تبیین خدمات گروه‌های جهادی باعث امیدافزایی در مردم می‌شود
کد خبر: 4163608
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۲

تبیین خدمات گروه‌های جهادی باعث امیدافزایی در مردم می‌شود

جانشین فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) با اشاره به اینکه مبنای کار جهادی مبتنی بر معارف قرآن و سیره و رفتار انبیا و اولیای الهی است، گفت: گروه‌های جهادی با وجود خدمت‌رسانی فراوان به مردم اما ناشناخته هستند و تبیین این خدمات باعث افزایش آگاهی و امیدافزایی در بین مردم می‌شود.

علی افضلی، جانشین فرمانده سپاه چهارمحال‌وبختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، سردار علی افضلی، جانشین فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) عصر روز گذشته ۲۸ مردادماه در اختتامیه جشنواره عکاسی فعالیت جهادگران چهارمحال‌وبختیاری در شهرکرد با اشاره به اینکه اخلاص و قرب الهی جان‌مایه فعالیت‌ گروه‌های جهادی است، اظهار کرد: این قرب الهی جا دارد در آثار هنری و ادبی از سوی خالقان آثار دیده شود. 

وی ادامه داد: هنرمندان باید بتوانند زیبایی کار مادر معلم قرآن را به نمایش بگذارند که وقتی گروه‌های جهادی برای بازسازی منزلش رفتند نگران منزل نبود بلکه دغدغه آن را داشت که کلاس‌هایش تعطیل نشود و لذا در مدتی که منزلش بازسازی می‌شد، در خانه همسایگان کلاس‌هایش را برپا می‌کرد.

افضلی بیان کرد: گروه‌های جهادی در لایه‌های مختلف زندگی نیازمندان حضور دارند و خدا را شاکریم که قدم‌های خوبی در این عرصه‌ها برداشته شد و در بسبج سازندگی و ساخت راه‌ها، جاده‌ها، منازل مسکونی و پروژه‌های عظیمی که با حداقل هزینه‌ها محقق شده‌اند، کارهای خوبی انجام شده است.

جانشین فرمانده سپاه استان تأکید کرد: اگرچه مردم استان آثار و برکات فعالیت گروه‌های جهادی را ملاحظه می‌کنند اما به جرأت می‌توان گفت که تنها بخش کوچکی از خدمات رسانه‌ای می‌شود و این در حالیست که مقام معظم رهبری جهاد تبیین را مورد تأکید قرار داده‌اند لذا هر چه بتوان با زبان هنر در جهاد تبیین و رسانه‌ای کردن فعالیت‌ها استفاده کنیم، آثار و برکات آن هم دوچندان خواهد بود. 

افضلی با اشاره به اینکه مبنای کار جهادی مبتنی بر معارف قرآن و سیره و رفتار انبیا و اولیای الهی است، گفت: گروه‌های جهادی با وجود خدمت‌رسانی فراوان به مردم اما ناشناخته هستند و تبیین این خدمات باعث افزایش آگاهی و امیدافزایی در بین مردم می‌شود. 

فعالیت ۱۵۸۰ گروه جهادی در استان 

هوشنگ فولادی، مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع) در این برنامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع فرمانده سپاه در هفته گذشته، اظهار کرد: ایشان فعالیت سپاه و بسیج سازندگی را خاری در چشم دشمنان و دلگرمی برای مردم در مناطق محروم تعبیر کردند که این برای ما ارزشمند است‌. 

وی در ادامه به تشریح برخی خدمات گروه‌های جهادی پرداخت و افزود: در ایام کرونا، بیش از یک‌‌هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان حمایت جذب و در بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان سراسر استان توزیع شد. 

فولادی به تهیه و توزیع حدود ۲ هزار تن قیر اشاره و تصریح کرد: این میزان قیر صرف آسفالت جاده‌های بین مزلرع، بین روستایی شد و قیر برای بیش از شش هزار و ۶۶۰ کیلومتر از جاده‌های استان با همکاری قرارگاه امام حسن(ع) تأمین شد.

وی بیان کرد: احداث و تکمیل خانه‌های بهداشت، سرویس‌های بهداشتی، غسالخانه، مساجد، خدمات کشاورزی، آبخیزداری، آبخوان‌داری، اشتغال‌زایی، احداث و تکمیل مدارس، راه‌ها، پل‌ها، گلزارهای شهدا و پروژه‌های آبرسانی، سالن‌های فرهنگی و ورزشی و ... از دیگر خدمات گروه‌های جهادی بوده است که شامل ۲ هزار و ۸۶۶ پروژه محرومیت‌زدایی را شامل می‌شود. 

فولادی گفت: با همکاری نهادهای حمایتی به‌ویژه کمیته امداد امام خمینی(ره)، بیش از ۸ هزار و ۶۴۰ واحد مسکن مددجویی در سطح استان احداث شده است. همچنین ۷ هزار و ۹۲۲ عرصه خدمت در حوزه بهداشت و سلامت تعریف و اجرا شده است؛ ۸ هزار و ۹۶۳ عرصه کار نیز در حوزه اشتغال‌‌زایی ایجاد شده است. 

وی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد ۱۵۸۰ گروه جهادی ثبت شده در اطلس جهددی استان مشغول فعالیت هستند که از جمله به گروه‌های پزشکی، دامپزشکی، طلاب، اساتید، فرهنگیان و ... می‌توان اشاره کرد که تخصصی‌‌ترین خدمات را به اقشار مختلف جامعه ارائه می‌دهند. 

انتهای پیام
captcha