اردوگاه قرآنی در چهارمحال‌وبختیاری احداث شود
کد خبر: 4079024
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷

اردوگاه قرآنی در چهارمحال‌وبختیاری احداث شود

مدیرعامل اتحادیه قرآنی کشور با تأکید بر اینکه اتحادیه چهارمحال‌وبختیاری مکانی برای فعالیت ندارد، گفت: همچنین این درخواست وجود دارد که یک اردوگاه قرآنی در استان احداث شود که استانداران مشهد و مازندران قول‌های مساعدی در این خصوص داده‌اند.

محمد انجم شعاع، مدیرعامل اتحادیه قرآنی کشور

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، محمد انجم‌شعاع، مدیرعامل مؤسسات و تشکل‌های قرآنی کشور امروز ۲۷ مردادماه در دیدار با استاندار چهارمحال‌وبختیاری که با حضور اعضای هیئت مدیره اتحادیه قرآنی استان در محل استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه فعالیت سه هزار و ۳۳ مؤسسه قرآنی و یک‌هزار و ۱۱۱ شعبه کارآمد و فعال در سراسر کشور، اظهار کرد: همچنین ۴۰۵ مهد قرآنی کودکان و ۱۶ مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم و بیش از ۲۷ هزار معلم قرآن در کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: امروز فرمان مقام معظم رهبری متوجه ماست و در طرح اتقان با همکاری آموزش و پرورش مقرر شده است تا معلمان ابتدایی را در مؤسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور تحت تعلیم قرآنی قرار گیرند. همچنین طی توافق اتحادیه قرآنی با فراجا، آموزش خانواده پایوران و حتی گزینش و استخدام این افراد به اتحادیه واگذار شده است.

انجم‌شعاع تأکید کرد: اتحادیه قرآنی به‌ دنبال آن است که مؤسسات قرآنی استان‌ها توانمند شوند و بتوانند سهم خود را در قبال فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ کل قرآن کریم ادا کنند.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی کشور با بیان اینکه اتحادیه استان مکانی برای فعالیت ندارد، گفت: همچنین این درخواست وجود دارد که یک اردوگاه قرآنی در استان احداث شود که استانداران مشهد و مازندران قول‌های مساعدی در این خصوص داده‌اند.

انجم‌شعاع با تأکید بر اینکه اتحادیه قرآنی استان و مؤسسات قرآنی آمادگی خود را جهت ارائه دوره‌های آموزشی با موضوع آسیب‌های اجتماعی اعلام می‌کند، گفت: همچنین از مسئولان شهری و مجموعه‌های فرهنگی این انتظار وجود دارد که در زمینه فضاسازی قرآنی و ساخت المان‌ها مطابق با دیدگاه رهبر انقلاب در خصوص سبک زندگی قرآنی و تمدن نوین اسلامی ورود داشته باشند.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی کشور با اشاره به آسیب‌های تحمیل شده به مؤسسات در پی شیوع کرونا و به‌ویژه مشکلات مکان فعالیت، تصریح کرد: اگر آموزش و پرورش استان با دستور استاندار بپذیرد که شیفت بعد از ظهر مدارس را که خالی است در اختیار مؤسسات قرآنی قرار دهد، این محموعه‌های قرآنی فرصت خواهند یافت که فعالیت خود را ادامه دهند و کار قرآنی انجام گیرد و رونق یابد.

انجم‌شعاع در خصوص اختصاص زمین شهری برای احداث دفتر اتحادیه قرآنی استان، بیان کرد: این مطالبه از استاندار وجود دارد که به اداره کل راه و شهرسازی استان دستور دهد تا در این زمینه اتحادیه قرآنی استان را یاری کند.

انتهای پیام
captcha