کارگاه‌ تخصصی «مهارت وقف و ابتدا» در شهرکرد برگزار شد + عکس
کد خبر: 4143065
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۷

کارگاه‌ تخصصی «مهارت وقف و ابتدا» در شهرکرد برگزار شد + عکس

کارگاه‌ تخصصی «مهارت وقف و ابتدا» با تدریس سعید رحمانی قاری و داور بین‌المللی قرآن کریم با حضور جمعی از قرآنیان چهارمحال‌وبختیاری روز گذشته دوم خردادماه در سالن اجتماعات شرکت گاز استان برگزار شد.

کارگاه تخصصی وقف و ابتدا

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، به همت اداره‌ امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری، کارگاه‌ تخصصی «مهارت وقف و ابتدا» با تدریس سعید رحمانی قاری و داور بین‌المللی قرآن کریم با حضور جمعی از قرآنیان و علاقه‌مندان استان روز گذشته، دوم خردادماه در سالن اجتماعات شرکت گاز استان برگزار شد. 

در ابتدای این کارگاه چهار ساعته، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوذر کارگر، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری با گرامیداشت دهه کرامت و سالروز آزادسازی خرمشهر و با اشاره به رویکرد جدی مجموعه تبلیغات اسلامی در مقوله آموزش قرآن در سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: بر این مبنا، راه‌اندازی و تقویت شبکه آموزش قرآن استان در دستور کار قرار گرفته که شامل مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآن شهر و روستا، مربیان و قرآن‌آموزان و نیز دستگاه‌های دولتی تسهیل‌گر در حوزه آموزش قرآن است.

وی ادامه داد: شبکه آموزش قرآن استان شبکه‌ای چند بُعدی با یک هدف واحد یعنی آموزش صحیح برای عموم مردم است؛ در این راستا نشست‌های مستمر و اثربخش را با فعالان حوزه آموزش قرآن کریم در استان برگزار خواهیم کرد.

کارگر قرائت را یکی از مباحث جدی ذیل آموزش قرآن دانست و توضیح داد: برای تقویت این موضوع، از اساتید ممتاز استان و کشور بهره خواهیم برد؛ در این شبکه سه کارویژه قرائت، حفظ و ترجمه، مفاهیم و تدبر قرآن  را تعریف کرده‌ایم که با جدیت دنبال می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان گفت: کارگاه تخصصی مهارت وقف و ابتدا با تدریس استاد رحمانی نیز بر مبنای همین رویکرد برنامه‌ریزی شده که در آینده این کلاس‌ها و کارگاه‌ها ادامه خواهد داشت. 

این کارگاه چهارساعته با حضور بالغ بر ۵۰ نفر از قاریان، حافظان، مرتلان و سایر علاقه‌مندان برگزار شد. 

انتهای پیام
captcha