جذب طلاب در مدرسه تخصصی حفظ بروجن افزایش می‌یابد
کد خبر: 4064101
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۰

جذب طلاب در مدرسه تخصصی حفظ بروجن افزایش می‌یابد

مدیر مدرسه تخصصی حفظ قرآن کریم بروجن گفت: برای گسترش فعالیت و جذب بیشتر طلاب تا ۴۰ نفر، احداث ساختمان این مرکز در دست انجام است که اگر این ساختمان تکمیل شود ظرفیت جذب گسترده طلاب علاقه‌مند نیز ایجاد خواهد شد.

حفظ قرآن

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی برجیان، مدیر مدرسه تخصصی حفظ قرآن کریم بروجن و مدرس حوزه علمیه برادران بروجن در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری در خصوص روند فعالیت نخستین مدرسه تخصصی حفظ قرآن استان، اظهار کرد: این مدرسه از پاییز سال گذشته فعالیت خود را با جذب حدود ۱۰ طلبه آغاز کرد که هدف از دایر کردن مدرسه تخصصی حفظ قرآن، علاوه بر تربیت نیروهای حوزوی و دینی آموزش پنج‌ساله حفظ قرآن است تا شاهد ورود حافظان توانمند به عرصه فعالیت‌های قرآنی استان باشیم.

وی با ذکر اینکه بخشی از طلاب در حفظ پنج‌ساله و برخی دیگر در حفظ سه‌ساله قرآن کریم مشغول حفظ هستند، ادامه داد: حافظان طرح سه‌ساله امسال به حفظ ۱۰ جزء نایل شدند و در آزمون حفظ ۱۰ جزء در اردیبهشت‌ماه شرکت کردند که روند حفظ آنان همچنان ادامه دارد.

برجیان با اشاره به اینکه فرآیند جذب طلبه برای سال تحصیلی پیش رو آغاز شده است، گفت: حدود ۶۰ نفر تاکنون ثبت‌نام کرده‌اند که این افراد در یک طرح تابستانی ۴۵ روزه شرکت داده می‌شوند و در نهایت، ۱۰ نفر برگزیده برای ورود به مدرسه تخصصی حفظ گزینش خواهند شد.

این حافظ کل قرآن کریم تأکید کرد: در این ۴۵ روز استعداد حفظ و دیگر مؤلفه‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و افراد علاقه‌مندی که در حفظ قرآن مستعد باشند در مدرسه تخصصی حفظ پذیرش خواهند شد.

برجیان محدودیت فضا را یکی از دلایل پذیرش محدود مدرسه تخصصی حفظ بروجن بیان کرد و افزود: برای گسترش فعالیت و جذب شمار بیشتر طلاب تا ۴۰ نفر، احداث ساختمان جدید در دست انجام است که اگر این ساختمان تکمیل شود ظرفیت جذب گسترده طلاب علاقه‌مند نیز ایجاد خواهد شد.

مدیر مدرسه تخصصی حفظ قرآن کریم بروجن گفت: ترجیح این است که استعدادهای زبده و برتر در امر حفظ قرآن انتخاب شوند که علاوه بر حفظ آیات، به مباحث مفاهیم و ترجمه و تفسیر نیز می‌پردازند، دوره حفظ این افراد همزمان با فراغت از تحصیل حوزوی به پایان می‌رسد.

انتهای پیام
captcha