مدرسه علمیه گندمان آغاز به کار کرد / تربیت طلاب با رویکرد قرآنی
کد خبر: 3998645
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۳

مدرسه علمیه گندمان آغاز به کار کرد / تربیت طلاب با رویکرد قرآنی

مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) بروجن گفت: مدرسه نورالثقلین گندمان به‌عنوان شعبه‌ای از مدرسه علمیه بروجن کار خود را در سال تحصیلی جدید با حدود ۲۰ طلبه آغاز کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا مهدیه، مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) بروجن در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌و‌بختیاری با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید در این مدرسه از هفته گذشته، اظهار کرد: در حال حاضر، به‌دلیل شرایط کرونایی و عدم تکمیل روند واکسیناسیون طلاب و مدرسان حوزه علمیه، کلاس‌ها به‌صورت مجازی برگزار می‌شود و پیش‌بینی می‌شود در آبان‌ماه شرایط لازم برای برگزاری حضوری کلاس‌ها فراهم شود؛ تا کنون حدود ۵۰ درصد طلاب بروجن دز اول واکسن را دریافت کرده‌اند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) بروجن با ذکر اینکه امسال آموزش طلاب در این مدرسه با رویکرد قرآنی و آموزش حفظ قرآن کریم انجام می‌شود، افزود: امسال برای نخستین بار در استان و به‌عنوان یکی از شهرهای پیشگام کشور، طلاب جدید از آموزش تخصصی حفظ قرآن بهره‌مند می‌شوند.

آغاز به کار مدرسه تخصصی حفظ قرآن در بروجن

مهدیه تصریح کرد: تصمیم بر آن شد که با دایر کردن مدرسه تخصصی حفظ قرآن به موازات کار مدرسه علمیه بروجن، علاوه بر تربیت نیروهای حوزوی و دینی، آموزش پنج‌ساله حفظ قرآن در دستور کار قرار گیرد تا شاهد ورود حافظان کل قوی و توانمند به عرصه فعالیت‌های قرآنی استان باشیم؛ اولویت پذیرش طلاب در این مدرسه از میان دانش‌آموزان پایه نهم متوسطه است اما افراد علاقه‌مند در سنین بالاتر نیز پذیرش شده و مشغول به تحصیل هستند.


بیشتر بخوانید:


وی بیان کرد: طلاب پذیرش شده برای سال تحصیلی جدید از هفته گذشته کلاس‌های خود را با رویکرد حفظ قرآن کریم آغاز کرده‌اند و مجموع طلاب مشغول به تحصیل در پایه‌ها و سطوح مختلف در مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) بروجن حدود ۶۰ طلبه است که با حدود ۲۰ طلبه پذیرش شده در گندمان در مجموع حدود ۷۵ الی ۸۰ طلبه در بروجن سال تحصیلی جدید را آغاز کرده‌اند.

تأسیس مدرسه علمیه گندمان در راستای اجرای نیت واقف

مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) با اشاره به آغاز پذیرش طلبه در مدرسه علمیه جدیدالتأسیس نورالثقلین گندمان، بیان کرد: این مدرسه به‌عنوان شعبه‌ای از مدرسه علمیه بروجن کار خود را از سال تحصیلی جدید با حدود ۲۰ طلبه آغاز کرده است و با توجه به شرایط کرونایی استقبال از این مدرسه مطلوب بوده است.

مهدیه در پاسخ به این پرسش که چه ظرفیتی در شهر گندمان برای دایر کردن مدرسه علمیه وجود دارد، تصریح کرد: به‌دنبال اقدام یک خیر گندمانی که منزل خود به مساحت یک‌هزار متر مربع در دو طبقه را با نیت تأسیس مدرسه علمیه و آموزش طلاب برادر در گندمان وقف کرده بود، این مدرسه آغاز به کار کرد؛ از آنجا که بر طبق قانون در حال حاضر راه‌اندازی حوزه علمیه جدید و مستقل در شهرها ممنوع است، مسئولان حوزه علمیه استان تصمیم گرفتند که مدرسه علمیه نورالثقلین گندمان به‌عنوان شعبه‌ تکمیل‌کننده مدرسه علمیه بروجن دایر و فعال شود.

وی تصریح کرد: در واقع، هدف از تأسیس مدرسه نورالثقلین گندمان تقویت مدرسه علمیه بروجن است چرا که طلاب این منطقه بسیار مستعدند و باید رسیدگی به آن‌ها به نحو مطلوب صورت پذیرد، جذب طلبه برای مدرسه نورالثقلین با دقت بالا انجام شده و در حال حاضر زیر نظر مدرسه علمیه بروجن فعالیت خواهد کرد.

مهدیه گفت: مدرسه علمیه نورالثقلین گندمان علاوه بر ساختمان موقوفه، یک زمین‌ کشاورزی موقوفه نیز در اختیار دارد که به‌عنوان پشتیبان مخارج مدرسه از سوی خیر گندمانی وقف شده است بنابراین می‌توان آینده روشنی را برای این مدرسه پیش‌بینی کرد.

انتهای پیام
captcha