قرآن‌آموزان طرح قرآنی «تسنیم» در شهرکرد تجلیل شدند
کد خبر: 4079415
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹

قرآن‌آموزان طرح قرآنی «تسنیم» در شهرکرد تجلیل شدند

آیین اختتامیه پنجمین دوره طرح قرآنی «تسنیم» با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، مدیر حوزه‌ علمیه استان، مدیر مدرسه قرآن‌محور امامیه شهرکرد، رئیس مجمع‌القرآن فاطمیون گراش و اساتید و دست‌اندکاران این طرح در شهرکرد برگزار و قرآن‌آموزان این طرح تجلیل شدند.

اختتامیه طرح قرآنی تسنیم در شهرکرد

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، آیین اختتامیه پنجمین دوره طرح قرآنی «تسنیم» امروز، ۲۹ مردادماه با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، مدیر حوزه‌ علمیه استان، مدیر مدرسه علمیه قرآن‌محور امامیه شهرکرد، رئیس مجمع‌القرآن فاطمیون گراش و اساتید و دست‌اندکاران این طرح در شهرکرد برگزار شد؛ در این آیین اساتید، عوامل اجرایی و نیز ۵۷ نفر از قرآن‌آموزان طرح قرآنی تسنیم در حضور خانواده‌هایشان تجلیل شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن فاطمی، مدیر حوزه علمیه با اشاره به اینکه اگر باورهای آسمانی ما جامه عمل بپوشند خیر و سعادت دنیا و آخرت شامل حال ما می‌شود، اظهار کرد: پیامبر(ص) دو ثقل ارزشمند یعنی قرآن و عترت(ع) برای ما به یادگار گذاشتند و نسبت به بهره‌گیری از این گنجینه‌ها توصیه و سفارش کرده‌اند.

بسیج امکانات مدرسه امامیه برای طرح قرآنی تسنیم

وی با بیان روایتی از پیامبر(ص) که فرمودند « أدِّبوا أولادَكُم على ثَلاثِ خِصالٍ: حُبِّ نَبيِّكُم، و حُبِّ أهلِ بَيتِهِ، و قِراءةِ القرآنِ»، ادامه داد: ایشان توصیه کردند که فرزندان خود را بر اساس سه خصلت یعنی محبت به پیامبر(ص)، دوست داشتن اهل‌بیت(ع) و قرائت قرآن کریم تربیت کنید؛ پیداست که آموزش قرآن به فرزندان مسیر سعادت فرد و اجتماع را هموار می‌کند.

فاطمی در خصوص برپایی طرح قرآنی تسنیم در مدرسه علمیه امامیه شهرکرد، تصریح کرد: بهار امسال بود که پیشنهاد برپایی این دوره حفظ برای تابستان در شهرکرد از سوی رئیس مجمع‌القرآن فاطمیون گراش پیشنهاد شد و ما نیز استقبال کردیم.

مدیر مدرسه قرآن‌محور امامیه شهرکرد گفت: تمام عوامل و امکانات مدرسه بسیج در خدمت طرح قرآنی قرار داده شد و اساتید نیز از میان قرآنیان استان انتخاب شدند که در کسوت استاد سابقه کار در این حوزه را داشتند.

فعال شدن ظرفیت مدرسه تخصصی حفظ قرآن

حجت‌الاسلام والمسلمین اسحاق سعیدی، مدیر حوزه علمیه برادران استان در این آیین با اشاره به اینکه نوجوانان حاضر در این محفل در طی دو ماه با قرآن مأنوس شده و گوشت و خون آنان با آیات نورانی این کتاب آسمانی آمیخته شده است، اظهار کرد: این رویکرد راه روشن و مسیری نورانی را در پیش روی آنان قرار داده است تا در زندگی فردی و اجتماعی استفاده کنند.

وی با ذکر حدیثی از پیامبر(ص) که فرمودند «حَمَلَةُ القُرآنِ هُمُ المَحفوفونَ بِرَحمَةِ اللّه»، ادامه داد: حاملان و حافظان قرآن کریم بر طبق این حدیث نبوی، مشمول و در ذیل رحمت الهی قرار دارند. ایشان ادامه می‌دهند که حافظان قرآن «المَلبوسونَ بِنورِ اللّه عزوجل» هستند یعنی به نور خداوند عزوجل پوشيده شده‌اند.

سعیدی تصریح کرد: بر طبق این حدیث از پیامبر(ص): کسی با حافظان قرآن کریم دشمنی کند در حقیقت با خدا دشمنی کرده است و کسی که با حاملان و حافظان قرآن دوست باشد، با خدا دوستی کرده است که این گویای شأن و منزلت این افراد است.

وی با تقدیر از دست‌اندرکاران و فعالان طرح قرآنی تسنیم، بیان کرد: خوشبختانه اجرای این طرح، ظرفیت قرآنی مدرسه تخصصی حفظ را فعال‌تر از گذشته کرد و امید است دوره بعدی این طرح موسع‌تر و فعال‌تر تداوم یابد.

استقبال مردم از طرح‌های خوب قرآنی

در پایان، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید بصیری، رئیس مجمع‌القرآن فاطمیون گراش با اشاره به اینکه طرح قرآنی تسنیم با تأخير در شهرکرد آغاز شد، اظهار کرد: قطعاً با آغاز به‌موقع و تبلیغات بیشتر این توان وجود داشت که شمار بیشتری از افراد را به این طرح جذب کرد و تا سقف هزار نفر افزایش داد، چرا که بعد از آغاز طرح بسیاری از خانواده‌ها نسبت به حضور فرزندانشان در طرح ابراز تمایل داشتند و این تجربه را برای دوره‌های بعدی کسب کردیم.

وی با ذکر اینکه برخی شهرستان‌های چهارمحال‌وبختیاری برای برگزاری طرح قرآنی تسنیم اعلام آمادگی کرده‌اند، ادامه داد: فعالان قرآنی در شهرستان‌های فارسان و لردگان مشتاقند که این طرح را برای قرآن‌آموزان و افراد علاقه‌مند برگزار کنند؛ پیداست که اگر برنامه‌ها و طرح‌های قرآنی خوبی در اختیار مردم قرار گیرد، مشتاق و پای کارند.

بصیری با تأکید بر اینکه برای قرآن‌آموزان تبیین شده است که بعد از گذراندن دوره قرآنی باید متفاوت از قبل باشند، گفت: همچنین به آنان تأکید شده است که آموزه‌های قرآن در ساحت‌های گوناگون و به‌ویژه احسان و نیکی به والدین را مورد دقت قرار دهند و رعایت کنند.

رئیس مجمع‌القرآن فاطمیون بیان کرد: بعد از پایان دوره به خانواده‌ها تأکید شده است که حفظ قرآن را رها نکنند؛ این مجموعه طرح‌های دیگری نظیر حفظ روزانه و تلفنی دارد که نوجوانان می‌توانند از این طرق، روند حفظ را ادامه دهند و یا در کلاس‌های حفظ مراکز قرآنی استان حتماً شرکت کنند.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ج.
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۵/۲۹ - ۱۴:۵۴
0
0
حفظ شبانه روزی کیفیت ندارد.
captcha