منظومه فکری امام خمینی(ره)؛ عامل همبستگی ادیان در جمهوری‌اسلامی
کد خبر: 3927496
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۸
نماینده مسیحیان در مجلس تشریح کرد:

منظومه فکری امام خمینی(ره)؛ عامل همبستگی ادیان در جمهوری‌اسلامی

نماینده جامعه مسیحیان آشوری و کلدانی ایران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چهار دهه همبستگی ادیان توحیدی در جمهوری اسلامی در پیوند با اندیشه سیاسی امام خمینی(ره) قرار دارد، ادامه داد: در منظومه فکری امام(ره)، اقلیت‌های دینی در نظام اسلامی از حقوق و احترام کامل برخوردار هستند و با سایر شهروندان در همه امکانات سهیمند و در رفاه و آسایش، آزادی و برابری را تجربه می‌کنند.

منظومه فکری امام خمینی(ره)؛ عامل همبستگی ادیان در جمهوری‌اسلامی

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، شارلی انویه تکیه، نماینده جامعه مسیحیان آشوری و کلدانی ایران در مجلس شورای اسلامی و کارشناس مذهبی مسیحیت، عصر امروز ۱۴ مهرماه در سومین جلسه از همایش مجازی «طریق جاوید» که به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان و مرکز فرهنگی- دانشجویی امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی برگزار شد با اشاره به اینکه ایران اسلامی رنگین‌کمانی از اقوام و ادیان را در خود جای داده است، اظهار کرد: در جمهوری‌اسلامی، تمامی ادیان در کنار یکدیگر با همبستگی و همدلی در عرصه‌های گوناگون در تعامل هستند و باعث افتخار است که همزیستی میام پیروان ادیان توحیدی را در معرض دید عالم گذاشته و تمام کشورها شاهد این برادری هستند.

وی با بیان اینکه چهار دهه همبستگی ادیان توحیدی در جمهوری اسلامی در پیوند با اندیشه سیاسی امام خمینی(ره) قرار دارد، ادامه داد: در منظومه فکری امام(ره)، اقلیت‌های دینی در نظام اسلامی از حقوق و احترام کامل برخوردار هستند و با سایر شهروندان در همه امکانات سهیمند و در رفاه و آسایش، آزادی و برابری را تجربه می‌کنند.

تعامل اديان توحيدى در ايران اسلامى

نماینده جامعه مسیحیان آشوری و کلدانی ایران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در اوایل انقلاب، زمانی که امام خمینی(ره) وارد كشور شدند از تمامی اقلیت‌ها دعوت کردند و این جمله زیبا را در جمع آنان فرمودند که «ما همه یک ملت و یک ید واحد هستیم»؛ لذا ما از نظر دینی در اقلیت هستیم اما از حیث شهروندی ایرانی هستیم و ایرانی در اکثریت قرار دارد. امروز برای همه اثبات شده است که دولت جمهوری اسلامی به تمامی مذاهب آزادی داده تا از حقوق و مزایا بهره‌مند باشند حال آنکه دیگر کشورها با وجود تمام ادعاها در برخورد با اقلیت‌های دینی به منشور سازمان ملل پایبند نیستند.

انویه تصریح کرد: امروز کشورهای غربی به کانون‌های اسلام‌هراسی و ترویج فرق ضاله تبدیل شده‌اند اما جمهوری اسلامی با برگزاری همایش‌ های گوناگون میان ادیان توحیدی تعامل خود را با تمامی ادیان به رخ جهانیان می‌کشد. در طول انقلاب اسلامی، پیروان ادیان توحیدی و دین مسیحیت همبستگی خود را با انقلاب اعلام کردند و افتخار داریم که به‌عنوان شهروندان ایرانی زیر پرچم سه‌رنگ در برابر دشمنان ایستادگی می‌کنیم و ما مسیحیان ایرانی پایبند به قوانین جمهوری اسلامی هستیم.

