مدیران در تراز انقلاب اجازه خلأ در خدمت‌رسانی ندهند
کد خبر: 4119233
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱

مدیران در تراز انقلاب اجازه خلأ در خدمت‌رسانی ندهند

استاندار چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به بارش سنگین برف در استان و با تأکید بر اینکه تمامی دستگاه‌های اجرایی باید امکانات و ماشین‌آلات خود را برای خدمت‌رسانی بسیج کنند، گفت: امروز روز مبادا است و مدیران در تراز انقلاب اسلامی نباید اجازه دهند که خلأ در خدمت‌رسانی ایجاد شود.

غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، غلامعلی حیدری، استاندار امروز ۱۳ بهمن‌ماه در «جلسه مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری» در شهرکرد با اشاره به اینکه شاهد بارش برف در بسیاری از مناطق استان بودیم، اظهار کرد: این بارش می‌تواند خشکسالی را جبران کند اما باید تلاش کنیم تا این نعمت به نقمت تبدیل نشود، اگر مسئولان و دستگاه‌های امدادی و خدماتی مشکلات مردم را به‌هنگام مرتفع کنند، از بروز بحران جلوگیری می‌شود.

حیدری با قدردانی از دستگاه‌های اجرایی، امدادی و خدماتی برای عملکرد خوب در بارش‌های هفته جاری در استان، گفت: تلاش‌ها باوجود محدودیت‌ها قابل تقدیر است و کمبود تجهیزات و امکانات باید جبران شود.

وی با بیان اینکه تمامی دستگاه‌های اجرایی باید امکانات و ماشین‌آلات خود را برای خدمت‌رسانی بسیج کنند، توضیح داد: امروز روز مبادا است و باید تجهیزات از انبارها خارج شود، مدیران در تراز انقلاب اسلامی نباید اجازه دهند که خلأ در خدمت‌رسانی ایجاد شود.

حیدری با اشاره به اینکه جذب اعتبارات ماده ۱۷ بحران تا هفته آینده در دستور کار قرار بگیرد، گفت: این اعتبارات از سازمان برنامه و بودجه پیگیری شود.

لغو مرخصی و مأموریت مدیران

وی با بیان اینکه مرخصی و مأموریت تمامی مدیران چهارمحال و بختیاری لغو است، تصریح کرد: رصد وضعیت شهرستان در دستور کار قرار بگیرد و گزارشاتی مبنی بر کمبود سوخت در پمپ‌های بنزین گزارش شده است که باید مصوب کنیم، سوخت تامین شود.

حیدری با تأکید بر اینکه قطعی تلفن همراه و ثابت نباید در هیچ نقطه‌ای از استان داشته باشیم، بیان کرد: صدا و سیما قطعی شبکه‌های تلویزیونی را رفع کند، قطعی آب، برق و گاز باید تا امروز کاملاً برطرف شود، جاده‌ها به‌سرعت توسط راهداری برف‌روبی شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه وزیر کشور برای حضور در استان اعلام آمادگی کرده است، یادآور شد: احتمالاً در روزهای آینده شاهد حضور وی در استان باشیم؛ تعدادی دستگاه‌ برف‌روب از استان‌های مجاور وارد استان می‌شود و سه دستگاه بولدزر در حال حمل به استان است که بولدزرها به کوهرنگ اعزام شده و سه دستگاه دیگر نیز فردا وارد می‌شود.

وی افزود: از استان مجاور برای برف‌روبی محلات شهرکرد درخواست تیغه برف‌روب و کمپرسی و کلیه معابر بازگشایی شود، امشب هیچ‌ کوچه‌ای در شهرکرد بدون برف‌روبی نباشد.

حیدری با اشاره به اینکه باید معاونان استانداری، معاونان مدیران‌ کل برای بررسی شرایط و پیگیری مشکلات در شهرستان‌ها تا زمان پایان بحران مستقر شوند، بیان کرد: معاون هماهنگی امور عمرانی با تعدادی از معاونان دستگاه‌های خدمات‌رسان به شهرستان‌های کیار و فارسان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی به شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی به شهرستان‌های لردگان و فلارد و معاون هماهنگی امور اقتصادی به شهرستان‌های خانمیرزا و بروجن مأمور می‌شوند تا مشکلات این مناطق در کوتاه‌ترین زمان برطرف و تمامی امکانات بسیج شوند.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بنده به‌همراه تعدادی از مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان با بالگرد به شهرستان‌های اردل و کوهرنگ سفر کرده و مشکلات و چالش‌ها را از نزدیک رصد کرده و در رفع سریع‌تر آن تلاش می‌شود.

وی در خصوص مشکلات آب شرب شهرکرد، بیان کرد: باید مشکلات آب شرب در شهرکرد حل شود.

حیدری در پایان با تأکید بر اینکه تامین سوخت برای خودروهای راهداری در اولویت قرار بگیرد، گفت: مدیر مربوطه رصد کند تا جایگاه‌هایی که با کمبود بنزین و گاز CNG روبرو هستند شناسایی و در راستای رفع کمبودها اقدام شود.

فرسودگی و کمبود تجهیزات راهداری

در ادامه روح‌الله غلامی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برخی مشکلات ناشی از بارش سنگین برف اجتناب‌ناپذیر است، اظهار کرد: نباید برچسب سهل‌انگاری به برخی دستگاه‌ها زد زيرا حجم برف بالا بود.

وی در خصوص انسداد محور بروجن به لردگان، گفت: بارش برف و حجم بالای تردد در تعطیلات آخر هفته موجب بروز مشکل در این محور شد.

غلامی با بیان اینکه راهداران گرفتار در بهمن در سلامت کامل هستند، توضیح داد: شاهد چند بحران در استان از تابستان بودیم که کمبود و فرسودگی تجهیزات و ماشین‌آلات راهداری در استان وجود دارد، قطعا حرف اول و آخر در مدیریت بحران را تجهیزات می‌زند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری بیان کرد: نیروهای راهداری با تمام توان در حال فعالیت هستند در حالی که برای پرداخت حقوق و مزایا با مشکل مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه با کمبود سوخت برای ماشین‌آلات راهداری مواجه بودیم، یادآور شد: باید این مسئله مورد توجه باشد، نقاط کور مخابراتی در بحران‌ها ارتباط را برای پیگیری مشکلات با مشکل مواجه می‌کند، در گردنه گوشنگلی و محور شریانی بروجن به لردگان ارتباط تلفنی به‌شدت دشوار بود.

انتهای پیام
captcha