آغاز جهاد آبرسانی در کشور
کد خبر: 4080686
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
سردار سلیمانی خبر داد؛

آغاز جهاد آبرسانی در کشور

رئیس بسیج مستضعفین کشور با تأکید بر اینکه جهاد آبرسانی در کشور آغاز شده است، بیان کرد: همچنین اجرای طرح بهسازی جاده‌های روستایی و طرح آبخیز تا جالیز برای بالا بردن بهره‌وری در کشاورزی اجرا می‌شود و در این طرح‌ها حجم قابل توجهی از توان سپاه به صحنه آورده می‌شود.

نشست قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام در شهرکرد

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس بسیج مستضعفین کشور امروز سوم شهریورماه در نشست قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در چهارمحال و بختیاری که با حضور استاندار برگزار شد با اشاره به ظرفیت ایجاد شده در دولت سیزدهم برای استفاده از توان بسیج برای توسعه و آبادانی کشور، اظهار کرد: محرومیت‌زدایی مورد تأکید مقام معظم رهبری است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: طرح آبرسانی به روستاها، احداث مسکن محرومان، اجرای طرح آبخیز تا جالیز از جمله برنامه‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در راستای محرومیت‌زدایی است، همچنین مباحث اقتصاد مقاومتی نیز توسط سازمان بسیج سازندگی دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های محروم کشور محسوب می‌شود، گفت: باید از فرصت به‌وجود آمده و از تمامی ظرفیت‌های کشور برای محرومیت‌زدایی استفاده کرد.

سلیمانی با تأکید بر اینکه جهاد آبرسانی در کشور آغاز شده است، بیان کرد: همچنین اجرای طرح بهسازی جاده‌های روستایی و طرح آبخیز تا جالیز برای بالا بردن بهره‌وری در کشاورزی اجرا می‌شود و در این طرح‌ها حجم قابل توجهی از توان سپاه به صحنه آورده می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه در گام اول ۵۰ هزار مسکن برای محرومان در سراسر کشور احداث خواهد شد، تأکید کرد: می‌توان این عدد را تا ۲۰۰ هزار مسکن افزایش داد، استان‌هایی که بسترسازی کنند، فرصت بهره‌برداری بیش‌تری خواهند داشت تا اعتبار برگشت نخورد.

وی بیان کرد: تعدادی ماشین‌آلات و تجهیزات به سازمان‌های بسیج سازندگی در استان‌ها اختصاص پیدا کرده است، سازمان بسیج مستضعفین برای محرومیت‌زدایی در چهارمحال و بختیاری آمادگی دارد و باید از این فرصت خدمت‌گذاری نهایت استفاده را ببریم.

۱۸ هزار روستای کشور با تنش آبی مواجهند

در ادامه سردار زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به ورود سازمان بسیج به طرح آبرسانی در روستاهای کشور، اظهار کرد: قبل از آغاز کار روستاهای فاقد منبع آب شرب پایدار و دارای تنش آبی نزدیک به هشت هزار روستا اعلام شد، اما اکنون پس از بررسی این عدد به ۱۸ هزار روستا رسیده است.

وی افزود: مقرر شد در گام اول آبرسانی به ۷۱۳۸ روستا در دستور کار قرار بگیرد و چهار معین از بسیج سازندگی، نیروی زمینی، نیروی دریایی و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) برای استان‌های کشور تعیین و استان‌ها تقسیم شدند.

سردار زهرایی با بیان اینکه برای طرح آبرسانی در روستاهای محروم سال گذشته هفت هزار میلیارد تومان اعتبار نقدی اختصاص پیدا کرده است، یادآور شد: امسال نیز شش هزار میلیارد تومان اعتبار برای این طرح تخصیص یافت، تعداد روستاها با متمم می‌تواند تا ۱۰ هزار روستا افزایش پیدا کند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با تأکید بر اینکه ۹۲ میلیون هکتار در کشور نیازمند عملیات آبخیزداری است، توضیح داد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، ۳۱ میلیون هکتار عملیات آبخیزداری در کشور انجام شده است، برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور نیازمند ۳۷ هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم.

وی تأکید کرد: نهضت احیای یک‌هزار واحد صنعتی خرد، کوچک و متوسط به سازمان بسیج سازندگی واگذار شده است، در گذشته عارضه‌یابی واحدهای صنعتی راکد در دستور کار قرار داشت، اکنون احیای این واحدها نیز به این سازمان واگذار شده است.

آبرسانی سیار به ۱۵۰ روستا در دستور کار قرار دارد

در ادامه غلامعلی حیدری، استاندار، با اشاره به اینکه برای محرومیت‌زدایی در چهارمحال و بختیاری نیازمند استفاده از ظرفیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستیم، اظهار کرد: این استان از یک محرومیت تاریخی رنج می‌برد و به‌علت این مسائل شاهد مشکلات اجتماعی نیز هستیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه این استان سرچشمه سه رود بزرگ است، گفت: اما بسیاری از روستاهای این استان با تانکر آبرسانی می‌شوند، بسیاری از روستاهای مناطق محروم از دسترسی به راه آسفالت محروم هستند، سیل اخیر نیز اهمیت آبخیزداری را گوشزد کرد.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ روستا در چهارمحال و بختیاری فاقد منبع تامین آب شرب پایدار هستند، بیان کرد: در گام اول باید عملیات اجرایی بهسازی ۶۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان تا قبل از فرارسیدن فصل بارندگی در راستای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در استان تسریع و به پایان برسد، آبرسانی سیار به ۱۵۰ روستا در دستور کار قرار دارد.

حیدری در ادامه با اشاره به اینکه در طرح آبخیز تا جالیز با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و وزارت جهادکشاورزی در استان‌ها اجرا خواهد شد، گفت: در گام اول احداث ۱۵ سد خاکی پیشنهاد شده است، همچنین درصدد هستیم برای افزایش بهره‌وری در حوزه کشاورزی و مدیریت مصرف آب در این حوزه ۱۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی زیر کشت رفته برای آبیاری نوین مورد تأکید قرار گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی باید پروژه‌های محرومیت‌زدایی استان با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) را از طریق وزارتخانه مربوطه پیگیری کنند، بیان کرد: تلاش شود سهمیه محرومیت‌زدایی باتوجه نیاز استان دیده شود.

وی با بیان اینکه در سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری مصوب شد تا وزرات نیرو، تامین آب شرب پایدار برای ۳۰۰ روستا را انجام دهد، یادآور شد: تحقق این مسئله باید با جدیت دنبال شود، از ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) نیز می‌توان برای این مسئله استفاده کرد.

انتهای پیام
captcha