پرستاران برگزیده چهارمحال‌وبختیاری تجلیل شدند
کد خبر: 4102755
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷

پرستاران برگزیده چهارمحال‌وبختیاری تجلیل شدند

در آستانه میلاد با سعادت حضرت زینب کبری(س)، پرستاران برگزیده چهارمحال‌وبختیاری در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تجلیل شدند.

تجلیل از پرستاران در چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان امروز، ششم آذرماه در «آیین تجلیل از پرستاران چهارمحال و بختیاری» در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار کرد: پرستاری کاری بسیار دشوار است که به حوصله، صبر و مقاومت نیاز دارد و در کنار تمامی این موارد ثابت قدم ماندن در این حرفه به عشق نیاز دارد چراکه بدون داشتن عشق افرادی که دارای شغل پرستاری هستند نمی‌توانند به خوبی وظایف سنگین خود را انجام دهند.

نکونام افزود: پرستاران از حضرت زینب(س) الگو می‌گیرند که در سخت‌ترین شرایط صبوری پیشه کرد، آنان با عشق، صبر، ایمان، باور و... به بیماران خدمت می‌کنند و به دلیل وجود همین ویژگی‌ها در دوران شیوع بیماری کرونا شاهد بودیم تعداد زیادی از پرستاران به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

وی با اشاره به درس‌هایی که می‌توان از حادثه کربلا گرفت، ادامه داد: گروهک تروریستی داعش در کشورهای عراق و سوریه مرتکب جنایت‌های بسیاری شدند اما شهید حاج قاسم سلیمانی در کشور عراق مردم را بسیج کرد و از پایداری ظلم در این کشور جلوگیری کرد، در حقیقت جامعه‌ای که در برابر ظالم سکوت کند دچار ضرر می‌شود و این یکی از درس‌های عاشورا است.

نکونام بیان کرد: امروز جامعه اسلامی به پیروی از مکتب عاشورا و کربلا نیاز دارد، اگر از این پرچم نورانی که در دنیا سرافراز شده است دفاع نکنیم در دنیا و آخرت دچار خسران خواهیم شد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: تمامی لحظات واقعه کربلا درسی برای جامعه امروز است که افراد با استفاده از این درس‌ها می‌توانند به انسان‌هایی شجاع و با بصیرت تبدیل شوند که در تمامی عرصه‌های به وظایف خود عمل می‌کنند و به دفاع از راه شهدای عرصه سلامت، امنیت، دفاع مقدس و... می‌پردازند.

در جشن میلاد با سعادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار که با حضور مسئولان استان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در سالن همایش‌های ابن سینا در مجتمع رحمتیه این دانشگاه برگزار شد، ۱۲ پرستار برگزیده کشور از استان، ۱۱ منتخب هیئت مدیره نظام پرستاری استان و ۲۳۲ پرستار برگزیده استانی تجلیل شدند و از خانواده‌های شهدای سلامت استان نیز تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha