مهلت پایانی ارسال مقاله به «نهمین کنگره ملی ادبیات پایداری» دانشگاه شهرکرد
کد خبر: 4034517
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳
۳۰ بهمن

مهلت پایانی ارسال مقاله به «نهمین کنگره ملی ادبیات پایداری» دانشگاه شهرکرد

دبیر علمی «نهمین کنگره ملی ادبیات پایداری از مشروطه تاکنون» با اشاره به برگزاری این کنگره در روزهای ۱۴ و ۱۵ اسفندماه سال جاری، گفت: پژوهشگران می‌توانند تا 30 بهمن‌ماه مقالات خود را به دبیرخانه کنگره در دانشگاه شهرکرد ارسال کنند.

کنگره ملی ادبیات پایداری جهانگیر صفری، استاد گروه ادبیات داستانی دانشگاه شهرکرد و دبیر علمی نهمین کنگره ملی ادبیات پایداری با اشاره به اینکه پذیرش مقالات «نهمین کنگره ملی ادبیات پایداری از مشروطه تا کنون» با میزبانی دانشگاه شهرکرد تا 30 بهمن‌ماه 1400 ادامه دارد، اظهار کرد: از ابتدای فراخوان دریافت مقاله برای این کنکره تاکنون، حدود 60 مقاله به دبیرخانه کنگره رسیده است که انتظار می‌رود در مدت باقیمانده این تعداد افزایش داشته باشد.

وی با ذکر اینکه هشت دوره قبلی کنگره ادبیات پایداری با مشارکت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در دانشگاه کرمان برگزار شده بود، افزود: از آنجا که دانشگاه شهرکرد در برگزاری هشتمین کنگره با کرمان همکاری داشت و نیز پس از دانشگاه کرمان، به‌عنوان دومین دانشگاه کشور است که رشته ادبیات پایداری در آن دایر است، نهمین کنگره ملی ادبیات پایداری با تلاش‌های بنیاد حفظ آثار استان به دانشگاه شهرکرد محول شد.

استاد تمام زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شهرکرد با اشاره به ظرفیت خوب این دانشگاه در حوزه ادبیات پایداری، گفت: از حدود ۱۰ سال پیش که رشته ادبیات پایداری در دانشگاه‌ها مصوب شد، دانشگاه شهرکرد به‌عنوان دومین دانشگاه کشور این رشته تحصیلی را دایر کرد و در طی این سال‌ها چندین دوره دانشجویان این رشته فارغ‌التحصیل شده و اساتید این رشته نیز راهنمایی و مشاوره چندین پایان‌نامه و پژوهش مرتبط با ادبیات پایداری در کارنامه علمی خود دارند؛ بنابراین از حیث علمی، ظرفیت لازم برای برپایی نهمین کنگره ملی ادبیات پایداری در استان وجود دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد بیان کرد: مسئولان در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان نیز رایزنی‌ها و پیگیری‌های لازم را از تهران برای گرفتن میزبانی نهمین کنگره ملی ادبیات پایداری انجام دادند و این توفیق حاصل شد.

صفری با اشاره به محورهای بیست‌گانه نهمین کنگره ملی ادبیات پایداری، گفت: جریان‌های فکری پایداری ملهم از اندیشه‌های دینی و مذهبی، نهضت‌های آزادیبخش جهان، اندیشه‌های ایرانی، مؤلفه‌های عرفانی، تحولات مهم سیاسی و اجتماعی شرق و غرب و بازتاب آن در آثار ادبی، آسیب‌شناسی جریان‌های فکری پایداری برپایه چگونگی بازتاب در آثار ادبی، تحلیل شبکه همبستگی نویسندگان و شاعران در هر یک از جریان‌های فکری پایداری‌، معرفی موفق‌ترین جریان‌های فکری ادبیات پایداری، بررسی تطبیقی جریان‌های فکری پایداری با کشورهای اسلامی منطقه، بررسی چگونگی هم‌افزایی جریان‌های فکری پایداری در میان کشورهای منطقه، بررسی دگردیسی جریان‌های حاکم بر موضوع دفاع مقدس تا کنون و نقد و بررسی شخصیت‌های تأثیرگذار بر جریان‌های فکری ادبیات پایداری با محوریت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی از مهم‌ترین محورهای این کنگره هستند.

دبیر نهمین کنگره ملی ادبیات پایداری با بیان اینکه فراخوان پذیرش مقالات در محورهای بیست‌گانه در تمامی دانشگاه‌ها و محافل علمی و عمومی منتشر شده است، افزود: نهمین کنگره ملی ادبیات پایداری در روزهای ۱۴ و ۱۵ اسفندماه، در صورت مهیا بودن شرایط و مجوز ستاد کرونا، به‌صورت حضوری در دانشگاه شهرکرد برگزار خواهد شد؛ در غیر این صورت احتمال برگزاری به‌صورت تلفیقی مجازی و حضوری با جمعیت محدود وجود دارد.

صفری گفت: مقالات برتر که مورد تأیید داوران نشریه علمی پژوهشی ادبیات پایداری و پژوهشنامه ادبیات معاصر ایران قرار بگیرند، در آن نشریات و سایر مقالات برگزیده در مجموعه مقالات کنگره چاپ خواهند شد. همچنین مقالات برتر در سامانه ISC نمایه خواهند شد.

پژوهشگران و نویسندگان می‌توانند مقالات خود را در مهلت اعلام شده به نشانی ایمیل bonyaddefa.chb@gmail.com ارسال کنند؛ این افراد همچنین می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت شیوه‌نامه نگارش مقالات با شماره ۰۳۸۳۲۲۲۶۱۶۳ (داخلی ۱۲ و ۲۱) و یا ۰۹۱۳۹۸۳۵۵۴۷ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام
captcha