حضور اقلیت‌های دینی در جبهه‌ها

وی با اشاره به حضور اقلیت‌های دینی و مسیحیان در جبهه‌های حق علیه باطل در دفاع مقدس‌ گفت: در زمان جنگ، سربازان مسیحیان به همراه برادران مسلمان در برابر دشمنان ایستادند و در یک سنگر به شهادت رسیدند و در همان سنگر خونشان به هم آمیخته شد که هیچ قدرتی قادر به جدا کردن این خون‌ها از یکدیگر نیست؛ این همان معنای تعامل واقعی و نه تعامل شعاری است. تعامل و اتحاد واقعی آن است که امروز در ایران و در زمان مناجات، صدای اذان و طنین ناقوس کلیسا در هم ادغام شود و اعتقادات و ایمان مسیحیان و مسلمانان در یک ساعت مشترک به عرش الهی برسد.

انویه تأکید کرد: در قانون اساسی ایران، حقوق شهروندی اقلیت‌های دینی، تساوی در برابر قانون، محفوظ بودن جان و مال، شغل، دادرسی‌ها، مسائل قضایی، داشتن تابعیت، مشارکت در اداره امور کشور و ... دیده شده است و امروز در تمام عرصه‌ها جامعه مسیحیت در کنار مسلمانان در روند توسعه پایدار این مرز و بوم مشارکت دارند.

وی با تأکید بر اینکه حضور و جانفشانی همه اقلیت‌های دینی و ادیان توحیدی در جنگ علاقه و غیرت آنان به وطن را براى جهان اثبات کرد، توضیح داد: همه اقلیت‌ها ارق ملی دارند و ایرانی هستند و این امنیت را مرهون خون شهدا و رزمندگان می‌دانند. حضور مقام معظم رهبری در منزل شهدای مسیحی مهر بطلان بر افکار غرب است که می‌گویند مسیحیان مورد احترام نیستند.

انویه با بیان اینکه اعیاد رسمی و فرایض دینی اقلیت‌های دینی در جمهوری اسلامی مورد احترام هستند، اضافه کرد: شاهد هستیم که تلویزیون رسمی کشور این اعیاد و مراسمات دینی و مذهبی را به تصویر می‌کشند و این از افتخارات ماست که حداکثر امنیت از طریق دولت برای برگزاری فرایض دینی برقرار است. ما از حق تشکیل احزاب، NGOها و سازمان‌های مردم‌نهاد، تأسیس مدارس خاص اقلیت‌ها با امکان آموزش زبان محلی آشوری و ارمنی برخوردار هستیم.

نماینده جامعه مسیحیان آشوری و کلدانی ایران در مجلس شورای اسلامی گفت: اماکن مذهبی ما در جمهوری اسلامی هیچ محدودیتی برای برگزاری مراسم دینی ندارند بلکه از تسهیلات و اعتبارات دولتی و حقوق و مزایا برخوردار هستند و هر ساله اعتباراتی برای هزینه‌های انجمن‌ها، کلیساها و ... اختصاص می‌یابد. ما مسیحیان آشوری علاوه بر اهدای ۹۰ شهید، ۲۹۵ جانباز و ۵۸ آزاده در دوران دفاع مقدس، ستاد کمک‌رسانی به جبهه را در کلیساها و انجمن‌ها تشکیل دادیم و بر حسب وظیفه ایرانی و انسانی خود پزشک، پرستار و بهیار و حتی تعمیرکار و کمک‌ها را به جبهه‌ها رساندیم. برپایی مراسم یادبود شهدای مسیحی و آشوری و تجلیل از خانواده‌های شهدا هر ساله از سوی دولت انجام می‌شود که این رخداد زیبا بازتاب جهانی دارد و مایه افتخار ماست.

انویه گفت: دشمنان مباحثی را مطرح می‌کنند که پایه و اساسی در نظام جمهوری اسلامی ندارد؛ حقوق بشر واقعی آن است که در جامعه اسلامی، حقوق اقلیت دینی با حقوق مسلمان یکسان باشد؛ ما مسیحیان در ایران برادری و برابری خود با مسلمانان را اثبات کرده‌ایم و پا به پای آنان در راستای تحقق همبستگی و اهداف نظام در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه و قدس شرکت و اثبات می‌کنیم که ۲۲ بهمن روز پیروزی حق علیه باطل و استکبار جهانی است‌.

انتهای پیام
captcha