ضرورت تصمیمات راهگشا برای معضل آب در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4035703
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳

ضرورت تصمیمات راهگشا برای معضل آب در چهارمحال‌وبختیاری

امام جمعه شهرکرد گفت: دولتمردان معضل کمبود آب شرب در چهارمحال و بختیاری را جدی بگیرند، تصمیمات در این حوزه راهگشا باشد و مطالبات و سختی‌هایی که مردم استان با آن مواجه هستند، به‌صورت عملی مدنظر قرار بگیرد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد ۲۲ بهمن‌ماه در نمازجمعه این هفته شهرکرد با تأکید بر اینکه باید تمامی امور را بخدا بسپاریم، اظهار کرد: برخی به ربوبیت خداوند اعتقاد ندارند، افرادی که به‌ آن‌ها دل می‌بندیم قدرت محدودی دارند، نباید خدای دیگری برای خودمان انتخاب کنیم، این مصداق کفر است.

امام جمعه شهرکرد افزود: افرادی که محبت خود را به دنیا گره می‌زنند به غیر خدا دل بسته‌اند و برای گره‌گشایی به سمت دنیا می‌روند، این افراد راه ناصحیح را انتخاب می‌کنند و نمی‌توانند تصمیم درست بگیرند، کسانی که به ربوبیت خداوند اعتقاد ندارند، ارباب‌های متفرقه و مادی پیدا می‌کنند و این‌ها مصادیق ضررهای این دنیا است.

وی با تأکید بر اینکه باید از دنیا دل بکنیم، تصریح کرد: انسان نباید دنیا را به آخرت ترجیح دهد، باید به آخرت دل ببندیم تا رستگار شویم، با ربوبیت خداوند زیر سلطه اربابان ظالم نرویم.

نکونام با اشاره به فرارسیدن سالگرد گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی، توضیح داد: مؤمنان به خود ببالند که به چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ورود پیدا کردید، مردم زیر بار طاغوت و استکبار بودند، خداوند به برکت یکی از بندگان صالح خود، شما را نجات داد و باید یادآوری شود، این‌ها نشانه ربوبیت است، اگه خداوند رب شما باشد، از شر دشمنان خلاص می‌شوید، ملت ایران با دست خالی بر استکبار پیروز شد.

خطیب نمازجمعه شهرکرد تأکید کرد: نباید زیر بار ذلت دشمنان برویم، ارتباطمان با سایر کشورهای جهان باید بر مبنای استقلال و عزت باشد، این مسئله نشان‌دهنده اعتقاد به ربوبیت خداوند است.

وی در ادامه با بیان اینکه اکنون در ماه نورانی رجب قرار داریم، تصریح کرد: خداوند در سوره حدید به همه مؤمنان هشدار می‌دهد که آیا وقت آن نرسیده که خشوع و خضوع خود را افزایش دهید، ماه رجب ماه تطهیر دل و قلب است، نباید این ماه را در غفلت سپری کنید، باید به عبادت بپردازید و ادعیه و اذکار زیادی نیز در این توصیه شده است، اجازه ندهید قلبتان سخت شود و باید قلبان با عبادت، مناجات و ذکر نرم کنید.

نکونام ادامه داد: مناسبت‌هایی مانند ایام‌البیض، میلاد امام جواد( ع)، امام علی(ع) و ... در این ماه قرار دارد، این مناسبت‌ها فرصت مناسبی برای تزکیه نفس است و مومن می‌تواند قلب و روح خود را جلا بدهد.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه در ۲۲ بهمن‌ماه قرار داریم، خاطرنشان کرد: در شرایط کرونایی قرار  داریم، عادی‌انگاری در رعایت پروتکل‌های نداشته باشیم، مردم برای تزریق واکسن مراجعه کنند تا بتوانیم بر این بیماری فایق بیاییم، اگر احساس کنیم نماز جمعه نیز باعث گسترش ویروس کرونا می‌شود، نماز همانند سابق برگزار نمی‌شود.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی باوجود اینکه دشمنان نمی‌خواهند به خوبی پیش می‌رود، در عرصه سیاسی ملاحضه می‌کنید که این انقلاب معادلات دنیایی را تحت تأثیر خود قرار داده و کسی نمی‌تواند منکر شود، در عرصه علمی، امنیتی، نظامی دستاوردهای چشمگیری را کسب کرده‌ایم و در گذشته القا می‌شد که این توان را نداریم، امروز دنیا به این دستاوردها اذعان دارد.

نکونام با اشاره به اینکه دشمن درصدد بود جوانان را با جنگ فرهنگی را از دین اسلام دور کند، یادآور شد: اما امرورز شاهد حضور پرشور جوانان در عرصه‌های مختلف معنوی، ایمانی، تولید، کار، نظامی و ... هستیم و این جوانان سرآمد هستند.

خطیب نماز جمعه شهرکرد با بیان اینکه دشمن درصدد است مردم را مقابل نظام اسلامی قرار دهد، توضیح داد: دولتمردان در تلاشند که مشکلات را حل کنند، اما دشمنان و عده‌ای از عوامل داخلی در حال کارشکنی هستند.

وی افزود: دولت سیزدهم توانسته نشدن‌ها و نمی‌توانیم‌ها را به می‌توانیم و شد تبدیل کند، در بحث تامین واکسن شاهد بودیم که با واردات واکسن جان بسیاری از هموطنان از خطر مرگ در امان ماند.

نکونام با اشاره به تعاملات سازنده دولت سیزدهم با کشورهای همسایه و غیرمعاند، تصریح کرد: این تعاملات می‌تواند برخی مشکلات کشور را حل کند، اما خوشبختانه این دولت حل مشکلات کشور را به مذاکره گره نمی‌زند، این مسئله باعث ناخشنودی دشمن داخلی و خارجی شده است.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه بر اینکه کشور با مشکلاتی در حوزه‌های مختلف روبرو است، گفت: اما نباید اجازه موج‌سواری دشمنان را بر مشکلات بدهیم، باید امیدآفرینی در کشور تقویت شود، برخی به‌دنبال ایجاد ناامنی و رعب و وحشت هستند، نباید بگذاریم این افراد به اهداف خود برسند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز شهر شهرکرد با مشکل جدی در تامین آب شرب مواجه شده است، یادآور شد: در مقطعی بخش عمده‌ای از منازل با قطعی و افت فشار آب مواجه شدند، اکنون نیز مشکل کمبود آب وجود دارد و مسئولان باید این مسئله را جدی بگیرند.

نکونام تأکید کرد: دولتمردان بحث معضل کمبود آب شرب در چهارمحال و بختیاری را جدی بگیرند، تصمیمات در این حوزه راهگشا باشد و مطالبات و سختی‌هایی که مردم استان با آن مواجه هستند، به‌صورت عملی مدنظر قرار بگیرد.

خطیب نمازجمعه شهرکرد با بیان اینکه در حال حاضر سد زاینده‌رود باید ذخیره خود را تقویت کند، تصریح کرد: بازگشایی و تخلیه سد در این شرایط برای دو استان در آینده مخاطره ایجاد می‌کند، باید مسائل آبی به‌درستی مدیریت شود و ضرورت‌های دو استان مدنظر باشد، مدیریت نباید در دست یک استان باشد، بلکه باید ملی و علمی باشد.

وی در پایان تأکید کرد: مردم بابت کیفیت آب شرب در شهرکرد نگران هستند، باید امور بهداشتی در جایگزین کردن چاه‌ها برای تامین آب شرب مدنظر قرار بگیرد.

انتهای پیام
captcha