طرح مطالبات بانوان قرآنی چهارمحال‌وبختیاری با معاون رئیس‌جمهور
کد خبر: 4064098
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۶

طرح مطالبات بانوان قرآنی چهارمحال‌وبختیاری با معاون رئیس‌جمهور

رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی چهارمحال‌وبختیاری گفت: مطالبات و دغدغه‌های بانوان فعال قرآنی استان جمع‌آوری و هم به‌صورت شفاهی و هم به صورت مکتوب به سمع و نظر معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده رسید.

مریم قاسمی، رئیس هیئت اندیشه ورز بانوان قرآنی چهارمحال و بختیاری

مریم قاسمی کُرانی، رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به نشست اقشار مختلف بانوان استان با انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در دولت سیزدهم همزمان با سفر ریاست جمهوری به استان در هفته گذشته و طرح مطالبات و مشکلات زنان در حوزه‌های مختلف، اظهار کرد: بر این اساس، مطالبات بانوان فعال قرآنی استان نیز جمع‌آوری و هم به‌صورت شفاهی در جلسه و هم به صورت مکتوب تحویل معاون رئیس‌جمهور شد.

وی در خصوص موارد مطرح شده به نمایندگی از جامعه قرآنی به‌ویژه بانوان قرآنی استان، افزود: خواسته اول ناظر به استخدام بود با این توضیح که استخدام فعالان و فرهیختگان قرآنی در بدنه دستگاه‌ها و نهادها قطعاً می‌تواند در ترویج سبک زندگی قرآنی و حل بسیاری از آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرین باشد.

قاسمی تصریح کرد: قرآنیان سالهاست در انتظار به‌کار گرفته شدن در نهادها و ادارات هستند و در برخی موارد سن استخدام آنان در این امید و انتظار به پایان رسیده است، اما در دولت مردمی این انتظارها دوباره جان گرفته‌اند.

این حافظ کل قرآن کریم با تأکید بر اینکه قوانینی در خصوص استخدام فعالان قرآنی وجود ندارد، گفت: اقشار مختلف فرهیختگان قرآنی باید در قوانین استخدامی دیده شوند، البته قوانینی مبنی بر به کارگیری حافظان وجود دارد که در مقام اجرا بسیار ضعیف و ناامیدکننده هستند.

قاسمی با اشاره به آموزش دو ساله حدود دو هزار نفر در سراسر کشور در طرح خاتم‌الاوصیا(عج)، بیان کرد: این افراد که عده‌ای از فعالان قرآنی استان ما را نیز شامل می‌شد با وعده استخدام در آموزش و پرورش و با صرف هزینه و وقت در طی دو سال تحت آموزش‌های تخصصی و جامع تربیت مربی قرآن کریم قرار گرفته و با انگیزه و سطح عالی فارغ‌التحصیل شدند اما بعد از طی چندین سال هنوز بلاتکلیف هستند.

وی بیمه قرآنیان را موضوع دیگر مطرح شده با معاون رئیس‌جمهور دانست و بیان کرد: تعداد اندکی از فعالان قرآنی تحت عناوینی از بیمه بهره‌مند هستند و عمده فعالان قرآنی اعم از مربیان، مدیران مؤسسات و مراکز قرآنی، حافظان و قاریان و غیره از بیمه محرومند که می‌طلبد تمهیدی برای این موضوع اندیشیده شود.


بیشتر بخوانید:


رئیس هیئت اندیشه‌‌ورز بانوان قرآنی استان تأکید کرد: اعتبارات قرآنی مصوب برای امور قرآنی بسیار ناچیز است و جوابگوی حمایت از فعالیت‌های ۲۹۰ جلسه خانگی، ۱۵۰ خانه قرآن شهری و روستایی و ۵۰ مؤسسه قرآنی یعنی در مجموع حدود ۵۰۰ مرکز و جلسه فعال قرآنی استان نیست.

قاسمی تجلیل از قرآنیان را مورد اشاره قرار داد و گفت: تجلیل از قرآنیان افتخارآفرین قابل قیاس با تشویق دیگر اقشار افتخارآفرین جامعه از جمله ورزشکاران نیست و متأسفانه این قشر با کم‌لطفی‌ها و کمترین توجه و دیده شدن مواجه هستند، مقام‌آوران قرآنی استان حتی در حد نصب بنر در سطح شهر نیز دیده نمی‌شوند و تجلیلی از آنان انجام نمی‌شود؛ نمونه اخیر آن حافظان برگزیده استان در طرح تجلیل از ۱۱۴ حافظ برتر کشور بود که هنوز تجلیل نشده‌اند.

