مسابقات قرآن روستائیان و عشایر چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود
کد خبر: 4119767
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳
۱۸ بهمن

مسابقات قرآن روستائیان و عشایر چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود

بیست‌و‌نهمین دوره مسابقات قرآن روستائیان و عشایر چهارمحال‌وبختیاری به‌مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به‌ همت کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی و حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان ۱۸ بهمن‌ماه در سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار می‌شود.

مسابقات قرآن روستائیان و عشایر استان

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله زمانی، مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه جهاد کشاورزی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از استان با اشاره به برگزاری بیست‌و‌نهمین دوره مسابقات قرآن کریم روستائیان و عشایر چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: این مسابقات به‌مناسبت چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به‌ همت کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی و حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان در روز سه‌شنبه ۱۸ بهمن‌ماه در سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار می‌شود.

وی با ذکر اینکه حدود ۷۰ نفر از روستائیان و عشایر استان در این دوره از مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند، ادامه داد: برگزاری این رویداد قرآنی به‌دلیل بارش رحمت الهی برف و برودت هوا در هفته گذشته لغو و به هفته جاری موکول شده است.

زمانی در خصوص رشته‌های مختلف این مسابقات، تصریح کرد: مسابقات قرآن روستاییان و عشایر در دو رده سنی ۹ تا ۱۸ و ۱۹ تا ۴۵ سال برگزار می‌شود که افراد علاقه‌مند رده سنی بزرگسال در رشته‌های قرائت تحقیق، حفظ ۵ و ۱۰ جزء و اذان ویژه آقایان و رشته‌های قرائت ترتیل، حفظ ۵  و ۱۰ جزء ویژه بانوان شرکت دارند.

وی افزود: همچنین در رده سنی ۹ تا ۱۸ سال، رشته‌های قرائت تقلیدی، اذان، حفظ ۵ و ۱۰ جزء ویژه آقایان و رشته‌های قرائت ترتیل، حفظ ۵ و ۱۰ جزء ویژه بانوان این رده سنی در نظر گرفته شده است؛ علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت فایل‌های صوتی قرائت تقلیدی به کانال ایتا به نشانی mosabeghat_jahad مراجعه کنند.

اجرای ۱۰۰ برنامه از سوی کمیته روستایی و عشایری استان

رئیس کمیته روستایی و عشایر ستاد دهه فجر استان در خصوص برنامه‌های این کمیته در سالگرد پیروزی انقلاب و با اشاره به اینکه قریب به یکصد برنامه از سوی این کمیته در حال اجراست، تصریح کرد: علاوه بر برگزاری مسابقات قرآن روستائیان و عشایر استان، يكي ديگر از برنامه ها، «پويش پيشرفت» مي‌باشد كه به مقايسه وضعيت قبل و بعد از انقلاب پرداخته می‌شود و جوايز نفيسی به برگزیدگان پویش اهدا خواهد شد.

زمانی در پایان گفت: چنانچه نهادها به‌صورت مقایسه‌ای، پیشرفت‌های حاصل شده در دوران سخت کنونی را در مقایسه با شرایط گذشته به مردم بیان کنند، مردم نیز در مواجهه با مشکلات، سعه صدر بیشتری به خرج خواهند داد.

انتهای پیام
captcha