برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات قرآن چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4072334
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹

برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات قرآن چهارمحال‌وبختیاری

مرحله شهرستانی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استان در بخش آوایی بانوان از صبح امروز،30 تیرماه در امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون(س) شهرکرد آغاز شد و فردا ۳۱ تیرماه با برگزاری این مسابقات در بخش آقایان ادامه می‌یابد.

مسابقات سراسری قرآن

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، مرحله شهرستانی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استان در بخش آوایی بانوان از صبح امروز، ۳۰ تیرماه در امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون(س) شهرکرد آغاز شد. در این مرحله، دو منطقه شهرکرد و بروجن تعریف شده‌اند که منطقه شهرکرد شامل شهرستان‌های شهرکرد، بن، سامان، کوهرنگ و فارسان و منطقه بروجن شامل شهرستان‌های بروجن، لردگان، کیار و اردل است. همچنین مرحله شهرستانی این مسابقات در روزهای ۲۸ و ۲۹ تیرماه با حضور ۴۱ متسابق بانو و آقا در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بروجن برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن امیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در جریان این رویداد قرآنی به خبرنگار ایکنا گفت: مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن در دو منطقه شهرکرد و بروجن از ۲۸ تیرماه آغاز شده و فردا ۳۱ تیرماه با برگزاری این مسابقات در بخش آقایان در امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون(س) شهرکرد پایان می‌یابد تا برگزیدگان راه‌یافته به مرحله استانی مشخص شوند.

وی با ذکر اینکه تمام تمهیدات لازم برای برگزاری حضوری این مرحله اندیشیده شده است، اضافه کرد: با توجه به بهبود شرایط و واکسیناسیون عمومی، این دوره از مسابقات به صورت حضوری برگزار می‌شود. 

امیری در خصوص داوران این دوره از مسابقات، بیان کرد: خوشبختانه با اجرای طرح ساماندهی داوران قرآن از سوی ستاد مسابقات قرآن اوقاف، تعدادی از بانوان قرآنی استان موفق شدند این طرح را با موفقیت طی کنند و این ظرفیت وجود دارد که از این ظرفیت داوری در مسابقات سراسری قرآن در سایر استان‌ها نیز استفاده شود.

وی تأکید کرد: در طی دو دوره طرح ساماندهی داوران قرآن، چهار بانوی قرآنی توانستند مدرک داوری را کسب کنند که علاوه بر داوری در مسابقات قرآن در استان به دیگر استان‌ها نیز دعوت شده‌اند.

امیری در خصوص داوران این دوره از مسابقات در بخش برادران تصریح کرد: تا کنون یک داور قرآن استان توانسته مدرک داوری طرح ساماندهی را دریافت کند و مابقی داوران این دوره در بخش برادران از اساتید و داوران برجسته استان هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بیان کرد: در بخش آوایی بانوان ۸۶ متسابق بانو و ۶۰ متسابق آقا در منطقه شهرکرد و نیز ۳۲ بانو و ۱۹ آقا در منطقه بروجن به رقابت با یکدیگر در رشته‌های حفظ (پنج جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل)، ترتیل، قرائت و اذان می‌پردازند. صدور کارنامه بلافاصله پس از اجرای هر متسابق برای اطلاع این افراد از نمرات خود پیش‌بینی شده است و متسابقانی که مایل داشتند فیلم اجرای آنان در اختیارشان قرار می‌گیرد.

امیری گفت: مرحله استانی رشته‌های معارفی نیز در تاریخ ۱۲ مردادماه به صورت سراسری برگزار خواهد شد؛ همچنین ضبط آثار در رشته دعاخوانی همزمان با برگزاری مرحله استانی مسابقات انجام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha