اتحاد مسئولان چهارمحال‌وبختیاری برای کمک به جوانی جمعیت
کد خبر: 4146453
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳

اتحاد مسئولان چهارمحال‌وبختیاری برای کمک به جوانی جمعیت

نشست هم‌اندیشی اعضای قرارگاه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی پیرامون موضوع «جمعیت و پایداری خانواده» در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

قرارگاه شهید سلیمانی چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی سپاه استان، سردار علی‌محمد اکبری، فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) امروز، ۱۸ خردادماه در «نشست هم‌اندیشی اعضای قرارگاه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» اظهار کرد: این جلسه در ارتباط با موضوع جمعیت و جوانی جمعیت و پایداری خانواده که یکی از دغدغه‌های مهم کشور ماست در سپاه استان تشکیل شد، زیرا جمعیت یکی از مؤلفه‌های قدرت هر کشوری است.

وی افزود: بحث جمعیت جزو دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است و بحث پیری جمعیت به‌عنوان یکی از تهدیدات آینده کشور مطرح است؛ لذا قرارگاه شهید سلیمانی با محوریت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای اولین بار به ریاست نماینده ولی‌فقیه در استان تشکیل شده است.

فرمانده سپاه استان با اشاره به رویکرد مطالبه‌گری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج در بحث جوانی جمعیت، بر اهمیت اقناع‌سازی مردم در این موضوع تأکید کرد و گفت: سپاه با کمک نهادها و ارگان‌های متعددی که در تشویق فرزندآوری مسئولیت دارند این دغدغه را با پیگیری و مطالبه از مسئولان در زمینه قوانین بسیار خوبی که برای جوانی جمعیت و فرزندآوری مصوب مجلس شورای اسلامی است، پیگیری می‌کند.

اکبری با یادآوری اهمیت مطالبه‌گری از دستگاه‌ها در راستای تحقق خواسته‌های به‌حق مردم در زمینه خدمات مصوب در قانون جوانی جمعیت و خانواده، بیان کرد: رشد جمعیت در برخی شهرستان‌ها قابل قبول است اما در برخی دیگر متأسفانه شاهد پیری جمعیت هستیم که این جمع و مسئولان شهرستانی که از طریق ارتباط تصویری با این جلسه در ارتباطند، همه متحد می‌شویم که به یاری خدا مطالبه‌گر حق مردم باشیم و به جوانی جمعیت به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های بسیار مهم امنیت ملی کشور کمک کنیم.

یادآور می‌شود، قرارگاه سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی در موضوع جمعیت و پایداری خانواده متشکل از کمیته های بهداشت و درمان، تبیین و تبلیغ، اقتصادی و حمایتی، اجتماعی و قانونی، پایش و نظارت و کنترل و ارزیابی می‌باشد که هدف آن پایداری خانواده، جوانی جمعیت و هدف‌گذاری دقیق برای دستیابی به نرخ جانشینی و رشد جمعیت است.

در این جلسه پس از اظهارات اعضا مقرر شد، مسئولان تمامی کمیته‌ها هر ماه اقدامات خود را در خصوص وظایف مندرج در طرح به سازمان بسیج جامعه پزشکی استان به‌عنوان مجری طرح ارسال کنند تا در جلسات استانی قرارگاه شهید سلیمانی و شورای فرهنگ عمومی مطرح و کاستی‌ها، کمبود ها و مشکلات بررسی و در خصوص رفع آن‌ها برنامه‌ریزی شود.

انتهای پیام
captcha