۳۵ فعال قرآنی چهارمحال‌وبختیاری به زودی بیمه می‌شوند
کد خبر: 4079782
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۶

۳۵ فعال قرآنی چهارمحال‌وبختیاری به زودی بیمه می‌شوند

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی چهارمحال‌وبختیاری گفت: ۲۳ نفر از قرآنیان استان تا پیش از آغاز به‌کار اتحادیه جدید بیمه قطعی شده‌اند و در دور جدید نیز ۳۵ فعال و مربی قرآن در طرح صندوق بیمه اجتماعی تاکنون ثبت‌نام و مدارکشان را تکمیل کرده‌اند که به‌زودی بیمه می‌شوند و رقم بیمه‌شدگان در ماه آینده به ۵۸ نفر خواهد رسید‌.

مرتضی رفیعی، مدیر عامل اتحادیه قرآنی چهارمحال و بختیاری

مرتضی رفیعی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا در تشریح آخرین وضعیت اتحادیه و با اشاره به سفر مدیر عامل اتحادیه کشور به استان، اظهار کرد: مؤسسات و مجموعه‌های قرآنی ما مشکلات جدی در اعتبارات دارند؛ اگرچه این نگاه وجود دارد که مؤسسات باید مستقل از نهادهای دولتی باشند و به‌صورت مردم‌نهاد امور خود را اداره کنند اما در شرایط فعلی مؤسسات نیازمند حمایت هستند، لذا مدیرعامل اتحادیه کشور با هدف دیدار و رایزنی با استاندار و جذب اعتبارات و حمایت‌ها از منابع استانی به استان سفر کرد.

رفیعی ادامه داد: این دیدار با حضور اعضای هیئت مدیره اتحادیه قرآنی استان در دفتر استاندار انجام و قول‌های مساعدی در جهت بررسی شرایط و یافتن راهکار برای حمایت از فعالیت‌های قرآنی داده شد. همچنین مشکل مکان فعالیت اتحادیه و نیز احداث مجتمع قرآنی در استان با استاندار مطرح شد؛ استان ما نیازمند یک مرکز قرآنی و تفریحی و اردوگاه قرآنی است که این موضوع نیز با مقام ارشد اجرایی استان مطرح و مطالبه شد.

وی با ذکر اینکه مکان فعالیت دفتر اتحادیه با حمایت اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان در اختیار این مجموعه قرار گرفته است، ادامه داد: این مکان در محل کتابخانه تخصصی قرآن قرار دارد و به‌صورت موقتی در این مکان مستقر هستیم؛ البته مهم است که اتحادیه در استان صاحب دفتر شود تا ناچار نباشد به‌صورت مقطعی در مکانی مستقر شود، ضمن اینکه اتحادیه توان اجاره مکان و پرداخت اجاره‌بها در شرایط فعلی را ندارد.

رفیعی با تصریح اینکه به‌زودی افتتاحیه مکان اتحادیه و اعلام رسمی آن برگزار می‌شود، گفت: اعضای هیئت مدیره اتحادیه قرآنی استان برای حضور در ساعاتی از روزهای هفته در این مکان تقسیم کار خواهیم کرد تا بتوان با انسجام و شکل متقن فعالیت‌های اتحادیه را پیش ببریم. در حال حاضر امکان به‌کارگیری نیرو برای امور دفتری وجود ندارد اما اتحادیه کشوری به دنبال آن است که با رایزنی با نیروهای مسلح بتواند از ظرفیت سربازان امریه برای امور دفتری اتحادیه‌ها در سراسر کشور استفاده کند.

این فعال قرآنی استان با اشاره به اینکه فرایند بیمه معلمین قرآنی استان همچنان ادامه دارد، افزود: ۲۳ نفر از قرآنیان استان تا پیش از آغاز به‌کار اتحادیه جدید بیمه قطعی شده‌اند و در دور جدید نیز ۳۵ فعال و مربی قرآن تا کنون ثبت‌نام و مدارکشان تکمیل شده است که به‌زودی بیمه می‌شوند و رقم بیمه‌شدگان در ماه آینده ۵۸ نفر خواهد رسید‌.

رفیعی تأکید کرد: در این راستا اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان نیز به کمک ما آمده و از کارشناسان قرآنی در شهرستان‌ها خواسته‌ایم که قرآنیان واجد شرایط بیمه در شهرستان خود را شناسایی و نسبت به اقدام برای شرکت در طرح بیمه معلمین قرآنی و بهره‌مندی از مزایای صندوق تامین اجتماعی تشویق کنند.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان در خصوص مزایای صندوق اجتماعی بیمه کشاورزان که بیمه معلمین و فعالان قرآنی را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد، تصریح کرد: در این صندوق، پرداخت حداقلی یعنی یک سوم هزینه توسط عضو و دو برابر این رقم از سوی دولت در اختیار صندوق بیمه اجتماعی قرار می‌گیرد که به این ترتیب، فرد با پرداخت ۱۳۰ هزار تومان در ماه خود را بیمه می‌کند؛ همچنین قابلیت انتقال سوابق بیمه شده به صندوق‌های بیمه‌ای دیگر مانند تامین اجتماعی و بالعکس، از دیگر مزایای این بیمه است.

رفیعی افزایش سقف بیمه‌شوندگان را به نفع جامعه قرآنی استان برشمرد و گفت: در همینجا از قرآنیان استان دعوت می‌کنم که با مراجعه به اتحادیه قرآنی و یا تماس تلفنی با هر یک از اعضای هیئت مدیره در خصوص مزایای بیمه معلمین قرآنی اطلاعات کسب کنند و در صورت واجد شرایط بودن، نسبت به ارسال و تکمیل مدارک اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha