عشایر دستاوردهای انقلاب را در مناطق خود تبیین کنند
کد خبر: 4035254
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰

عشایر دستاوردهای انقلاب را در مناطق خود تبیین کنند

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه هر یک از عشایر باید سرباز اسلام باشند و با پیوستن به جهاد تبیین فرهنگ اسلام، قرآن و مهدویت را ترویج دهند، گفت: عشایر باید دستاوردهای انقلاب را در مناطق خود تبیین کنند.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهامحال

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، امروز، ۲۰ بهمن‌ماه در دیدار با عشایر چهارمحال و بختیاری به مناسبت سالروز بیعت تاریخی عشایر بختیاری با امام خمینی(ره) در تاریخ ۲۰ بهمن‌ماه ۵۷ با اشاره به اینکه دشمن تلاش دارد تا انقلاب اسلامی ایران را بدون دستاورد معرفی کند، اظهار کرد: همه اقشار از جمله عشایر باید دستاوردهای انقلاب را در مناطق خود تبیین کنند.

نکونام با اشاره به اهمیت نهضت تبیین، تصریح کرد: نباید از کنار بی‌تدبیری مسئولان عبور کرد و باید نهضت مطالبه‌گری نیز وجود داشته باشد، اما به اندازه پررنگ بودن این نهضت، جهاد تبیین را در کشور شاهد نیستیم، هر دو اصل نهضت مطالبه‌گری و نهضت تبیین باید همراه با هم باشند و پویش بیان حقایق راه‌اندازی شود.

وی تصریح کرد: پیش از انقلاب، دولت پهلوی هیچگاه به روستاها و عشایر توجهی نمی‌کرد و حتی مردمان آنان را تحقیر می‌کرد، پهلوی برای کرامت انسانی اهمیتی قائل نمی‌شد و فرهنگ شاه، اسیر کردن انسان‌ها بود.

نکونام با بیان تفاوت‌های میان نظام پهلوی و نظام اسلامی، اضافه کرد: نگاه ثروت‌اندوزی،‌ سرمایه‌داری و بی‌عدالتی در زمان پهلوی حاکم بود، اما روح نظام اسلامی خدمت و عدالت است و باید این مطالب بیان شوند که هر یک از عشایر باید سرباز اسلام باشند و با پیوستن به جهاد تبیین فرهنگ اسلام، قرآن و مهدویت را ترویج دهند. مطالب باید آنقدر گفته شوند که امپراطور رسانه‌ای دشمن نتواند ذهن‌ها را شکست دهد.

وی با تأکید بر اینکه ۲۰ بهمن‌ماه و حرکت تاریخی عشایر چهارمحال و بختیاری در ذهن تاریخ ماندگار شد، بیان کرد: درخواست ثبت ۲۰ بهمن به‌عنوان روز چهارمحال و بختیاری و به‌مناسبت بیعت بختیاری‌ها با امام خمینی(ره)، ارسال شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به ماه مبارک رجب و دهه فجر، افزود: در هر دو ایام محتواهایی وجود دارد که در تراز هم هستند، سبک زندگی طبق ادعیه ماه رجب در زندگی پیاده شود،‌ زیرا این ماه پیش‌ قراول یک مهمانی بزرگ است و پاک کردن دل و درون از گناهان، تطهیر کردن زندگی، پاکیزگی از غبارهای ظلمت، گناه، شهوت و پلیدی‌ها در این ماه صورت بگیرد.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه دهه فجر، فرصت بیان حقایق است، تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان خود با ظرافت از رسانه‌ها گلایه کردند، چرا که نورانیت و دستاوردهای انقلاب آن‌قدر زیاد است که رسانه‌های استکباری غبار روی دستاوردها می‌فشانند و القا می‌کنند که کاری صورت نگرفته است.

بیعت قوم بختیاری با امام خمینی(ره)، سند افتخار استان است

در ادامه این دیدار، سردار علی‌محمد اکبری، فرمانده سپاه قمر بنی هاشم(ع) با بیان اینکه در ۲۰ بهمن‌ماه سال ۵۷، دو اتفاق مهم در چهارمحال و بختیاری رخ داده است، اظهار کرد: نخستین اتفاق این روز، بیعت عشایر با امام راحل(ره) بود، این مهم در شرایطی صورت گرفت که بختیار در راس حکومت قرار داشت و بارها تلاش می‌کرد تا این قوم را به حمایت از خود وادارد، اما بصیرت و دشمن‌شناسی عشایر بختیاری موجب شد که آنان با آرمان‌های انقلاب همراه شوند.

وی یادآور شد: در طول تاریخ بارها مشاهده شده است که بسیاری همراه امام شدند و بیعت کردند، اما پس از بیعت در مسیر خود نماندند اما بختیاری‌ها همچنان در این راه ثابت‌قدم مانده‌اند، آنان شهدای زیادی را نیز نثار این انقلاب کرده‌اند و بیعت قوم بختیاری، سند افتخاری برای چهارمحال و بختیاری به‌حساب می‌آید.

اکبری اتفاق مهم دیگر ۲۰ بهمن‌ماه را عملیات غرورآفرین والفجر عنوان و بیان کرد: یکی از سخت‌ترین عملیات‌ها، عبور از رودخانه اروند بود که بسیاری به سخت بودن این عملیات باتوجه به شرایط رودخانه اروند اذعان داشته‌اند.

فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) گفت: انقلاب اسلامی خدمات زیادی را به جامعه تقدیم کرده است اما خلأهایی نظیر عدالت‌محوری در کشور احساس می‌شود و می‌طلبد که به مشکلات کشور و از جمله عشایر رسیدگی شود.

انتهای پیام
captcha