برگزاری پویش فرهنگی «جامعه کبیره می‌خوانیم» در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3914427
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵

برگزاری پویش فرهنگی «جامعه کبیره می‌خوانیم» در چهارمحال‌وبختیاری

رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال‌وبختیاری از برگزاری پویش فرهنگی با عنوان «جامعه کبیره می‌خوانیم» همزمان با ایام ولادت امام هادی(ع) با همکاری نهادهای فرهنگی و مردمی استان خبر داد.

سیروس رضایی، رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: امسال با توجه به تقارن ایام دهه امامت و ولایت و سالروز ولادت امام هادی(ع) با چهلمین سال تأسیس نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی، پویش فرهنگی «جامعه کبیره می‌خوانیم» با هدف ترویج معارف گرانقدر اهل بیت(ع) با محوریت زیارت جامعه کبیره در سطح استان به‌صورت مجازی و حضوری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اجرا می‌‌شود.

وی افزود: تمامی علاقه‌مندان به ائمه اطهار(ع) می‌توانند از روز دوشنبه، 13 مردادماه 1399 تا روز جمعه، 24 مرداد 1399 با قرائت فردی یا خانوادگی زیارت جامعه کبیره در منازل، مساجد و ادارات و اهدای ثواب آن به محضر امام هادی(ع) در این پویش شرکت کنند و عکس و فیلم آن را در کانال‌ها و گروه‌های مجازی مرتبط با این پویش منعکس کنند.

رضایی ادامه داد: تمامی مساجدی که نماز جماعت در آن‌ها با مجوز ستاد مقابله با کرونا برگزار می‌شود و ادارات می‌توانند برای همراهی با این پویش، نسبت به قرائت فرازهایی از این زیارت و پوشش آن در فضای مجازی و شبکه اجتماعی اینستاگرام به‌صورت زنده اقدام کنند.

وی افزود: تمامی مداحان و سخنرانان می‌توانند در محل کار، منزل و یا مساجد با قرائت زیارت جامعه کبیره و بیان معارف این زیارت و انعکاس آن در فضای مجازی و کانال‌ها و گروه‌های مرتبط با این پویش، در ترویج این حرکت فرهنگی سهیم شوند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان گفت: در کنار این پویش، یک مسابقه غیرحضوری آشنایی با متن و مفاهیم زیارت جامعه کبیره ویژه عموم مخاطبان 15 سال به بالا طراحی شده است که پس از برگزاری این مسابقه به تعدادی از شرکت‌کنندگان جوایز ارزنده‌ای اهدا می‌شود. برای دسترسی به اطلاعات این پویش می‌توانید از نشانی @farhangi_chbو ziyarat_jamiah_kabirah در پیام‌رسان ایتا و سروش و نشانی https://t.me/jdfarhangichb در پیام‌رسان تلگرام استفاده کنید.

یادآور می‌شود، در اجرای این پویش علاوه بر جهاد دانشگاهی، مسجد و مجموعه فرهنگی امام هادی(ع) (شهرک منظریه شهرکرد)، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان، بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) نمایندگی استان چهارمحال و بختیاری، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهرکرد، سازمان بسیج اساتید استان، کانون قرآن و عترت دانشگاه شهرکرد، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، امور قرآن و عترت، بسیج مداحان استان، پایگاه بسیج مقاومت شهدای گمنام منظریه و خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه استان مشارکت دارند.

انتهای پیام
captcha