بسترسازی شهر هوشمند در دستور کار شهرداری شهرکرد قرار گیرد
کد خبر: 4097534
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵

بسترسازی شهر هوشمند در دستور کار شهرداری شهرکرد قرار گیرد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری بر آماده‌سازی بسترهای لازم برای شهر هوشمند تأکید کرد و گفت: انتظار می‌رود اعضای شورای شهر و شهردار جدید شهرکرد به موضوع بسیار مهم دانش‌بنیان توجه کنند تا شهرداری با هزینه کم و بهره‌وری بالا اداره شود.

محسن حسین میرزایی، معاون استاندار چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، محسن حسین‌میرزایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری امروز، ۱۵ آبان‌ماه در آیین معارفه شهردار جدید شهرکرد با اشاره به لزوم خدمت ماندگار از سوی اعضای شورا و شهرداری برای مردم شهر، اظهار کرد: زمان خدمت‌‎‌رسانی محدود است تا غفلت کنیم فرصت‌ها از دست می‌رود، بنابراین لازم است اعضای شورای شهر و شهرداری با یکدیگر در کمال همدلی و هم‌افزایی حرکت کنند تا تأثیر پیشرفت و آبادانی در شهر و امور مختلف احساس شود.

حسین‌میرزایی افزود: کوچکترین غفلت در تکریم ارباب رجوع موجب نگرانی مردم خواهد شد، بنابراین کارها باید با برنامه و انگیزه کافی در راستای خدمت‌رسانی به آنان صورت گیرد.

وی با بیان اینکه روزمرگی در نظام اداری آسیب جدی به شمار می‌رود، تصریح کرد: باید این مسئله کنار گذاشته شود و برنامه‌محوری و آینده‌نگری در شهرداری مورد توجه قرار گیرد، زیرا شهرکرد به عنوان پیشانی استان بوده و اگر رونق و تعالی یابد قطعاً بر تعالی و پیشرفت سایر شهرها تأثیرگذار است، بنابراین عدالت‌محوری، ساماندهی حاشیه شهر و استفاده از نیروی جوان از دیگر موضوعات مهم در شهرداری است، البته بخشی‌نگری در پیشرفت هر مجموعه یکی از آسیب‌های جدی به شمار می‌رود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری دانایی‌محوری، جذب اعتبارات، جذب سرمایه‌گذار برای رونق شهر، لزوم تعامل و هم‌افزایی با تمامی دستگاه‌ها، انضباط مالی، توزیع عادلانه و استفاده از نوآوری و خلاقیت در خدمات شهری، توسعه فضاهای سبز، توسعه فضاهای فرهنگی و ورزشی و توجه به آموزش شهروندی در شهرکرد را از جمله مسائل مهم و مدنظر شورای شهر و مجموعه شهرداری بیان کرد و گفت: جای آموزش شهروندی در شهرکرد خالی است و باید در برنامه‌ها مورد توجه جدی قرار گیرد، البته در راستای فرهنگ‌سازی و آموزش شهروندی این مسئله مهم است که تکریم یکدیگر را به یک فرهنگ تبدیل کنیم.

حسین میرزایی بر آماده‌سازی بسترهای لازم برای شهر هوشمند تأکید کرد و یادآور شد: یکی از موضوعات مهم در جامعه توجه به ورزش همگانی است که باید به سمت ایجاد فضاهای ورزشی به منظور ایجاد اوقات فراغت جوانان و نوجوانان پیش رویم، همچنین انتظار می‌رود اعضای شورای شهر و شهردار جدید به موضوع بسیار مهم دانش‌بنیان توجه کنند تا شهرداری با هزینه کم و بهره‌وری بالا اداره شود.

وی تأکید کرد: لازم است اعتبارات به سمت و سوی درآمدهای پایدار از جمله توسعه گردشگری و بوم‌گردی با تقویت زیرساخت‌های مختلف به منظور درآمد پایدار برای شهر، رونق کسب و کار و ارتقای معیشت مردم کشیده شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار تقویت زیرساخت‌های مدیریت بحران، کنترل روانآب‌ها و افزایش ایمنی شهر را از دیگر مسائل مهم حوزه شهری برشمرد و بیان کرد: دشت شهرکرد به عنوان کانون ریزگرد مطرح بوده که لازم است طرح جامع جمع‌آوری، کنترل و هدایت آب‌های روان در سطح شهر با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی انجام شود تا از این طریق با تقویت آبخوان‌ها از فرونشست دشت شهرکرد و وقوع ریزگردها جلوگیری شود، یعنی باید اعضای شورای شهر و شهردار در راستای احیای دشت شهرکرد با جدیت تلاش کنند که راهکار بسیار آسان آن کمک از سایر دستگاه‌های اجرایی است.

وی توضیح داد: اگر به دنبال آبادانی شهرها، روستاها، شهرستان‌ها و همچنین استان هستیم باید امور با وحدت، وفاق و همدلی پیش رود تا پیشرفت و رونق حاصل شود، در غیر این صورت مجموعه به دلیل اختلاف با شکست مواجه خواهد شد، در حقیقت سوءتفاهم‌ها و اختلافات منجر به این خواهد شد که استان به جایگاه واقعی خود نرسد.

