نقش‌آفرینی رزمندگان چهارمحال‌وبختیاری در آزادسازی خرمشهر
کد خبر: 4059347
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹

نقش‌آفرینی رزمندگان چهارمحال‌وبختیاری در آزادسازی خرمشهر

فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری گفت: 83 رزمنده از سپاه استان در عملیات بیت‌المقدس به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، از فرماندهان فاتح خرمشهر می‌توان به شهید زال یوسف‌پور اشاره کرد.

علی محمد اکبری، فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، سردار علی‌محمد اکبری، فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(ع) امروز، سوم خردادماه در آئین نکوداشت نقش‌آفرینان استان در عملیات بیت‌المقدس و در تشریح این نقش، اظهار کرد: رزمندگان این استان به دلیل اینکه یک یگان مستقل نداشتند، در قالب سایر یگان‌هایی که نقش مؤثری در عملیات آزادسازی خرمشهر داشتند، حضور پیدا کردند.

اکبری با بیان اینکه بالغ بر ۲۸۳ رزمنده بسیجی از سپاه استان در عملیات آزادسازی خرمشهر حضور داشتند، گفت: ۸۳ رزمنده از این استان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، از فرماندهان فاتح خرمشهر می‌توان به شهید زال یوسف‌پور اشاره کرد.

وی بیان کرد: رزمندگان چهارمحال‌و‌بختیاری از ابتدای آغاز جنگ تحمیلی در یگان‌های مختلف حضور داشتند و بعدها با تشکیل تیپ قمربنی‌هاشم در عملیات‌های متعدد از جمله کربلای ۴، خیبر و بدر نقش بسزایی ایفا کردند.

در ادامه منوچهر ذوالفقاری، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال‌و‌بختیاری با اشاره به اقدامات این نهاد در جمع‌آوری و نشر خاطرات رزمندگان دفاع‌مقدس، به‌ویژه رزمندگان حاضر در عملیات بیت‌المقدس، اظهار کرد: رزمندگان استان در یگان‌های مختلف در عملیات آزادسازی خرمشهر حضور داشتند.

وی افزود: بیش از ۴۰۰ رزمنده از چهارمحال‌و‌بختیاری در عملیات آزادسازی خرمشهر حضور داشتند، بیش از ۲۸۰ نفر از این نیروها از نیروهای سپاه و مابقی از ارتش و جهاد سازندگی بودند، در این عملیات ۸۰ شهید و ۱۷۰ جانباز و آزاده تقدیم انقلاب اسلامی شد.

ذوالفقاری بیان کرد: در راستای تدوین دانشنامه نقش چهارمحال‌و‌بختیاری در دفاع‌مقدس برنامه‌هایی در حال اجرا است، تاکنون ۲۵ هزار دقیقه مصاحبه از ۳۰۰ رزمنده ضبط شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با تأکید بر اینکه ۲۰ هزار رزمنده در استان وجود دارد، تأکید کرد: باید حداقل با دو هزار نفر از رزمندگان مصاحبه انجام شود که این کار در حال انجام است.

وی افزود: بیش از ۸۰۰ برنامه برای گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر پیش‌بینی شده است، در همایشی از تمامی نقش‌آفرینان در عملیات بیت‌المقدس تجلیل می‌شود.

نقش نخبگان در مدیریت عملیات آزادسازی خرمشهر

یاسر پیرعلی، رئیس دانشگاه شهرکرد نیز در این مراسم با اشاره به مدیریت رزمندگان عملیات آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد: قطعاً این مدیریت توسط نخبگان صورت گرفت، آزادسازی خرمشهر ورق را در جنگ برگرداند.

وی افزود: در تکانه‌های سیاسی و اقتصادی همواره رزمندگان دفاع‌مقدس پشتیبان انقلاب اسلامی بودند، اکنون نیز نیازمند مدیریت جهادی توسط نخبگان هستند.

پیرعلی با انتقاد از نحوه ساماندهی و مرمت گلزارهای شهدا، بیان کرد: نباید نمادهای گلزار شهدا را تغییر بدهیم، این گلزارهای شهدا نمادهای فرهنگی بودند.

رئیس دانشگاه شهرکرد بیان کرد: کتاب «نقش دانشگاه شهرکرد در دفاع‌ مقدس» تدوین شده است و هم‌اکنون بیش از ۶۰ رزمنده در این دانشگاه مشغول به‌کار هستند.

انتهای پیام
captcha