برگزاری مراسم ترحیم در آرامستان «بهشت رحمت» ممنوع شد
کد خبر: 4170235
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۹

برگزاری مراسم ترحیم در آرامستان «بهشت رحمت» ممنوع شد

رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری شهرکرد با اشاره به اینکه برگزاری مراسم ترحیم اموات به صورت متمرکز در آرامستان بهشت رحمت از شنبه، ۱۵ مهرماه ممنوع است، از برگزاری این مراسم در مساجد و حسینیه‌ها خبر داد.

ترحیم اموات

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری به نقل از روابط عمومی شهرداری شهرکرد، اکبر شاهوردی، رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری شهرکرد از برگزاری مراسم ترحیم در مساجد و حسینیه‌ها خبر داد و اظهار کرد: با توجه به درخواست‌های مردمی و ایجاد آلودگی‌های صوتی و ازدحام جمعیت در آرامستان بهشت رحمت، جلساتی جهت هماهنگی برای ساماندهی مراسم در آرامستان و برگزاری مراسم در حسینیه‌ها و مساجد با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان شهرکرد، کانون مداحان و رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری برگزار شد و تصمیماتی در این خصوص اندیشیده شد.

وی ادامه داد: در این راستا برگزاری مراسم ترحیم سوم، هفتم و چهلم اموات به صورت متمرکز در آرامستان بهشت رحمت از شنبه، 15 مهرماه 1402 ممنوع است.

رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری شهرکرد افزود: شهروندان از این پس می‌توانند فقط برای زیارت اهل قبور به آرامستان مراجعه کنند و مراسم ترحیم اموات در مساجد و حسینیه‌ها برگزار می‌شود تا سبب آزار و نارضایتی دیگر شهروندان نشود.

وی با اشاره به اینکه سیستم‌های صوت در مراسم ترحیم اموات در آرامستان باعث ایجاد آلودگی‌های صوتی می‌شود، اضافه کرد: ایجاد آلایندگی‌های صوتی را باید در آرامستان‌ها کنترل کنیم، کنترل آلودگی صوتی در دست شهروندان است و ضرورت دارد که به رفع این چالش توجه شود که در این راستا سازمان آرامستان‌های شهرداری شهرکرد از استقرار سیستم‌های صوتی بزرگ جلوگیری خواهد کرد.

شاهوردی ادامه داد: با توجه به اینکه آرامستان‌ها نقاطی پر تجمع هستند انتظار می‌رود شهروندان با شهرداری همکاری لازم را به‌عمل آورده تا ضمن تغییر رویه در برگزاری مراسم سوگواری علاوه بر جلوگیری از برخی آسیب‌ها، شاهد افزایش رضایت شهروندان باشیم.

انتهای پیام
captcha