جلسات خانگی قرآن؛ بستر ایجاد آرامش در خانواده‌ها
کد خبر: 4132494
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲
جلسات خانگی قرآن؛ ضرورت و کارکرد/ ۴

جلسات خانگی قرآن؛ بستر ایجاد آرامش در خانواده‌ها

فعال جلسات خانگی قرآن کریم در روستای شیرمرد با اشاره به تأثیر انس با قرآن کریم در خانواده‌، گفت: آرامش، مهم‌ترین ارمغان انس خانواده‌ها با مصحف شریف است و جلسات خانگی قرآن که در منازل و در کانون خانواده برپا می‌شود بهترین بستر برای رسیدن به آرامش تک‌تک اعضای خانه است.

جلسات خانگی قرآن

ليلا امیری، مربی و فعال جلسات خانگی قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به برپایی محافل جزءخوانی قرآن در ایام ماه رمضان در امامزاده احمد شیرمرد(ع) ویژه دختران و بانوان، اظهار کرد: اکثر شرکت‌کنندگان در این محفل قرآنی از دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی هستند.

وی ادامه داد: در مدرسه نیز تلاش می‌شود که آموزش‌های قرآنی در سطح روخوانی و روانخوانی و تجوید و نیز روایت قصه‌های قرآنی به دانش‌آموزان ارائه شود و کتاب‌هایی متناسب با سن آنان با موضوعات قرآنی تهیه شده که به آنان امانت داده می‌شود تا در منزل مطالعه کنند.

امیری در ادامه برپایی جلسات خانگی قرآن کریم را بخش دیگری از فعاليت‌هاى قرآنی خود در روستای شیرمرد برشمرد و توضیح داد: این جلسات از چهار سال قبل با مشارکت بانوان روستا در منازل اهالی برگزار می‌شود و فرصت مناسبی فراهم آورده تا افراد ضمن انس با قرآن و آموزه‌های آن، تلاوت قرآن را فرا بگیرند و بالاتر از همه، متخلق به اخلاق قرآنی در ساحت‌های گوناگون زندگی شوند.

این بانوی قرآنی استان با اشاره به تأثیر انس با قرآن کریم در میان خانواده‌ها، تصریح کرد: آرامش، مهم‌ترین ارمغان انس خانواده‌ها با مصحف شریف است و جلسات خانگی قرآن که در منازل و در کانون خانواده برپا می‌شود بهترین بستر برای رسیدن به آرامش تک‌تک اعضای خانه است؛ بنده این تأثیر را حتی در فرزند ۲ ساله‌ام مشاهده می‌کنم که تحت تأثیر فضای قرآنی خانه و شنیدن صوت زیبای قرآن که اکثر مواقع در منزل ما به گوش می‌رسد، قرار می‌گیرد.

امیری بیان کرد: علاوه بر جلسات خانگی روستا، در خانواده پنج نفری خودمان نیز جلسات مستمری تشکیل می‌دهیم و بنده قواعد تجوید و روخوانی را توضیح می‌دهم؛ به‌ علاوه همواره دانش‌آموزان را برای برپایی دورهمی‌های قرآنی خانوادگی در منازل تشويق می‌کنم و از آنان می‌خواهم که پدر و مادرها را برای تشکیل جلسات قرآن در خانه سوق دهند.

وی با تأکید بر اینکه همین جلسات کوچک خانوادگی پتانسیل تبدیل به جلسات بزرگ خانگی را دارند، گفت: با توجه به نبود مراکز قرآنی و خانه قرآن در روستای شیرمرد، جلسات آموزش قرآن یا در منازل و یا در امامزاده و حسینیه و مسجد برگزار می‌شود.

این مربی قرآن در روستای شیرمرد بیان کرد: خوشبختانه جلسات خانگی قرآن بسیاری در روستا در حال برگزاری است که البته ثبت شده نیستند و لذا در آمارها آورده نمی‌شود و امیدوارم فرصتی برای ثبت این محافل با کمک جامعه قرآنی عصر به ما دست بدهد.

امیری در خصوص اهمیت و ضرورت بهره‌گیری از قرآن کریم در سبک زندگی، توضیح داد: قرآن کتاب جامع زندگی است و هر پرسشی برای بهتر زیستن و قدم برداشتن در مسیر سعادت و کمال داشته باشیم می‌توانیم پاسخ آن‌را در قرآن پیدا کنیم. تلاوت قرآن کمک بزرگی برای تعمیق ارتباط بنده با خداوند است.

معلم دبستان روستای شیرمرد شهرستان فلارد در پایان گفت: تلاش می‌کنم که جلسات خانگی قرآن در روستا را بیش از پیش گسترش دهم و خوشبختانه به واسطه فعالیتم در مدرسه به‌عنوان معلم می‌توانم این مهم را با راهنمایی و تشویق دانش‌آموزان و والدین آنان، پیگیری کنم.

انتهای پیام
captcha