ساماندهی گروه‌های جهادی برای خدمت‌رسانی به مناطق برفی کوهرنگ
کد خبر: 4122321
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰

ساماندهی گروه‌های جهادی برای خدمت‌رسانی به مناطق برفی کوهرنگ

رئیس جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه گروه‌های مردمی و جهادی برای خدمت‌رسانی در مناطق برفی کوهرنگ آماده هستند، اظهار کرد: ساماندهی گروه‌های جهادی و مردمی با محوریت امام‌ جمعه کوهرنگ در دست برنامه‌ریزی است.

بارش سنگین برف

حجت‌الاسلام والمسلمین عابدین کاظمی‌نیا، رئيس جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از استان با اشاره به بارش رحمت الهی در سراسر استان به‌ویژه منطقه کوهرنگ و آمادگی کامل مجموعه‌های مردمی برای کمک به مردم گرفتار در برف، اظهار کرد: از شامگاه گذشته به‌منظور هماهنگی نحوه و میزان حضور گروه‌های مردمی و جهادی در منطقه برفی کوهرنگ حضور داریم که تا دقایقی دیگر با تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان کوهرنگ، جمع‌بندی و تصمیم‌گیری در این خصوص نهایی می‌شود.

وی ادامه داد: بازدیدهای میدانی از وضعیت بارش‌ها و حجم برف برای بررسی نحوه کمک‌رسانی گروه‌های مردمی و جهادی انجام شد و بررسی‌ها حاکی از آن بود که از شهرکرد تا باباحیدر واقع در شهرستان فارسان وضعیت تقریباً عادی است؛ از باباحیدر تا شهرک امام حسین(ع) نرسیده به شهر چلگرد، مرکز شهرستان کوهرنگ، حجم برف چند برابر می‌شود و در شهر چلگرد این حجم حداقل دو برابر بیشتر می‌شود و مشکلاتی را ایجاد کرده است.

کاظمی‌نیا بیان کرد: راه‌های مواصلاتی و خیابان‌های اصلی با همت شبانه‌روزی راهداری و دیگر دستگاه‌ها مرتباً بازگشایی می‌شود اما امکان تردد انسان بسیار دشوار است و حجم برف چلگرد و روستاهای اطراف به‌قدری زیاد است که چاره‌ای جز انتقال برف به بیرون از شهر نیست.

این روحانی فعال استان با تأکید بر اینکه حضور نیروهای مردمی و جهادی در منطقه برفی چلگرد و روستاهای اطراف باید هدفمند و برنامه‌ریزی شده باشد، گفت: رصد میدانی حاکی از آن است که دسترسی و بازگشایی راه‌های مواصلاتی به‌ویژه در گردنه‌های پرتردد مانند گردنه شاه‌منصوری در اولویت قرار دارد و راه‌های ارتباطی روستاها نیز در اولویت مسئولان است و با تلاش شبانه‌روزی مشغول کار هستند. لذا گروه‌های مردمی که فاقد امکانات‌ و تجهیزات لازمند در این راستا کاری نمی‌توانند انجام دهند.

وی افزود: اولویت دوم کار، خارج کردن بخشی از برف از شهرها و روستاهاست تا امکان تردد خودروها و افراد تسهیل شود و امکان رفت و آمد راحت‌تر ایجاد شود؛ در این فاز نیز اگر بخش خصوصی و خود مردم با تجهیزات شخصی اعم از لودر، تراکتور، کامیون، وانت و ... پای کار نیایند گروه‌های مردمی و جهادی عملاً نمی‌توانند کاری از پیش ببرند که اگر این اتفاق بیفتد، کمک بزرگی است.

کاظمی‌نیا با تأکید بر اینکه برای انجام کار اصولی و هدفمند باید آمار دقیقی از روستاها و اهالی و مشکلات احتمالی نظیر بیماران و افراد سالمند و ... در دست باشد، گفت: گروه‌های مردمی در این راستا می‌توانند ورود داشته باشند و نسبت به کمک به افراد نیازمند و احیاناً تهیه مایحتاج و انجام خرید و برف‌روبی از پشت‌بام‌ها و ... اقدام کنند. این موضوع به نیروهای هلال احمر، سپاه و دهیاری‌ها اطلاع‌رسانی شده تا این دست اطلاعات را در روستاها احصا کنند.

وی بیان کرد: امام‌جمعه کوهرنگ به‌صورت شبانه‌روزی پای کار است و به مدد ارتباط خوبی که هم با گروه‌های مردمی و هم دستگاه‌های اجرایی دارد، ساماندهی گروه‌های جهادی و مردمی نیز با محوریت امام‌ جمعه این منطقه در دست برنامه‌ریزی است.

کاظمی‌نیا تأکید کرد: حضور بدون برنامه‌ریزی گروه‌های مردمی در این منطقه سودی ندارد و به نظرم اگر از طریق امام‌ جمعه هم شرح وظایف در روستاهای مختلف و هم فراخوان نیروها و گروه‌ها و تجهیزات کامل اعلام شود، قطعاً خدمت‌رسانی‌ها هدفمند و سودمند خواهد بود.

وی در پایان گفت: فرآیند برنامه‌ریزی برای حضور فعال گروه‌های جهادی و مردمی امروز پس از برگزاری ستاد مدیریت بحران و تصمیم‌گیری مسئولان و امام‌ جمعه شهرستان، نهایی می‌شود.

انتهای پیام
captcha