هم‌اندیشی مؤسسات قرآنی با موضوع نمایشگاه قرآن چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد
کد خبر: 4135146
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱

هم‌اندیشی مؤسسات قرآنی با موضوع نمایشگاه قرآن چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد

نشست هم‌اندیشی جمعی از مدیران مؤسسات قرآنی استان با موضوع برگزاری نمایشگاه کتاب، نرم‌افزار و محصولات قرآنی چهارمحال‌وبختیاری با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در محل این اداره‌کل برگزار شد.

نشست هم اندیشی مؤسسات قرآنی

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، نشست هم‌اندیشی جمعی از مدیران مؤسسات قرآنی استان با موضوع برگزاری نمایشگاه کتاب، نرم‌افزار و محصولات قرآنی چهارمحال‌وبختیاری امروز، ۲۹ فروردین‌ماه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در محل این اداره‌کل برگزار شد.

پیام احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌وبختیاری در این نشست با اشاره به اینکه همه ما نسبت به قرآن احساس دین می‌کنیم، اظهار کرد: باید اعتراف کنیم که با وجود برخی اقدامات قرآنی و اتفاقات خوب، آنچه که انتظار داریم با آنچه در مقام عمل اتفاق می‌افتد متفاوت است و عمده زحمات مرتبط با ترویج و فرهنگ‌سازی قرآن کریم بر عهده مجموعه‌های مردمی اعم از مؤسسات قرآنی ثبت شده و ثبت نشده در محلات و منازل و ... است که فرهنگ قرآنی را سینه به سینه منتقل می‌کنند.

وی ادامه داد: پرجمعیت‌ترین تشکل‌های مردمی استان چه از حیث مخاطب و چه از حیث بدنه فعال، مجموعه‌های قرآنی هستند اما به نظر می‌رسد انسجام حداکثری و مورد انتظار در این مجموعه‌ها گاه مشاهده نمی‌شود.

نقش مؤسسات مردم‌نهاد در ترویج فرهنگ قرآنی

احمدی با تأکید بر اینکه شرایط سیاسی و فرهنگی موجود ضرورت کادرپروری و گسترش دامنه فعالیت‌های قرآنی را بیش از پیش به ما گوشزد می‌کند، گفت: یکی از نمودهای فعالیت‌های قرآنی در استان، همین تک‌نمایشگاه قرآنی سالانه است که در استان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تصریح اینکه مخاطبان عام امکان برقراری ارتباط با مجموعه‌های قرآنی برایشان در این نمایشگاه فراهم می‌شود، افزود: در این نمایشگاه افراد علاقه‌مند می‌توانند یک بسته کامل از فعاليت‌هاى قرآنی استان را به‌صورت یکجا مشاهده و بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.

احمدی با اشاره به اینکه نمایشگاه قرآن استان مقرر بود در ایام ماه مبارک رمضان برگزار شود اما به بعد از این ماه و روز نهم اردیبهشت‌ماه موکول شده است، ادامه داد: این نمایشگاه فرصت خوبی برای مدارس خواهد بود که دانش‌آموزان به‌ویژه در شرایط خاص کنونی کشور، حضور پیدا کنند.

وی با تأکید بر اینکه فعالان و مدیران قرآنی در جهت بهبود کیفیت نمایشگاه راهکار ارائه دهند، بیان کرد: ترکیب و محتوای غرفه‌ها حائز اهمیت است که بخشی از این غرفه‌ها توسط مجموعه‌ها و نهادهای فرهنگی، بخشی نیز از سوی انتشارات و عرضه‌کنندگان محصولات قرآنی و بخش سوم توسط مؤسسات و مجموعه‌های فعال قرآنی برپا می‌شود که ظرفیت‌ها، توانمندی‌هو ودستاوردهای خود را در این غرفه‌ها به نمایش عموم بگذارند.

احمدی موضوع مخاطبان نمایشگاه را نیز مهم ارزیابی کرد و توضیح داد: در این خصوص باید هم‌اندیشی کنیم که چگونه می‌توان مخاطب حداکثری را به نمایشگاه جذب کرد.

برپایی نشست‌های تخصصی در نمایشگاه قرآن

سیدحسین نژادحسینی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پایان این نشست به خبرنگار ایکنا گفت: در نشست هم‌اندیشی مسئولان نمایشگاه قرآن با مدیران مؤسسات قرآنی استان با موضوع برگزاری نمایشگاه قرآن چهارمحال‌وبختیاری برخی موضوعات به بحث و بررسی گذاشته و مقرر شد که مؤسسات قرآنی در برپایی نشست‌های تخصصی و برنامه‌های جنبی با موضوع و محور قرآن کریم در این نمایشگاه مشارکت داشته باشند.

وی ادامه داد: بیش از ۲۰ مدیر مؤسسه قرآنی زیرمجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی استان در این نشست‌ حضور داشتند که علاوه بر مدیران برخی مؤسسات قرآنی و چهره‌ها و فعالان قرآنی و پیشکسوتان استان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی چهارمحال‌وبختیاری، برخی اعضای مجمع خیران قرآنی استان و مسئولان قرآنی برخی ادارات حضور داشتند، هر یک از حاضران به بیان دیدگاه‌ها، انتظارات و پیشنهادات خود در جهت برپایی هر چه بهتر نمایشگاه قرآن استان پرداختند.

نژادحسینی تأکید کرد: مقرر شد که مديران مؤسسات داوطلب، عناوین و طرح برنامه‌های پیشنهادی خود را ارائه دهند و با حمایت فرهنگ و ارشاد اسلامی این برنامه‌ها در نمایشگاه اجرایی خواهد شد.

وی در پایان گفت: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین آمادگی دارد غرفه و فضای لازم را در اختیار مؤسسات و مجموعه‌های قرآنی مردمی جهت حضور در نمایشگاه قرار دهد.

انتهای پیام
captcha