۱۳۰ جهادگر برتر بسیج سازندگی چهارمحال‌وبختیاری تجلیل شدند
کد خبر: 4128605
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۵

۱۳۰ جهادگر برتر بسیج سازندگی چهارمحال‌وبختیاری تجلیل شدند

دوره آموزش و توانمندسازی گروه‌های جهادی، قرارگاه‌های جهادی و هیئت رئیسه و کارگروه‌های تخصصی مجمع جهادگران چهارمحال‌وبختیاری با حضور نمایندگان ۵۰۰ گروه جهادی برگزار و از ۱۳۰ جهادگر برتر بسیج سازندگی تجلیل شد.

تجلیل از گروه های جهادی بسیج سازندگی

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی سپاه استان، دوره آموزش و توانمندسازی گروه‌های جهادی، قرارگاه‌های جهادی و هیئت رئیسه و کارگروه‌های تخصصی مجمع جهادگران چهارمحال و بختیاری با عنوان «رسم جهاد- رسم خدمت- رسم هجرت» روز گذشته، ۲۵ اسفندماه در شهرکرد برگزار و از گروه‌های برتر جهادی با حضور فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) و مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان تجلیل شد.

سردار علی‌محمد اکبری، فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) در این مراسم با تأکيد بر ضرورت انعکاس فعالیت‌های جهادگران به منظور امیدآفرینی و عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب، گفت: کار جهادی و مردم‌داری و مردم‌یاری و مردم‌نوازی نیازی به رسانه‌ای کردن ندارد،‌ اما از آنجا که کار جهادی امیدآفرین است، اطلاع‌رسانی این قبیل خدمات توجه به مطالبه رهبر معظم انقلاب، یک تکلیف است.

اکبری افزود: تجلیل و تشویق و قدردانی از جهادگران، برای ایجاد حس رقابت سالم بین گروه‌های جهادی است اگرچه ارزش کار جهادی بسیار بالاست.

وی تصریح کرد: ‌1430 گروه جهادی از استان در اطلس جهادی کشور ثبت شده است که بالغ بر سه هزار نفر را شامل می‌شود که امروز از هر شهرستان و محله‌ یک نماینده حضور یافته است.

وی جهاد تبیین در کارهای جهادی را مورد تأکید قرار داد و گفت: باید بین مردم که زحمت می‌کشید، اصل اسلام ناب محمدی را نیز تبیین کنید. خودسازی معنوی از برکات کار در گروه‌های جهادی است و شهید حججی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب حجت و عزت اسلام شد، در همین گروه‌های جهادی و نقاط دوردست به درجه خودسازی رسید.

اکبری تصریح کرد: کار جهادی یک کار دو طرفه است و جهادگران علاوه بر خدمت به دیگران، خودشان هم از نعمت خودسازی بهره مند می‌شوند و همه می‌توانند برای کار جهادی با هر نیت و عنوان و قشری از بسیج، گروه‌های جهادی را تشکیل دهند.

وی، کار جهادی را همراه با مشقت و سختی دانست و گفت: کار گروه‌های جهادی برای مردم و توسط خود مردم انجام می‌گیرد و بسیج سازندگی هم به معنی ساختن و پیش‌برندگی در همه عرصه‌هاست.

سردار اکبری کمک به مردم و نیازمندان با توکل به خدا و توسل به ائمه معصومین(ع) را یک تکلیف برای سپاه و بسیج دانست و تأکيد کرد: سپاه و بسیج پرچمدار کار جهادی است و رزمایش کمک‌های مؤمنانه از زمان شیوع کرونا از مصادیق کارهای جهادی است که در آستانه بیست‌وهشتمین مرحله آن در چهارمحال و بختیاری هستیم؛ تاکنون بالغ بر یک‌هزار و 100 میلیارد تومان کمک جمع‌آوری و بین نیازمندان توزیع شده است.

گفتنی است، در این مراسم که نمایندگان 500 گروه جهادی حضور داشتند، از 130 جهادگر برتر بسیج سازندگی چهارمحال و بختیاری تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha