انتخابات اتحادیه‌ تشکل‌های قرآنی چهارمحال‌وبختیاری به تعویق افتاد
کد خبر: 3936120
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰

انتخابات اتحادیه‌ تشکل‌های قرآنی چهارمحال‌وبختیاری به تعویق افتاد

عضو هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی چهارمحال‌وبختیاری از به تعویق افتادن انتخابات هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و مراکز قرآنی استان و موکول شدن آن به ابتدای سال ۱۴۰۰ خبر داد.

حیدرقلی صدقی، عضو هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا با بیان اینکه تصمیم برای برگزاری یا عدم برگزاری انتخابات هیئت مدیره اتحادیه‌های استان‌ها به اتحادیه کشوری واگذار شده بود، اظهار کرد: طی تصمیمی که اعلام شد، به دلیل شیوع کرونا، برگزاری انتخابات اتحادیه‌های استانی تا پایان سال منتفی است و به احتمال زیاد اوایل سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد، بنابراین هیئت مدیره‌ استان‌ها با ترکیب فعلی تا پایان سال به کار خود ادامه می‌دهند.

وی افزود: بر اساس اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا تشکیل اجتماعات بیش از ۱۵ نفره تا اطلاع ثانوی ممنوع است، لذا انتخابات اتحادیه‌های استانی طبق اعلام اتحادیه کشور، برگزار نمی‌شود، ضمن اینکه شیوه‌نامه تدوین شده با حضور دستگاه‌های نظارتی ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی و هیئت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی وزارت ارشاد در حال بازبینی مجدد است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و مراکز قرآنی استان با ذکر اینکه شیوع کرونا بسیاری از فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی را تحت تأثیر قرار داد و به سمت فضای مجازی هدایت کرد، افزود: بر همین اساس، بنا بود انتخابات هیئت مدیره استانی به‌شیوه مجازی و استان به استان برگزار شود که این شیوه مخالفانی داشت و برخی معتقدند که در انتخابات مجازی حق و حقوق کاندیداها تضییع می‌شود.

صدقی با بیان اینکه اتحادیه تشکل‌های قرآنی استان در حال حاضر مشغول انجام چند طرح است، تصریح کرد: در کنار کمک‌ یک میلیون تومانی که به مؤسسات و مراکز قرآنی واجد شرایط آسیب‌دیده از کرونا اختصاص یافت، به‌تازگی پیگیر اعطای تسهیلات ۱۰ تا ۶۰ میلیون تومانی با سود چهار درصد به این مراکز از طریق رایزنی با صندوق کارآفرینی امید هستیم که ابتدای ماه آینده مؤسسات واجد شرایط بر اساس امتیاز کسب شده، به این صندوق معرفی می‌شوند.

ارتقا سواد حقوقی مدیران مؤسسات قرآنی استان

این فعال با سابقه قرآن در استان، گفت: اطلاع‌رسانی سراسری برای ثبت‌نام از مدیران مؤسسات و مراکز قرآنی استان به‌منظور برگزاری یک دوره آموزشی مجازی سواد حقوقی و اداری از سوی مؤسسه نورالمجتبی قم انجام شده و تا سه‌شنبه هفته آینده ادامه دارد.

صدقی برگزاری این دوره را یک ضرورت جدی خواند و ادامه داد: در این دوره آموزشی مجازی، مدیران مراکز قرآنی استان با حق و حقوق قانونی خود در امور اداری از جمله دارایی، بیمه، مالیات و ... آشنا می‌شوند.

وی تأکید کرد: متأسفانه بسیاری از مدیران مؤسسات قرآنی به‌قدر کافی از حقوق و تکالیف خود در مباحث حقوقی و اداری و مالی و ... مطلع نیستند و چه بسا حقوقشان در سایه این نبود آگاهی تضییع می‌شود، قطعاً برگزاری این دوره مفید خواهد بود.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی، بیان کرد: چندی پیش یک دوره آموزش توانمندی فعالیت قرآنی در فضای مجازی و ارتقای سواد رسانه‌ای مدیران و مربیان با همکاری سازمان فضای مجازی سراج استان به‌صورت حضوری و با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی برگزار شد و به پایان رسید.

صدقی گفت: به دلیل حضوری بودن این دوره‌ها و وخیم شدن اوضاع استان به‌ویژه شهرکرد از حیث شیوع ویروس کرونا، فعلاً برگزاری مجدد این دوره‌ها متوقف شده است.

انتهای پیام
captcha