأثیر خواهد بود.

تلاوت قرآن توسط رضا عنایتی، حافظ کل قرآن کریم، دانشجوی رشته هوشبری دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و دارنده مقام سوم کشور در جشنواره قرآن و عترت(ع) وزارت بهداشت در سال جاری، از دیگر بخش‌های این محفل قرآنی بود.

انتهای پیام
captcha