تداوم جلسات کمیته قرآن چهارمحال‌وبختیاری با رویکرد موضوع‌محور
کد خبر: 4056425
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۶

تداوم جلسات کمیته قرآن چهارمحال‌وبختیاری با رویکرد موضوع‌محور

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه جلسات کمیته تخصصی قرآن استان در سال جاری با رویکرد موضوع‌محور تشکیل می‌شوند، گفت: به جای پرداختن به چندین موضوع در هر جلسه، تمرکز کار بر یک موضوع قرار می‌گیرد و تا حصول نتیجه مطلوب، رایزنی‌ها و نشست‌ها ادامه خواهد داشت.

ابوذر کارگر رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوذر کارگر، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری در پاسخ به پرسشی مبنی بر آخرین وضعیت جلسات و برنامه‌های کمیته تخصصی قرآن استان در سال جدید، اظهار کرد: از تابستان سال قبل که این کمیته ذیل شورای فرهنگ عمومی استان تشکیل شد، حدود هفت جلسه در ادارات مختلف و نیز در دفتر نماینده ولی‌فقیه با حضور اعضای کمیته تخصصی قرآن تشکیل و موضوعاتی مطرح و مصوباتی نهایی شد.

وی ادامه داد: در این جلسات موضوعات کلی نظیر بازنویسی و احیای سند راهبردی قرآن استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد دانشگاه این مهم را در دستور کار قرار دهد. همچنین تدوین تابلو وضعیت قرآنی استان از دیگر برنامه‌های کمیته است که اساس کار بر مبنای تقسیم‌بندی مناطق هفده‌گانه آموزش‌و‌پرورش گذاشته شد تا یک دورنما از کاری که باید بر حسب مناطق مختلف استان انجام شود در دست داشته باشیم.

کارگر با تصریح اینکه جلسات کمیته تخصصی قرآن استان در سال جاری با رویکرد موضوع‌محور تشکیل می‌شوند، گفت: تلاش می‌شود مشارکت ادارات و اعضای کمیته در جلسات فعالانه‌تر از سال قبل باشد، ضمن اینکه به جای پرداختن به چندین موضوع در هر جلسه، تمرکز کار بر یک موضوع قرار می‌گیرد و تا حصول نتیجه مطلوب، رایزنی‌ها و نشست‌ها ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری بیان کرد: در سال گذشته موضوعات متعددی مطرح و برخی از آن‌ها به ادارات و نهادها محول شد تا پیگیری کنند، اما متأسفانه آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفت و چه بسا روی زمین مانده‌اند، لذا باید گفت که عملکرد کمیته قرآن در سال گذشته اثربخش نبود و می‌طلبد که در ادامه جلسات موضوع‌محور را در دستور کار قرار دهیم.

کارگر ادامه داد: اگر ادارات که چندان فعال نبودند رویه سال قبل را پیش گیرند و به‌صورت فعالانه و دغدغه‌مند جلسات و برنامه‌های کمیته تخصصی قرآن را پیگیری نکنند، کار را با جمع دغدغه‌مند و پیگیر ادامه خواهیم داد.

وی رسانه و فضای مجازی را یکی از موضوعات کمیته تخصصی قرآن برشمرد و گفت: در این راستا اکتفا به بُعد اطلاع‌رسانی مدنظر نیست بلکه به دنبال ایجاد لشکر سایبری قرآن با نگاه به ظرفیت استان هستیم تا فضای مجازی با ندای قرآن و معارف قرآنی و روایی مزین شود و در این راستا، مجموعه‌هایی چون مجموعه فضای مجازی سراج استان به کمیته تخصصی اضافه می‌شود.

انتهای پیام
captcha