روند انتخاب شهردار شهرکرد

در ادامه مصطفی حیدری، رئیس شورای شهرکرد با اشاره به روند انتخاب شهردار، بیان کرد: ۲۳ مردادماه ۲۰ گزینه برای شهرداری شهرکرد در شورای شهر مطرح شد که با بررسی‌های صورت گرفته در جلسات مختلف، به چهار گزینه، سپس به دو گزینه و در نهایت به یک گزینه دست یافتیم، نامه‌ها به وزارت کشور و استانداری ارسال شد که روند انجام امور به دلیل اتفاقات در کشور با تاخیر انجام شد.

به گفته وی، شهردار جدید نیروی جوان و با سابقه ۱۷ سال فعالیت در شهرداری کاشان در سمت‌های مختلف بوده است.

همچنین عبدالصادق نجفی، سرپرست سابق شهرداری شهرکرد با بیان اینکه شهرداری نهاد خدماتی، مدنی و اجتماعی است، افزود: شهرداری دارای ۳۲۶ وظیفه بوده که غفلت در هر یک از وظایف منجر به نارضایتی خواهد شد.

وی ارتقای بودجه شهرداری شهرکرد از ۵۳۰ میلیارد تومان به ۵۵۰ میلیارد تومان، اجرای ۳۷ طرح عمرانی با اعتبار ۴۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، آماده‌سازی ۶۰۰۰ بسته سرمایه‌گذاری و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در امور شهری، نوسازی ۱۶ دستگاه اتوبوس، افزایش ۳۰ سانتی‌متری فضای سبز شهری و تجهیز ۲۱ نقطه شهر به دوربین‌های تصویری و ترافیکی را از جمله اقدامات صورت گرفته در مدت هفت ماه سرپرستی بیان کرد و گفت: در سفر ریاست جمهوری نوسازی ۱۰ دستگاه اتوبوس شهری، تصویب پنج میلیارد تومان اعتبار برای پارک بانوان شماره دو، تخصیص ۳۰۰۰ تن قیر رایگان و انعقاد تفام‌نامه ۲۰۰ میلیارد تومانی با راه و شهرسازی به منظور رفع مشکلات موجود از جمله در منظریه مدنظر قرار گرفت، البته در صورت عملیاتی شدن این اعتبار و در راستای تفاهم‌نامه مشکلات منظریه برطرف خواهد شد.

نقش مهم اصحاب رسانه در مدیریت شهری

در ادامه محمدحسین واحدیان، شهردار جدید شهرکرد اظهار کرد: باتوجه به رشد و توسعه روز افزون شهرها، درخواست‌‎های مورد نیاز شهروندان متفاوت شده است، به طوری‌که درخواست‌ها در گذشته از جنس سخت‌افزاری و اکنون از نوع نرم‌افزاری است.

وی گفت: مباحث سخت‌افزاری در شهرکرد نیازمند مطالعات و برنامه‌ریزی مدون و منسجم است، البته تعامل دستگاه‌های اجرایی به منظور پیشبرد و افزایش رشد و آهنگ توسعه شهر لازم است. مجموعه مدیریت شهری دست یاری به سوی همه مدیران داراز می‌کند تا در حوزه سخت‌افزاری اقدامات مطلوبی صورت گیرد.

شهردار شهرکرد ادامه داد: در کنار مسائل سخت‌افزاری، مسائل نرم‌افزاری موردنیاز است، همانطور که روح نیاز به جلا دارد باید روح در جسم جاری شود تا نشاط و شادابی در شهر رقم بخورد، روح‌بخشی به کالبد شهر به مردم برمی‌گردد که باید دوباره هویت شهری برای آن‌ها زنده شود تا سرزندگی صورت گیرد.

واحدیان تأکید کرد: اگر در حوزه زیباسازی شهری، فضای فرهنگی و آموزش شهروندی گام برداریم حُسن تعلق و مشارکت شهروندی با کمترین هزینه‌ها و در همه امور رقم خواهد خورد.

وی با اشاره به نقش مهم و مؤثر اصحاب رسانه در حوزه مدیریت شهری و شهروندان، بیان کرد: به دلیل نبود برقراری ارتباط میان شهروندان و مدیریت شهری مشکلات جدی در شهر ایجاد شده است، بنابراین اصحاب رسانه می‌توانند مرتفع‌کننده مشکلات باشند.

واحدیان گفت: مجموعه شهرداری برای خدمات‌رسانی به مردم شهرکرد تمام قد خواهد ایستاد تا اقداماتی که شایسته مردم است را انجام دهد.

در پایان این نشست، از زحمات هفت ماهه عبدالصادق نجفی، سرپرست شهرداری شهرکرد تقدیر و محمدحسین واحدیان به عنوان شهردار شهرکرد معرفی شد.

انتهای پیام
captcha