مدیریت سد زاینده‌رود ملی شود
کد خبر: 4080635
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۹
استاندار چهارمحال‌وبختیاری:

مدیریت سد زاینده‌رود ملی شود

 استاندار چهارمحال‌وبختیاری در خصوص بازگشایی دریچه‌های سد زاینده‌رود و گل‌آلود شدن آب این رودخانه، گفت: پس از تماس با وزیر نیرو دریچه‌های سد به سرعت بسته شد، با توجه به اینکه سه استان از آب این سد استفاده می‌کنند، مدیریت سد باید ملی باشد.

غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال‌وبختیاری، دوم شهریورماه در برنامه تلویزیونی شب‌های بام ایران با گرامیداشت هفته دولت، اظهار کرد: این نامگذاری به‌مناسبت شهادت شهیدان باهنر و رجایی انجام شده است که این شهدا نماد بارز مردم‌داری و خدمت صادقانه هستند و باید الگوی تمامی مسئولان قرار بگیرند.

استاندار چهارمحال‌وبختیاری افزود: خدمات دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف قابل توجه است، برای مثال در حوزه بهداشت و درمان با انجام واکسیناسیون گسترده در پیشگیری و کنترل بیماری کرونا، شاهد توفقیات بودیم.

وی با تأکید بر اینکه دولت سیزدهم در حوزه دیپلماسی فعال و متوازن وارد شد، گفت: همچنین دولت توفیقات خوبی در حوزه مسکن ملی، تجارت خارجی و محرومیت‌زدایی داشته است.

حیدری با بیان اینکه سفرهای ریاست جمهوری به استان‌ها با هدف تحقق عدالت اجتماعی انجام می‌شود، تأکید کرد: در سفر ریاست جمهوری به استان، بالغ بر ۲۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای استان مصوب و بخشی از این اعتبارات به استان ابلاغ شد.

استاندار چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه در هفته دولت سال‌ جاری بیش از ۳۰۰ طرح افتتاح و بهره‌برداری می‌شود، بیان کرد: همچنین ۹۱ پروژه در این هفته کلنگ‌زنی خواهد شد، تمرکز دولت در استان اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است.

روند جذب اعتبارات سرعت گرفته است

وی با تأکید بر اینکه جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات سال ۱۴۰۰ مورد تأکید است، گفت: روند جذب اعتبارات در چند ماه اخیر سرعت گرفته است، همچنین با تزریق اعتبار، پروژه‌های راکد در استان فعال شده‌اند. قطعاً ۷۰۰ پروژه راکد استان پس از تزریق اعتبارات سفر ریاست جمهوری تحرک بیشتری خواهد داشت و استان تبدیل به یک کارگاه برای تکمیل این پروژه‌ها خواهد شد.

حیدری با اشاره به اینکه توسعه راه‌های ارتباطی چهارمحال‌وبختیاری را از بن‌بست خارج خواهد کرد، یادآور شد: در سفر ریاست جمهوری به استان ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه راه‌آهن مبارکه ـ سفیددشت به شهرکرد اختصاص پیدا کرده است، همچنین در صورت استقبال مردم، تعداد پروازهای فرودگاه بین‌المللی شهرکرد نیز افزایش پیدا می‌کند.

استاندار چهارمحال‌وبختیاری بیان کرد: با کار روتین و اداری نمی‌توان مسائل و مشکلات مردم را حل کرد، بنابراین کار جهادی در اولویت کاری دولت در استان قرار دارد، اما نباید کیفیت را فدای سرعت کنیم.

وی در خصوص بحران آب در شهرکرد، توضیح داد: کاهش کدورت آب چشمه کوهرنگ محسوس است و به‌زودی این چشمه به‌طور کامل وارد مدار خواهد شد، طرح‌های پدافندی نیز برای بحران‌های احتمالی فعال خواهند ماند.

حیدری تصریح کرد: عملکرد رسانه ملی، رسانه‌های گروهی و خبرنگاران در انعکاس دغدغه‌های مردم در بحران آب شرب شهرکرد قابل تقدیر است و خبرنگاران رسانه ملی نیز هم‌پای مسئولان در صحنه‌های مختلف حضور داشتند.

کار جهادی؛ اولویت کاری دولت

استاندار چهارمحال‌وبختیاری در خصوص بازگشایی دریچه‌های سد زاینده‌رود و گل‌آلود شدن آب رودخانه زاینده‌رود، گفت: پس از تماس با وزیر نیرو دریچه‌های سد به سرعت بسته شد، باتوجه به اینکه سه استان از آب این سد استفاده می‌کنند، مدیریت سد باید ملی باشد تا شاهد دغدغه و نگرانی مردم نباشیم.

وی در ادامه در خصوص مشکلات شهرک منظریه شهرکرد، اظهار کرد: در ابتدای سال‌ جاری مانور خدمت با بسیج امکانات دستگاه‌های اجرایی با جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی و زباله‌ها در این شهرک آغاز شد و کار برای ایجاد زیرساخت‌، آسفالت معابر و ایجاد فضای سبز ادامه دارد.

حیدری ادامه داد: در سفر ریاست جمهوری به چهارمحال‌وبختیاری ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای برای تکمیل زیرساخت‌ها به شهرک منظریه اختصاص پیدا کرد که پس از تزریق اعتبار، شهرداری عملیات اجرایی را پیگیری خواهد کرد.

استاندار چهارمحال‌وبختیاری در پایان با تأکید بر اینکه مردم نجیب استان در بحران سیل و آب همراهی بسیار خوبی با مسئولان داشتند، تصریح کرد: عملکرد دولت سیزدهم در استان باید توسط مردم قضاوت شود، قطعاً از انتقادات با آغوش باز استقبال می‌کنیم، تمام توان خود را برای خدمت به مردم به کار خواهیم گرفت.

انتهای پیام
captcha