جهاد دانشگاهی؛ ظرفیتی برای رفع نیازهای آموزشی بخش بهداشت و درمان
کد خبر: 3913853
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸

جهاد دانشگاهی؛ ظرفیتی برای رفع نیازهای آموزشی بخش بهداشت و درمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تأکید کرد: جهاد دانشگاهی یک ظرفیت بزرگ برای رفع نیازهای آموزشی مجموعه بهداشت و درمان چهارمحال‌وبختیاری در حیطه‌های مختلف است.

مجید شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه مهارت‌افزایی و توانمندی اقشار مختلف مردم به‌ویژه قشر جوان و نوجوان از دستاوردهای جهاد دانشگاهی در طول دوره فعالیت خود بوده است، اظهار کرد: شاهد بودیم دوره‌های آموزشی متنوعی از جمله آموزش‌های کوتاه‌مدت انواع زبان‌های خارجی، آموزش کار با رایانه، آموزش کمک‌های اولیه و آموزش نیرو برای کار در داروخانه و مطب‌های پزشکان از سوی جهاد دانشگاهی صورت می‌گیرد، قطعاً این نهاد می‌تواند گامی مؤثر در راستای جبران کمبود نیروی کار مهارت‌دیده داشته باشد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات عمده ما در بحث اشتغال نبود یا کمبود نیروی آموزش‌دیده و ماهر در عرصه‌های مختلف است؛ بنابراین می‌توان مباحث تخصصی در زمینه‌های مورد نیاز شغلی در نهادها و سازمان‌ها را به جهاد دانشگاهی سپرد.

شیرانی بیان کرد: گواهی‌های اعطایی از سوی جهاد دانشگاهی مورد تأیید اکثر ادارات و سازمان‌ها است و معمولاً بر اساس نیازسنجی آن‌ها نیروی انسانی آموزش داده می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با تأکید بر اینکه جهاد دانشگاهی نهادی بر‌خاسته از دل انقلاب است، گفت: تاکنون عملکرد خوب و قابل قبولی از این نهاد دیده شده است، شاهد بودیم در طول دو دهه اخیر این نهاد اقدام به برگزاری دوره‌های رایگان یا ارزان‌قیمت برای اقشار آسیب‌پذیر کرده است که بتوانند از این طریق در راستای ایجاد اشتغال گام بردارند.

وی اضافه کرد: توسعه آموزش‌های جهاددانشگاهی در مناطق روستایی و عشایری می‌تواند اثرپذیری این نهاد را در تربیت نیروی ماهر و کارآمد بیش‌تر از گذشته کند.

شیرانی با اشاره به همکاری‌های جهاد دانشگاهی و دانشگاه علوم پزشکی، تصریح کرد: انعقاد قرارداد همکاری برای برگزاری دوره‌های مختلف و مرتبط با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی از جمله تکنسین دارویی، تزریقات، بهداشت محیط و ... برای دانشجویان و کارکنان این دانشگاه در طول سال‌های اخیر صورت گرفته است و این همکاری‌های مؤثر هم‌چنان ادامه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تأکید کرد: جهاد دانشگاهی یک ظرفیت بزرگ برای رفع نیازهای آموزشی مجموعه بهداشت و درمان چهارمحال و بختیاری در حیطه‌های مختلف است، دانشگاه علوم پزشکی آمادگی دارد بر اساس نیاز و تقاضای کارکنان هرگونه همکاری با جهاد دانشگاهی را جهت ارتقای توانمندی‌ها ادامه و توسعه بخشد.

وی در پایان گفت: یکی از اقدامات مؤثر جهاددانشگاهی در حیطه بهداشت و درمان ذخیره خون بند ناف نوزدان است، این کار می‌تواند در آینده گامی مؤثر برای درمان بیماری‌های ناعلاج باشد، قطعاً این مسئله نیازمند اطلاع‌رسانی و آموزش است و انجام پژوهش‌های مرتبط با موضوعات بهداشت و درمان مورد استقبال دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha