«طرح قرآنی تسنیم» در شهرکرد آغاز شد
کد خبر: 4068037
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
با حضور ۵۵ قرآن‌آموز از سراسر کشور

«طرح قرآنی تسنیم» در شهرکرد آغاز شد

پنجمین دوره «طرح قرآنی تسنیم» که با همکاری مؤسسه مجمع القرآن فاطمیون شهرستان گراش استان فارس و مدرسه علمیه قرآن‌محور امامیه شهرکرد برگزار می‌شود، در شهرکرد آغاز شد.

طرح قرآنی تسنیم در شهرکرد

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، آیین افتتاحیه پنجمین دوره «طرح قرآنی تسنیم» با مشارکت 55 قرآن‌آموز از سراسر کشور و با حضور نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری، مدیر حوزه علمیه استان، مدیر حوزه علمیه امامیه شهرکرد و مسئول این طرح در مؤسسه مجمع القرآن فاطمیون شهرستان گراش امروز، 11 تیرماه در شهرکرد برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن فاطمی، مدیر حوزه علمیه امامیه شهرکرد در این آیین اظهار کرد: طرح قرآنی تسنیم به همت مؤسسه مجمع القرآن فاطمیون شهرستان گراش استان فارس، امسال با میزبانی شهرکرد و گراش برگزار می‌شود.

وی با اشاره به همکاری مدرسه علمیه قرآن‌محور امامیه شهرکرد و برگزاری آن در محل این مدرسه علمیه گفت: شرکت‌کنندگان سه جزء قرآن کریم را در طی دو ماه تابستان حفظ می‌کنند.

مدیر حوزه علمیه امامیه شهرکرد گفت: این طرح به صورت شبانه‌روزی، همراه با امکانات خوابگاهی و رفاهی و ویژه طلاب برادر سنین ۱۲ تا ۲۵ سال طراحی شده است که از امروز و به مدت دو ماه در مدرسه علمیه امامیه شهرکرد آغاز می‌شود.

حضور 120 قرآن‌آموز در پنجمین دوره طرح تسنیم

همچنین مهران دارابی، مسئول «طرح قرآنی تسنیم» و مدیر دارالتحفیظ مؤسسه مجمع القرآن فاطمیون شهرستان گراش استان فارس در حاشیه این آیین به خبرنگار ایکنا گفت: امسال، پنجمین سالی است که طرح تسنیم در حال برگزاری است و قرآن‌آموزانی از سراسر کشور هر سال در این طرح با محوریت حفظ سه جزء قرآن کریم شرکت می‌کنند که امسال این طرح هم در گراش برای آقایان و بانوان و هم در شهرکرد ویژه آقایان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: امسال در مجموع، 120 قرآن‌آموز در این طرح حضور دارند که بعد از دو ماه حضور در این طرح، موفق به حفظ جزءهای 1، 2 و 30 می‌شوند و در آینده نیز می‌توانند با حضور در برنامه‌های قرآنی دیگر این مؤسسه موفق به حفظ کل قرآن شوند.

دارابی گفت: پنجمین دوره طرح قرآنی تسنیم از نهم تیرماه تا 28 مردادماه به مدت 52 روز برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان در طی این مدت و به‌صورت شبانه‌روزی موفق به حفظ می‌شوند؛  شرکت‌کنندگانی از شهرهای گراش، لارستان، خنج، لامرد، مهر، هرمزگان، کرمان، قیر و کارزین، میمند، اقلید، شهرکرد، لردگان، بروجن، تهران، کرج و داراب در این طرح حضور دارند.

مسئول طرح قرآنی تسنیم گفت: برگزاری کلاس ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، برگزاری کلاس‌های احکام و اخلاق، اردوهای زیارتی و سیاحتی، برگزاری کلاس تجوید، اعطای مدرک حفظ و برنامه‌های ورزشی از مزایای طرح قرآنی تسنیم است.

انتهای پیام
captcha