
مصطفی جعفری، سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد در گفتوگو با ایکنا از چهارمحالوبختیاری، ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت و آغاز سال تحصیلی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و برنامههای فرهنگی و آموزشی ویژه
بازگشایی مدارس، بر ضرورت
عدالت در توزیع فعالیتها، توجه به کیفیت و اثرگذاری برنامهها و تقویت ارتباط مدیریت شهری با کودکان تأکید و اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم امسال، اجرای طرح نقاشی دیواری در مدارس کمبرخوردار با عنوان مهرنگار است. در این طرح، چند مدرسه شناسایی شده و
نقاشی دیواری با هدف ایجاد فضایی شاد، پویا و الهامبخش برای دانشآموزان آغاز شده است.
وی با بیان اینکه این فعالیتها ادامهدار است و تا زمانی که بودجه اجازه دهد، در مهرماه و ماههای بعد نیز اجرا میشود، بیان کرد: هدف اصلی، ایجاد ارتباط عمیقتر میان مدیریت شهری و کودکان است، به همین دلیل از کودکان میخواهیم قصه بنویسند یا دغدغههای خود را بیان کنند تا ذهنشان فعال شود و مشارکت بیشتری داشته باشند.
جعفری درباره برنامههای آموزش شهروندی توضیح داد: با همکاری مرکز آموزش شهروندان و ادارهکل آموزش و پرورش، مربیان آموزش دیدهاند تا مفاهیم شهری و پیامهای شهروندی را به زبان ساده به کودکان منتقل کنند. ارتباط با گروههای تئاتر کودک و سایر فعالیتهای فرهنگی در دستور کار قرار گرفته است. نکته مهم، رعایت عدالت در توزیع این برنامههاست، به طوریکه مناطق مختلف شهر، از جمله مناطق غربی، به اندازه کافی مورد توجه قرار گیرند و فرصتهای برابر برای همه فراهم شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت نمادسازی فرهنگی تأکید کرد و گفت: آرم سازمان باید بهگونهای طراحی شود که نمادی از شهر و محبت به آن باشد، نمادی که حتی کودکان بتوانند آن را بشناسند و احساس تعلق کنند. پیام اصلی ما باید این باشد که «من این شهر را دوست دارم». چنین نمادهایی اثر عمیقی بر ذهن و رفتار شهروندان میگذارد.
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد در پایان بیان کرد: آنچه اهمیت دارد، اثرگذاری واقعی فعالیتهاست، نه صرفاً آمار و تعداد. برنامههای فرهنگی و جشنها باید در مناطق مختلف شهر توزیع تا همه شهروندان از آنها بهرهمند شوند و احساس ارزشمندی کنند. همچنین لازم است هزینههای فرهنگی با طراحیهای نمادین همراه شود تا پیامهای مثبت و ماندگار به جامعه منتقل شود.
انتهای پیام