این بانوی فعال قرآنی استان توجه جدی به آموزش قرآن و ترویج سبک زندگی قرآنی در مدارس را دیگر مطالبه جامعه قرآنی استان برشمرد و توضیح داد: یکی از مطالبات جدی هیئت‌ اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان تقویت فرهنگ قرآنی در آموزش و پرورش است چرا که مهم‌ترین سن برای تربیت سن نوجوانی و بهترین اسباب تربیت، قرآن کریم است همچنان که امام علی(ع) در نامه ۳۱ نهج‌البلاغه به این موضوع اشاره دارند.

قاسمی تصریح کرد: امروز در برخی موارد شاهدیم که معلمانی باسواد، باتجربه درسی جز درس قرآن به تدریس این درس می‌پردازند که خسارت‌های عدیده‌ای را می‌تواند به بار بیاورد و باعث دلسردی و دلزدگی و چه بسا ایجاد شبهه در میان نوجوانان شود؛ لذا می‌طلبد یا معلمان شاغل دوره‌های توانمندسازی و بازآموزی را پشت سر بگذارند و یا مربیان توانمند و متخصص به کارگیری شوند و حوزه قرآن آموزش و پرورش به دست آنان سپرده شود.

وی با تأکید بر اینکه مربی قرآن بومی در برخی مناطق محروم استان وجود ندارد، بیان کرد: این امر باعث می‌شود که به دلیل دشواری‌ها در دعوت از مربیان غیربومی و دسترسی به مربی قرآن شاهد عقب‌ماندگی اهالی در حوزه قرآنی باشیم، مطالبه ما این است که تمهیداتی برای تربیت مربیان قرآن بومی در مناطق محروم اندیشیده شود.

قاسمی با اشاره به مشکلاتی که در ایام کرونا بر مؤسسات و مراکز قرآنی استان تحمیل شد، تصریح کرد: در این دوران که مبالغ اجاره‌بها بر دوش مدیران این مراکز سنگینی می‌کرد، مراکز فرهنگی و قرآنی تنها می‌توانستند از همان تسهیلاتی که به مراکز تجاری داده می‌شد استفاده کنند. از آنجا که این مبالغ با سود بالا و بازپرداخت کوتاه‌مدت اعطا می‌شد، عمده مراکز قرآنی نتوانستند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی گفت: انتظار می‌رود که به مراکز قرآنی به دیده مراکز تجاری در اعطای تسهیلات نگاه نشود بلکه می‌طلبد تسهیلات ویژه و با شرایط ساده‌تری مدنظر آنان باشد. همچنین تشویق و تجلیل مراکز و مؤسسات قرآنی موفق در مناطق مختلف استان می‌تواند در ایجاد انگیزه و تداوم موفقیت‌ها مؤثر باشد.

رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان در پایان تأکید کرد: این هیئت متشکل از بانوان فرهیخته و صاحب ایده است که طرح‌های فراوانی برای ارتقای سطح فعالیت‌های قرآنی استان بر روی کاغذ دارند اما متأسفانه اعتباراتی برای عملیاتی کردن این طرح‌ها و ایده‌ها وجود ندارد و درخواست ما این است که سهمی از اعتبارات قرآنی به این مجموعه اختصاص یابد.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۳
غیر قابل انتشار: ۰
فاطمه رنجبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۴ - ۰۹:۴۹
0
0
بنده هم موافقم با صحبت های خانم قاسمی ان شاءالله هر چه زودتر تصمیمات خوبی در این زمینه گرفته شود
نجمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۴ - ۱۰:۰۴
0
0
استخدام دانش آموختگان طرح خاتم الاوصیا
سیده رقیه
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۴ - ۱۱:۰۰
0
0
استخدام دانش آموختگان طرح تربیت معلم بنیاد خاتم الاوصیا
زهره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۸ - ۱۵:۰۶
0
0
استخدام دانش آموختگان طرح تربیت معلم خاتم الاوصیاء در آموزش و پرورش
captcha